Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Beïnvloedt het 'op-kamers' je studieresultaten?
Ik woon op kamers en dat beïnvloedt mijn studieresultaten. 19 24.05%
Ik woon op kamers en dat beïnvloedt mijn studieresultaten NIET. 19 24.05%
Ik woon niet op kamers, dat zou mijn studieresultaten waarschijnlijk beïnvloeden. 11 13.92%
Ik woon niet op kamers, maar het zou mijn studieresultaten waarschijnlijk NIET beïnvloeden. 23 29.11%
Ik zit niet op school/studeer niet. 7 8.86%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2005, 09:18
Femic
Femic is offline
Je hoort wel eens dat mensen die voor het eerst op kamers gaan, helemaals 'los gaan'. Lang leve de lol en studeren is voor mietjes. Op jezelf gaan wonen kán je studieresultaten aldus beïnvloeden. Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zit.. doe je sinds je op kamers woont geen reet meer (of doe je aanzienlijk minder) of heb jij prima zelfdiscipline? Het gaat er daarbij om hoe het was toen je voor het eerst en nét op kamers woonde (dus als je een 23jarige student bent en al 5 jaar het huis uit, verplaats je dan even naar 5 jaar geleden ).

Laatst gewijzigd op 20-10-2005 om 09:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2005, 09:23
Femic
Femic is offline
TS begint:

Ik woon sinds 4 september op kamers (ben ook net begonnen met studeren) en dat beïnvloedt mijn studieresultaten NIET. Toen ik thuis woonde, bemoeiden mijn ouders zich ook niet met mijn studie (alleen op een positieve manier, interesse dus), ik kan prima zelf aanvoelen of ik wel of niet iets moet doen. Ik hoef gelukkig meestal niet zo heel veel te doen (dat zal ook wel schelen ), maar de discipline díe ik nodig heb, had ik altijd al en ben ik nu niet ineens kwijt. Ook het veel gehoorde: "op kamers moet je ook nog koken/schoonmaken/enz, dat kost allemaal extra tijd" gaat voor mij niet op, ik doe wat dat betreft ook nauwelijks meer dan ik thuis deed.
Oud 20-10-2005, 09:27
Femic
Femic is offline
Boehoe er zit een grammaticale fout in mijn topictitel (én poll-titel) en die kan ik niet meer veranderen Wil een forumbaas dat voor me doen?
Oud 20-10-2005, 09:39
Bravo
Bravo is offline
Ik woon sinds januari op kamers en ook al heb ik veel gehaald en gaat het heel goed met m'n studie: in zekere mate beïnvloedt het toch m'n resultaten.

Ik haal het dus allemaal wel maar waarschijnlijk zou ik hogere cijfers halen als ik niet op kamers zou zitten. Maar ik vind het prima zo: ik heb een leuk leven en m'n studie gaat goed!
Oud 20-10-2005, 10:07
freakje
freakje is offline
Ik zit niet op kamers, maar denk ook niet dat het mijn studieresultaten zou beïnlvoeden.

Waarom? Tijdens de middelbare school werd er al nooit echte controle uitgeoefend op mij qua studeren e.d. omdat ik dat uit mezelf deed. Ik heb zo'n beetje de filosofie (of hoe je dat ook noemt) dat je studeren voor jezelf moet doen en niet voor je ouders of anderen, daarom dat ik vanzelf veel tijd daarin stak.

Nu zit ik in mijn 3e jaar op de universiteit en eigenlijk is er nog niets veranderd, ik studeer nog altijd veel, terwijl er toch veel afleiding is bij mijn thuis, zoals mijn vriend, die werkt en dus elke avond vrij is, televisie, computer, ... Ik denk niet dat ik minder zou studeren als ik op kamers zou zitten, ik denk misschien zelfs meer, aangezien ik nu dagelijks 2 uur kwijt ben aan verplaatsing, die tijd zou ik dan ofwel kunnen opvullen met studeren ofwel met leuke dingen, die ik nu niet doe. Het zou uiteindelijk evenwaardig uitkomen met hetgeen ik nu al doe denk ik.
Oud 20-10-2005, 10:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gestemd op 'Ik woon niet op kamers, maar het zou mijn studieresultaten waarschijnlijk NIET beïnvloeden.'

Vorig jaar heb ik wel op kamers gewoond en ik heb niet het idee dat mijn studieresulaten toen beinvloed werden door het op kamers wonen. Nu woon ik nog niet op kamers maar als ik weer een kamer vindt verwacht ik niet dat het veel anders wordt dan vorig jaar, denk dat ik er eerder makkelijker aan wen en dat het mijn studie dus ook niet negatief beinvloedt (eerder positief doordat het me drie uur reistijd per dag scheelt).
Oud 20-10-2005, 11:20
Verwijderd
Ik woon wel op kamers, en dat beïnvloed mijn studieresultaten niet. Net zoals toen ik nog thuis woonde, doe ik niks voor de dingen die ik kan halen zonder iets te doen, en maak ik het noodzakelijke spul wel. Zelfdiscipline
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 13:27
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik zit op kamers en het beinvloedt mijn studieresultaten positief. vroegen hoorden mn ouders mij te zeggen dat ik mn huiswerk moest doen, maar dat deden ze zelden. nu moet ik alles zelf doen, heb ik meer verantwoordelijkheid, en doe ik alles uit mezelf
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 13:38
Gothic
Gothic is offline
het beinvloedde mijn studieresultaten wel degelijk, in positieve zin dan. Ik zat daar in m'n eentje en deed dus veel meer aan m'n studie. Ook omdat ik niet meer echt hoefde te reizen. Positieve beinvloeding dus...
Oud 20-10-2005, 14:08
Verwijderd
Bij mij beinvloedt het mijn studieresultaten ook in positieve zin . Bij mijn ouders ben ik te gauw afgeleid en word ik te veel door hen gecontroleerd. Als ik voor mezelf mag bepalen of ik ga leren of niet, denk ik even na, besluit dat 't wel het beste is en doe ik het wel. Als anderen voor me bepalen dat het moet, doe ik het stiekem niet. Lekker puberaal, maargoed, dat is toch hoe ik reageer.

Laatst gewijzigd op 20-10-2005 om 15:00.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:57
Femic
Femic is offline
Hehe, zo had ik 't nog niet eens bekeken.. Misschien dat het voor mij ook wel zo werkt. Als m'n moeder zegt: "moet je niet studeren?" terwijl ik het net van plan was, dan heb ik er al helemaal geen zin meer in... En als je thuis woont, ben je meer tijd kwijt met 'socializen' met je ouders (avondeten duurt altijd langer, terwijl je dat op kamers bijv. kan combineren met noodzakelijk TV kijken )
Oud 20-10-2005, 16:03
Neiu
Neiu is offline
Ik woon op kamers en dat beinvloedt mijn studie niet. Tenminste, niet naar mijn idee. Ik ben meteen op kamers gegaan, dus ik weet niet hoe het gelopen zou zijn als ik dat niet had gedaan. Mijn zelfdiscipline is alleszins redelijk en zeker nu ik naast mijn studie veel andere activiteiten heb moet ik wel gedisciplineerd daar mee om moeten gaan. Mijn twee studies hebben van die activiteiten soms wel last van, commissies en dergelijke, maar dat zou ook zo geweest zijn als ik nog thuis had gewoond denk ik.
Eigenlijk denk ik zelfs dat het andersom zou zijn geweest. Dan zou ik mijn studie laten liggen voor bij mijn colleges en thuis niets doen, omdat dat een andere wereld is. Ik moet er daarnaast ook echt niet aan denken om nog bij mijn ouders te wonen, dat wordt vuurwerk denk ik...
Oud 20-10-2005, 16:09
Ieke
Ieke is offline
Voor mijn gevoel maakt het weinig uit. Toen ik thuis woonde en biologie studeerde ging het ongeveer net zo goed als nu ik geneeskunde studeer en op kamers zit. Misschien dat het toch ietsje minder gaat, maar veel kaamt het niet uit. Toch zou ik dat eerder wijden aan mijn drukke sociale leven (en dan met name aan het slaapgebrek af en toe) dan aan het op mezelf wonen. Dat is namelijk wel veel drukker geworden sinds ik op kamers zit.
Oud 20-10-2005, 16:12
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik denk dat het weinig uit zal maken.
Oud 20-10-2005, 16:23
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Femic schreef op 20-10-2005 @ 10:27 :
Boehoe er zit een grammaticale fout in mijn topictitel (én poll-titel) en die kan ik niet meer veranderen Wil een forumbaas dat voor me doen?
Zo goed?
Oud 20-10-2005, 17:49
Verwijderd
"Ik woon op kamers en dat beïnvloedt mijn studieresultaten."

En dan in positieve zin. Hier heb ik de rust om huiswerk te maken en ik heb een computer van mezelf (al had ik die bij m'n ouders op een gegeven moment ook zelf gekocht), enz. Verder heb ik hier verder ook rust en kan ik doen wat en wanneer ik wil.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:09
KiMZz
KiMZz is offline
Ik woon niet op kamers, want dat zou mijn studieresultaten negatief beïnvloeden. Dan is t elke avond stappen. Bij mij op school lopen er studenten rond van 28 die al 8 jaar bezig zijn met hun 4jarige opleiding dus dat voorspelt weinig goeds he..
Oud 20-10-2005, 18:29
Verwijderd
Ik woon op kamers en het heeft mijn studieresultaten in het begin wel negatief beïnvloedt. Ik hing veel te veel bij m'n studentenvereniging en had iedere avond wel iets te doen. Nu gaat dat gelukkig een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:51
Femic
Femic is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-10-2005 @ 17:23 :
Zo goed?
Thx
Oud 20-10-2005, 19:51
Verwijderd
Ik woon op kamers en het beinvloed mijn studieresultaat niet.
Niet dat ik echt een hoge zelfdiscipline heb, maar dat had ik thuis even min. Dus alles komt vaak op het laatste moment, maar dat heeft erg weinig te maken met het feit dat ik wel op kamers woon.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 19:54
Keith
Keith is offline
Wat wil je weten met deze enquete? Want voor mij geldt wsl dat als ik niet op kamers zou zitten ik iedere dag zoveel meot reizen dat ik helemaal gek wordt en dat ik wellicht veel minder op kom dagen dan nu?

En ik weet zelf ook neit hoe het is om niet op kamers te zitten tijdens het studeren, dus ik heb totaal geen vergelijking.
Oud 20-10-2005, 20:07
Femic
Femic is offline
Het is geen enquete hoor, gewoon een nieuwsgierigheidspoll..

Gewoon: denk jij dat als je thuis had gewoond, dat je meer aan je studie zou doen, vanwege 'sociale druk' o.i.d...
Oud 20-10-2005, 20:30
Keith
Keith is offline
Wat je dus eigenlijk wil weten is hoe het je studieinstelling verandert, niet de resultaten. Sorry dat ik zo zeur, ik snap ook wel dat het gewoon uit nieuwsgierigheid is.
Oud 20-10-2005, 20:39
Verwijderd
Ja. Ik heb de wereld voor mij alleen en kan doen wat ik wil. Nu ik dit jaar lid ben geworden van een studentenvereniging doe ik al helemaal niets meer.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 21:18
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik woon op kamers en dat beïnvloedt mijn studieresultaten NIET.

Komt omdat ik op gebied van schoolzaken en zo best wel gedisciplineerd ben. Als ik aan het begin van een week of dag tegen mezelf zeg dat ik bepaalde dingen aan het einde van die betreffende week of dag moet afhebben, dan heb ik dat ook op het einde van van die week of dag af. Ik plan gewoon alles en houd me zo veel mogelijk aan die planning. Dat gaat trouwens niet ten koste van leuke dingen doen / hobby's. Daarvoor maak ik ook wel tijd, maar niet in de tijden dat ik dingen voor school doe.
Oud 20-10-2005, 22:45
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Het bevorderd mijn studieresultaten eerder. Thuis voer ik namelijk een stuk minder uit.
Oud 21-10-2005, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-10-2005 @ 15:08 :
Als ik voor mezelf mag bepalen of ik ga leren of niet, denk ik even na, besluit dat 't wel het beste is en doe ik het wel. Als anderen voor me bepalen dat het moet, doe ik het stiekem niet. Lekker puberaal, maargoed, dat is toch hoe ik reageer.
en het duurt zo lang voordat ouders en leraren dat doorhebben, hoevaak je dat ook zegt.....

Maar goed, dit dus zo ongeveer. Denk dat het positieve invloed zal hebben. (Woon nog niet op kamers)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 01:57
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Woont op kamers en dat beinvloed m'n studieresultaat POSITIEF.
De momenten dat ik leer heb ik het op m'n kamer stukken rustiger dan thuis en verder speelt ook nog eens mee dat ik anders 7 uur (mits geen vertraging) zou moeten reizen. Samen met 8 uur op de universiteit, een uur wakker worden en 8 uur slapen zou m'n dag dan precies helemaal vol zitten. Dan kan ik niet douchen, heb ik niet echt tijd voor mezelf en eten moet in de trein.

Misschien zou ik stukken minder 'uitgaan' als ik bij m'n ouders zou wonen (ook als ze gewoon dichtbij hadden gewoond), maar ik weet nu dat ik dan ook heel veel zou missen.
Ik lig gewoon op schema met m'n studie en ben een van de eerste die klaar zal zijn met z'n studie uit mijn jaar, dus het voor me zelf zorgen en al mijn neven activiteiten (studentenvereniging, studievereniging, sporten etc) hebben niet echt invloed gehad.
Oud 21-10-2005, 07:48
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Ik woon ook op kamers en ja het beinvloed mijn studieresultaten.
Ik loop op het moment stage. Toen ik thuis woonde en naar mijn stage moest, ging ik er altijd met tegenzin heen (vanwege de vroegte in de ochtend)
maar nu dat ik alleen woon (en dichter bij me stage) ga ik er elke dag met veel plezier heen.

Ook met de toetsen die ik heb gehad gaat het beter. Ik haal nu wel hogere cijfers als eerst. (waarschijnlijk omdat nu niemand aan me hoofd zeurt dat ik moet gaan leren)
Oud 21-10-2005, 10:26
Femic
Femic is offline
Citaat:
Keith schreef op 20-10-2005 @ 21:30 :
Wat je dus eigenlijk wil weten is hoe het je studieinstelling verandert, niet de resultaten.
Goed, ik heb niet 5000 keer nagedacht, voor ik deze poll opende, maar uh.. als het je studie-instelling zou veranderen, dan toch zeker ook de resultaten..
Oud 21-10-2005, 11:05
Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Sowieso als je lange reistijd hebt, is het veel relaxter om op kamers te wonen. Ik heb aan het begin van dit collegejaar twee weken moeten treinen, dat was echt niet te doen. Je kunt wel zeggen dat je dan in de trein wel wat doet, maar ik val dan meestal in slaap... En ja, je hebt veel meer vrijheid als je op kamers woont, maar het hangt af van je eigen discipline hoe je daarmee omgaat. Ik vind het vooral geweldig dat mijn ouders me niet kunnen controleren wat ik wanneer doe, want ik ben vooral een avondmens, en voorheen zouden mijn ouders dan gaan zeuren wanneer ik nu eens iets ga doen ('s avonds dus) en het is ook niet zo handig als je 's ochtends heel vroeg op moet om de trein te halen. Dus het ligt vooral aan jezelf hoe je ermee omgaat. Ik vind het heerlijk!
Oud 21-10-2005, 11:30
Verwijderd
Ik woon niet op kamers en ik heb geen idee of het mijn studieresultaten zou beinvloeden Ik denk dat ik niet zo'n moeite zou hebben om gedisciplineerd bezig te zijn met mijn studie, alleen of ik nog energie heb om, na boodschappen te doen, schoonmaken en koken, te gaan studeren vraag ik me af.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 21-10-2005 @ 12:30 :
Ik woon niet op kamers en ik heb geen idee of het mijn studieresultaten zou beinvloeden Ik denk dat ik niet zo'n moeite zou hebben om gedisciplineerd bezig te zijn met mijn studie, alleen of ik nog energie heb om, na boodschappen te doen, schoonmaken en koken, te gaan studeren vraag ik me af.
dan moet je gewoon éérst studeren en dan pas boodschappen doen, schoonmaken en koken
op een dag dan he
hoe dan ook hoeft dat niet alledrie elke dag
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 11:44
Str0nk
Str0nk is offline
Het komt mijn studieresultaten ten goede
Oud 21-10-2005, 16:47
Femic
Femic is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 21-10-2005 @ 12:30 :
alleen of ik nog energie heb om, na boodschappen te doen, schoonmaken en koken, te gaan studeren vraag ik me af.
Volgens mij overschatten mensen dat echt.. Boodschappen kost je 10 minuten, koken 20-30 en 1x in de week schoonmaken is zat En zeker als je huisgenootjes hebt, verdeel je dat ook nog eens..
Oud 21-10-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 21-10-2005 @ 17:47 :
Volgens mij overschatten mensen dat echt.. Boodschappen kost je 10 minuten, koken 20-30 en 1x in de week schoonmaken is zat En zeker als je huisgenootjes hebt, verdeel je dat ook nog eens..
Boodschappen doen kost mij toch iets meer tijd... Koken vaak ook wel...maar het kan wel met 20/30 minuten. Je zult ook elke week zelf schoon moeten maken, ik neem iig niet aan dat huisgenootjes ook jouw kamer schoon maken? (Maar goed, als je thuis woont heb je ook een kamer en de meeste mensen maken die toch zelf wel schoon.)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 16:55
Femic
Femic is offline
Je zegt het zelf eigenlijk al.. En mijn kamer nu is kleiner dan die ik in m'n ouderlijks huis had (heb). En daar had ik ook een eigen badkamertje. Ik maak zelf niet meer schoon dan ik deed.
En boodschappen kan langer duren, maar als je 't elke dag doet, kan 't prima in 10 min. Als je 't 2x in de week doet ofzo, iets langer, maar dan doe je 't dus ook weer minder vaak
Iig denk ik niet dat je meer tijd kwijt bent aan de huishoudelijke zooi in vergelijking met de reistijd die je kwijt bent als je thuis blijft wonen..
Oud 21-10-2005, 16:58
Verwijderd
Ook als ik het elke dag doe duurt het langer dan 10 minuten. Het duurt nl al meer dan 10 minuten om bij de winkel te komen. Dan nog 10 minuten in de winkel en een minuut of 5/10 in de rij staan... Het één of twee keer per week doen scheelt dus in de reis- en in-de-rij-staan-tijd.

Ik ben sinds ik op mezelf woon zeker wel meer tijd kwijt aan dingen als boodschappen doen, schoonmaken, koken, enz. dan dat ik in reistijd er aan terug verdien. Niet iedereen gaat op zichzelf wonen omdat zijn of haar ouders zo vreselijk ver van de hogeschool/universiteit af wonen. De reistijd vanaf mijn ouders naar de hogeschool is ongeveer een half uur en vanaf mijn eigen huis is het ongeveer net zo ver.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:09
Femic
Femic is offline
Ja, dat is ook wel weer zo.. Ik zou er anders ook maar een half uur over doen. Nu doe ik er 5 minuten over, dat scheelt op zich als nog, maar toch..
(En ik heb een supermarkt op 2 minuten lopen, waar het altijd rustig is, dus ik kan wel in 10 min. klaar zijn, als ik van tevoren bedacht heb wat ik ga kopen )

Haha, nou ja, je snapt het punt, je zal wel wat meer tijd kwijt zijn aan huishoudelijke dingen, maar het is niet zo dat je daar zo veel tijd aan kwijt bent en dat dat zo vermoeiend is, dat je geen puf meer hebt om te studeren..
(En in de tentamenweek is er altijd nog de pizzeria )
Oud 21-10-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 21-10-2005 @ 18:09 :
Haha, nou ja, je snapt het punt, je zal wel wat meer tijd kwijt zijn aan huishoudelijke dingen, maar het is niet zo dat je daar zo veel tijd aan kwijt bent en dat dat zo vermoeiend is, dat je geen puf meer hebt om te studeren..
Ligt er aan hoeveel energie je hebt. Als ik geen energie heb doe ik gewoon (tijdelijk) minder/geen huishoudelijke dingen...jammer dan...

Citaat:
(En in de tentamenweek is er altijd nog de pizzeria )
Daar heb je als student geen geld voor. (Ik iig niet voor een hele week/twee weken pizza uit de pizzeria. )
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:23
Femic
Femic is offline
Haha nee ok, maar 2x in de week toch wel En bij mij in de buurt zit een hele goedkope (op maandag en dinsdag alle pizza's 5 euro en verder gemiddeld 6,50 euro, geen bezorgkosten ).

Maar goed, we drijven af..
Oud 21-10-2005, 17:28
MB
MB is offline
Ik denk het wel, want toen ik nog thuiswoonde had ik minder afleiding en minder te doen (boodschappen etc). Maar aan de andere kant ben ik wel wat serieuzer geworden in mijn opleiding tov de middelbare school. Dus uiteindelijk doe ik er meer aan, maar dat komt neit door het opkamers zijn. Ik weet dus niet wat ik in moet vullen
Oud 22-10-2005, 17:38
Rachel
Rachel is offline
Ik woon zelf nog thuis, maar ik weet van een vriend van mij dat het zeker zijn prestaties heeft beïnvloed. In het begin ging het nog goed, maar nu...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 19:17
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben elke dag minstens anderhalf uur kwijt aan fucking in de bus zitten en als ik op kamers zat kon ik dan lekker leeeeeren dus dan zou ik veel betere studieresultaten halen!
Oud 23-10-2005, 22:39
Verwijderd
Ik denk dat het mijn studieresultaten niet zo erg zal beïnvloeden, ik ben gemotiveerd genoeg. Maar ik heb wel een hele tijdrovende studie, lange dagen school en ook erg veel huiswerk... dus het is wel ineens een tegenvaller dan om voor jezelf te moeten koken etc.

Toch wil ik wel op kamers, denk ik. Ik woon nu bij mijn ouders nog, in dezelfde stad als waar ik studeer. Maar het op kamers wonen lijkt me toch wel erg leuk, en bovendien hoort het er een beetje bij (je moet niet na je studententijd zeggen: ik heb nooit op kamers gewoond, vind ik ). Ja, en mijn ouders willen me weg hebben
Dus... wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 23:00
Keith
Keith is offline
Je moet uiteindelijk toch ooit op jezelf gaan wonen (wsl. zijn mensen die het niet doen, maar die zullen we maar achterwege laten). Als je het tijdens je studie al niet aankan om alleen te wonen en nog genoeg discipline om te studeren bewaren moet je toch eens serieus naar jezelf gaan kijken lijkt me. Als je aan het studeren bent ben je inmiddels volwassen en zou je dat moeten kunnen.

Bovendien zijn er tijdens je studieperiode genoeg mensen en isntanties om jou te helpen met het alleenwoongedoe. Wsl. zijn veel van je studiegenoten ook op kamers gegaan en kunnen je helpen en heb je instanties zoals de studentenvakbond, de studentenhuisvester etc. die allemaal nog best veel doen om jou te helpen. ZO heb ik het op kamers gaan in ieder geval ervaren. Kan overigens wel zijn dat dit op het HBO minder is dan bij WO.
Oud 24-10-2005, 00:01
MB
MB is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 23-10-2005 @ 20:17 :
Ik ben elke dag minstens anderhalf uur kwijt aan fucking in de bus zitten en als ik op kamers zat kon ik dan lekker leeeeeren dus dan zou ik veel betere studieresultaten halen!
Kun je ook in de bus doen... Dan heb je nog minder afleiding ook!

Citaat:
Keith schreef op 24-10-2005 @ 00:00 :
Bovendien zijn er tijdens je studieperiode genoeg mensen en isntanties om jou te helpen met het alleenwoongedoe. Wsl. zijn veel van je studiegenoten ook op kamers gegaan en kunnen je helpen en heb je instanties zoals de studentenvakbond, de studentenhuisvester etc. die allemaal nog best veel doen om jou te helpen. ZO heb ik het op kamers gaan in ieder geval ervaren. Kan overigens wel zijn dat dit op het HBO minder is dan bij WO.
Wat zou minder kunnen zijn op het HBO en waarom? Ik snap je niet helemaal geloof ik...
Oud 24-10-2005, 00:14
Farfalla
Farfalla is offline
Ik woon op kamers sinds augustus en het beïnvloed mijn studieresultaten niet. Ik ben net zo lui/ijverig als ik anders waarschijnlijk zou zijn. Maar misschien verandert het nog wel hoor, als ik mn draai een beetje gevonden heb en t studeren me begint te vervelen.
Oud 24-10-2005, 09:45
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 24-10-2005 @ 01:01 :
Kun je ook in de bus doen... Dan heb je nog minder afleiding ook!
Minder afleiding in de bus dan in een rustige studentenkamer?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 10:11
Verwijderd
't Beïnvloedt me volgens mij positief. Ik ben gelukkiger wanneer ik een eigen plek heb dan wanneer ik bij m'n ouders woon, daarnaast heb ik zelf een bureau waar ik rustig aan kan studeren, mijn ouders hebben alleen een piepklein bureautje... dan zou ik dus in de keuken moeten zitten studeren, en daar zitten mensen om me heen (en dat leidt dus af).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten