Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 17:37
hermelien1989
hermelien1989 is offline
hey
willen diegen die in de tweede fase zitten ( met studiehuis)aub de volgende vragen even beantwoorden.
Ik moet namelijk een artikel schrijven naar aanleiding van deze intervieuws
de vragen:
1)Vind jij dat je veel studiehuyiswerk hebt?
2) ben je elke dag lang met je huiswerk bezig? hoelang?
3) Voor welke vakken heb jij de meeste tijd nodig?
4)Werk je tijdens de studiehuisuren alleen aan het studsiehuiswerk of doe je ook nog andere dingen (kleine uitleg aub)
5) Moet je iuiteindelijk nog veel studiehuiswek thuis doen/?

dit waren de vragen
als een paar mensen de moeite nemen om deze vragen te beantwoorden ben ik ze heel erg dankbaar

groetjes hermelien1989
p.s. willen diegene ook nog hun profiel erbij zetten en in welk leerjaar ze zitten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2005, 13:28
an88
an88 is offline
Heej
1) Ja ik heb best veel studie huiswerk. We beginnen elke 3 weken an een nieuw hoofdstuk en dat haal je niet allemaal in 2 tot 3 lesuurtjes per week.
2) Het is erg verschillend hoelang ik met mn huiswerk bezig ben. Het ligt eraan hoeveel ik op school heb kunnen doen. maar denk gemiddeld ongeveer 2 uurtjes per dag. ligt er ook aan wat ik allemaal moet doen voor welk vak de ene keer heb je veel opdrachten tegelijk en de andere keer bijna niks.
3) Ik heb de meeste tijd nodig voor Natuurkunde, scheikunde, wiskunde, biologie.
4) Tijdens studieplein uren werk ik vaak aan het vak waar ik op dat moment z-uur van heb. Maar vaak ga ik ook naar de bieb of doe ik en ander vak. En een groot deel van de tijd zitten we te kletsen
5) Ja thuis moet ik zeker nog veel doen, maar dat is dan weer verschillend. Dat ligt eraan voor welke vakken en wat er af moet. Vaak Moet er bij alle vakken iets gemaakt worden en dat moet dan allemaal in een bepaalde week af. Dat wordt meestal allemaal tegelijk gezet en dan heb je het een paar weken erg druk en daarna heb je bijna niks meer.

En ik zit nu in 5 Havo met profiel N&G
veel succes ermee
groetjes
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:46
looneylover
looneylover is offline
heyz,
1) ja, ik vind het echt wel veel wat we krijgen. bijvoorbeeld voor wiskunde heb je 1 tot 2 weken voor 1 hoofdstuk!!

2) ja ik ben best lang met huiswerk bezig. maar wij hebben op school ingeplande studiehuisuren, dat betekend dat je verplicht 2uur studiehuis op een dag hebt en daar kan je al veel huiswerk maken en als je het niet snapt aan een leraar vragen..

3) ik heb de meeste tijd nodig voor natuurkunde, engels, scheikunde
verder weet ik het zo niet...

4) wij moeten altijd inplannen van de mentor wat we elk studiehuis uur doen en we moeten dan een vak doen waar de leraar erop dat moment van is... of we moeten natuurlijk een groepsopdracht maken aangezien we dat veel moeten doen..

5) thuis hoef ik meestal niet zo heel veel meer te doen.. alleen wat leerwerk... en soms ook nog verslagen af maken...
maar het kan ook vaker zijn dat ik wel nog veel moet maken van huiswerk maar dat verschilt elke week eigenlijk

ik zit nu in havo4 en heb het profiel N&G
doeidoei
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 14:12
Guenevery
Guenevery is offline
Totaal niet gelukkig. Maar dat ligt voor een groot gedeelte aan mijzelf. Ik maak namelijk nog steeds niets, waar ik het nut niet van in zie. Natuurlijk heb ik voor de PWW wel wat te doen, maar ook nooit meer dan twee dagen van te voren: max.

Nee, alles wat ik moet doen probeer ik zoveel mogelijk op school af te krijgen. Spreekbeurten, presentaties en betogen schrijf ik altijd op school. Boekverslagen zijn de enige dingen die ik thuis maak.

Nederlands, omdat er in boekverslagen maken toch al gauw een uurtje of drie in gaat zitten.

4)Werk je tijdens de studiehuisuren alleen aan het studsiehuiswerk of doe je ook nog andere dingen (kleine uitleg aub)
Uhmss... we hebben een supermarkt, bos en een leuk schoolplein in de buurt. Verder gebruik ik de huiswerkuren meestal om achter docenten aan te lopen waarvan ik nog iets moet hebben. We hebben bijvoorbeeld een begeleidster voor ons PWS gekozen, waarvan we geen les hebben. Dus dat is aardig gecompliceerd om te regelen, maar het is een uitdaging

Nee, alleen boekverslagen en het leerwerk. Overigens zou jij wel eens wat meer tijd aan je huiswerk Nederlands mogen besteden

6Vwo, CM-profiel.
Oud 17-10-2005, 15:55
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nee, helemaal niet, maar ik maak veel op school al.

Nee, omdat ik op school al veel werk maak.

Geschiedenis en Frans.

Bedoel je in de tussenuren? Dan ga ik meestal wat lekkers halen eigenlijk!

Nee, meestal leesverslagen, samenvattingen en werkstukken.

Ik zit in 4 Havo en doe C&M.
Oud 17-10-2005, 21:09
Belgarath
Belgarath is offline
Ik heb vorig jaar VWO met tweede fase en studiehuis (was daar wat van te merken dan?) afgemaakt, C&M profiel.

1) Wat is veel? Ik kon het meestal wel tijdens de les maken, maar ik was niet erg secuur in die dingen.
2) Ik was eigenlijk nooit dagelijks met huiswerk bezig, in elk geval niet in de laatste twee jaar. Het enige waar ik mee bezig was, was wiskunde. Een dag in de week en dan een half uurtje ofzo.
3) De meeste tijd had ik nodig voor wiskunde. En in klas 6 voor latijn omdat ik daar mijn pws bij deed. Daar zijn heel wat uren in gaan zitten, maar ik schaar dat niet onder huiswerk.
4) Wij hadden vier studieuren waarvan er twee practisch altijd uitvielen. De andere twee gebruikte ik meestal om te klaverjassen (soms een boek erbij ) en er werd ook wel eens bijles in gegeven of gewoon een les, ik heb een jaar lang grieks in zo'n uur gehad.
5) Eigenlijk deed ik het meeste op school. In klas 6 ben ik gestopt met huiswerk maken, tenzij er echt op werd gecontroleerd, meestal voegde het toch niet zoveel toe, omdat ik nooit meer wat met die opdrachten deed. Leren deed ik thuis of in de bus, maar alleen in de zaterdag voor de toetsweek en in de toetsweek.
Oud 18-10-2005, 11:13
muts8848
muts8848 is offline
ben net klaar met studiehuis maar ik denk dat ik nog wel weet hoe het was

1)Vind jij dat je veel studiehuiswerk hebt?
nope

nope, uurtje??

profielwerkstuk veel mee bezig geweest en de onzin vakken als ckv1 en anw, veel schrijven, niks leren.

Ik maakte natuurlijk wel wat huiswerk in die uren, maar ik gaf ook in die uren bijles en ik werkte ook wel eens aan de schookrant of iets dergelijks.

5) Moet je iuiteindelijk nog veel studiehuiswek thuis doen?
Nee, absoluut nooit veel gedaan daar.

ps.. ik heb afgelopen jaar mijn vwo diploma EM 'gekregen'

Laatst gewijzigd op 18-10-2005 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 12:27
Fieneke
Fieneke is offline
Nee

0,5 tot 2 uur

Biologie en duits

Meestal maak ik oefeningen. Echt leerwerk kan ik me niet genoeg voor concentreren met zoveel mensen om me heen. Ik zit ook vaak voor een pc om roosters of verslagen te printen. Soms doe ik gewoon niks.

Redelijk veel.

4 havo natuur en gezondheid
Oud 18-10-2005, 17:19
remy476
remy476 is offline
nee dat valt op zich wel mee, ik deed in de 4e en 5e best veel voor mijn doen maar nu in de 6e heb ik bijna niks.

Nu in de 6e 20 min pd gemiddeld ( incl leren) [echt nix tov voorgaande jaren]
biologie, de rest is gwn bijhouden in de klas ( mja van natuurkunde, wiskunde en biologie heb ik de antwoordenboekjes

ik doe niks in de tussenuren war te maken heeft me school
3 uur in de week tafelvoetbal en 2uur in de week ga ik naar huis

nee zoals ik al vemelde, als ik alles in mijn tussenuren zou doen hoefde ik thuis niks meer te doen

VWO 6 N+G

P.S. als je 4 en 5 vwo gehaald hebt doe je 6vwo op je sloffen want daar heb je echt niks van huiswerk en proefwerken...alleen SE en CE
Oud 18-10-2005, 17:20
remy476
remy476 is offline
verder wil ik nog ff kwijt dat niet alle leraren zich bezighouden met de 2e fase...vooral de ouderen geven nog 'gewoon' les
Oud 18-10-2005, 20:31
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
hermelien1989 schreef op 16-10-2005 @ 18:37 :
hey
willen diegen die in de tweede fase zitten ( met studiehuis)aub de volgende vragen even beantwoorden.
de vragen:

dit waren de vragen
als een paar mensen de moeite nemen om deze vragen te beantwoorden ben ik ze heel erg dankbaar

groetjes hermelien1989
p.s. willen diegene ook nog hun profiel erbij zetten en in welk leerjaar ze zitten?
1) Ja, vind ik wel, maar ik doe ook 4 en 5 HAVO in 1 jaar, en veel is niet persee negatief.
2) Ja, gemiddeld 2-3 uur
3) Biologie, Economie, Geschiedenis
4) Studiehuisuren?
5) ?
Oud 19-10-2005, 14:12
LeejD_S
LeejD_S is offline
heej
valt bij mij nog best wel mee, komt ook omdat dit nog n btje het begin van het jaar is denk ik

ik ben er niet echt super lang mee bezig, ik denk ongeveer half uurtje gemiddeld, best weinig eiglijk
voor wiskunde ben ik de meeste tijd kwijt, vooral als ik alles braaf zelf maak en nix overschrijf

ik maak welk het hw want anders moet je het thuis nog doen, daar heb ik niet zoon zin in. maar als ik t af heb ga ik ntuurlijk wel wat anders doen
valt wel mee, soms wel soms niet

ik zit in de 4e van het vwo en mn profiel is economie&maatschappij met management&organisatie erbij gekozen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:40
Anno2007
Anno2007 is offline
ik vind het wel meej vallen i.v.m de 4e
niet superlang, hooguit 2 uur
engels en latijn
ik neem aan dat je tussenuren bedoelt? dan ga ik lekker in de aula ofzo zitten en dan doen we lekker niets met zn allen
alles dus nog, omdak niets op school doe (of bedoelde je dat niet?

zit in 5vwo gym n en g
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 17:21
mjk
mjk is offline
Citaat:

1. Nope, niet meer. Hoewel er wel genoeg is om wat lessen te schrappen dat je meer tijd hebt om alle verslagen te maken. Op school gebeurt echt heel weinig dit jaar.
2.Soms paar uur als ik verslag aan maken ben of in een bui alles in het vooruit te maken, soms dagen helemaal niets. Leren en hw maken niet meer, alleen met toetsweek.
3.Beeldend veel tijd, en AK dit jaar.
4.We hebben geen shu.
5.Ja, omdat onze school het verdomd in examenjaar ons facultatief lessen te laten volgen. Op school doe je niks, maar wel verwachten ze dat je alle verslagen maakt.

Ik doe C&M(latijn, du, bv) met aardrijkskunde en kcv(afgesloten in a5)
Oud 19-10-2005, 20:37
Verwijderd
5VWO C&M (Frans2, Filosofie, Tekenen en Duits2)

Valt wel mee
Niet iedere dag, dus ook niet lang.
Geschiedenis, wiskunde.
Heb ik niet.
Best wel .
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:25
Belgarath
Belgarath is offline
Een tussenuur is volgens mij niet hetzelfde als een studiehuisuur. Studiehuisuren tellen voor iedereen, tussenuren hebben sommigen wel, maar anderen niet. (nou ja, iedereen zal wel tussenuren hebben, maar vast niet allemaal op hetzelfde tijdstip, dat is wel zo met studiehuisuren)
Oud 20-10-2005, 11:34
remy476
remy476 is offline
bij ons op school is het zo dat je geen studiehuisuren hebt, maar tussenuren die je ( volens de school) in het studiehuis moet doorbrengen.

Tussenuren bij ons zijn bij iedereen van hetzelfde niveau met hezelfde jaar (bijvoorbeeld heel 6VWO) hetzelfde. Bij sommige worden deze tussenuren dan opgevuld met vakken van het vrije deel ( zoals m&o en informatica)
Oud 20-10-2005, 12:23
songeur
songeur is offline
Citaat:
hey
de vragen:

dit waren de vragen

groetjes hermelien1989
1. Ja, nogal veel, vooral de verslagen zijn veel werk.
2. Ja, elke dag, verschilt per dag hoe lang.
3. Meeste tijd nodig voor Nederlands, veel verslagen enzo.
4. Bij de gezellige studieuren maak ik wat minder huiswerk dan bij de werkstudieuren (ligt aan de docent)
5. Ja.
Oud 21-10-2005, 16:08
Nyawa
1. Nee, op dit moment absoluut niet. In 5VWO wel redelijk veel, omdat we toen alle PO's moesten maken. Ik heb ook het idee dat je er naar verloop van tijd een beetje aan went, het huiswerk.
2. Niet iedere dag, niet lang, uurtje ofzo.
3. Economie, wiskunde, Grieks.
4. Banduren zijn bij ons niet verplicht als je gemiddeld een 7 of hoger staat, wat bij mij het geval is. Dit heeft tot gevolg dat ik eigenlijk niets meer doe in de banduren. Ja, schoolkrantwerk (ben hoofdredacteur), maar voor de rest de stad in, ff naar huis of gewoon in de aula kletsen.
5. Ja, dat dus wel. Thuis werk ik nu eenmaal veel beter dan op school.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 16:17
ook hallo
ook hallo is offline
Ik zit in 5VWO en heb E&M profiel met frans 2

1)Vind jij dat je veel studiehuiswerk hebt?
Het is makkelijk te doen. Of het 'veel' is verschilt eigenlijk ook persoon, aangezien de een al zijn huiswerk maakt en de ander bijna niks

Ik doe heel weinig aan school, eigenlijk alleen als ik wat moet inleveren of als ik een proefwerk heb. Ben dus zeker niet elke dag met huiswerk bezig, als ik het wel doe is dat meestal wel een paar uur omdat ik al m'n werk vooruit heb geschoven

Wiskunde, dat moet ik gewoon maken omdat ik anders zeker weten een onvoldoende voor m'n proefwerk haal. Verder vakken als eco 1,2 en engels. Voor eco moet ik al gauw 150 blz. tekst leren en voor engels is het ook gewoon ontzettend veel.

Wij hebbben op school wel uren waarin je huiswerk behoort te maken als je dat bedoelt. Of ik werk ligt aan de leraar die we hebben. Bij één moet je de eerste 20 min. je mond houden en die 20 min. werk ik dan ook. Maar bij andere leraren ben ik gewoon een uur lang aan het ouwehoeren

5) Moet je uiteindelijk nog veel studiehuiswek thuis doen?
Ik krijg bijna nooit wat op school af, maar thuis doe ik ook niet zo veel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten