Misschien heb je iets aan het volgende boek:
Bronnenboek 4 Bewegen op muziek
Chris Mooij (eindredactie)
HB Uitgevers, Baarn
isbn: 90 5574 294 5
Ik moet boven ook nog ergens een map met gymdingen hebben liggen, maar ik weet even niet waar en ik weet ook niet of daar wat in staat.
Het boek
Muziek meester van Rinze van der Lei (uitgeverij Meulenhoff Educatief, isbn: 90-280-1619-8) is ook erg leuk en daar staan ook wel een aantal spelletjes in (zoals bv. met die trom slaan en op het ritme daarvan lopen ed).
In het boek
Beter bewegen met kleuters (ISBN: 9055743623) staat oa lessen rondom ritmiek en dans. Het boek
Het jaar rond met muziek & beweging (ISBN: 906020347X) ken ik zelf niet, maar misschien is dat ook wel wat.
Muziek- en dansspelletjes voor kinderen van 3-8 jaar heb je dan waarschijnlijk al besteld (omdat daar 120 spelletjes in staan)?
Wat wij zelf op kleuterdans ook regelmatig deden was marionetten/lappenpoppen spelen. En elkaar na doen (de eerste bewoog door de ruimte en degene daarachter (en soms nog één daarachter) moest doen wat de eerste deed). En met makkelijke balletoefeningetjes bv. een bloem maken in het midden van de zaal (soms zat er dan ook nog een kind in het midden, die was dan het hartje van de bloem). Er is met jonge kinderen zo verschrikkelijk veel te doen.