Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2007, 13:36
Sandersss
Sandersss is offline

vrijdag
04.00-05.00 Eerste Oefensessie
07.00-08.00 Tweede Oefensessie
zaterdag
04.00-05.00 Derde Oefensessie
07.00 Kwalificatie
zondag
08.00 Race

(Dit zijn tijden van vorig jaar, ik neem aan dat deze niet veranderen)

Tussenstand coureurs:
1 Kimi Raikkonen 10
2 Fernando Alonso 8
3 Lewis Hamilton 6
4 Nick Heidfeld 5
5 Giancarlo Fisichella 4
6 Felipe Massa 3
7 Nico Rosberg 2
8 Ralf Schumacher 1
9 Jenson Button 0

Constructeurs:
1 McLaren 14
2 Ferrari 13
3 BMW Sauber 5
4 Renault 4
5 Williams 2
6 Toyota 1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2007, 13:39
Sandersss
Sandersss is offline
Nadat er vorig jaar een rel onstond door de flexwings van oa. Ferrari is het team samen met BMW-Sauber opnieuw in opspraak gekomen.

Van Autoweek.nl:

Ferrari's in opspraak geraakte bodemplaat heeft voor de nodige opschudding gezorgd. Daar komt nu bij dat het team deze vloer al enige tijd gebruikt en dat BMW Sauber eenzelfde systeem hanteert.

Ferrari en BMW Sauber maken beiden gebruik van een veersysteem om het voorste deel van de vloer aan hun auto's te monteren. Aldus meldt Autosport.com. In het geval van Ferrari zou dit systeem al vanaf de Grand Prix van Japan in 2006, toen het naar verluidt voor het eerst werd gebruikt, worden goedgekeurd door de FIA. Het is niet bekend sinds wanneer BMW Sauber er mee rijdt.

Opvallend genoeg moesten beide teams een jaar geleden hun vleugels aanpassen nadat ze er van beschuldigd werden met flexvleugels te rijden.

Formule 1-teams zijn altijd op zoek naar manieren om de rijhoogte van hun bolides zo laag mogelijk te krijgen. Dit ging door tot de vloer over het circuit schraapte, waarna er vloeren werden geïntroduceerd met een kromming, waardoor de auto alsnog lager kon komen te liggen.

Op dit punt heeft de FIA ingegrepen en werden tests ingevoerd om de afbuiging van de vloer te controleren. Er wordt gecontroleerd hoe groot de afbuiging is als daar een bepaalde kracht op wordt uitgeoefend. Blijft dit binnen de voorgeschreven marge, dan wordt de bolide legaal verklaard. Ook al is het mogelijk dat de vloer – als deze wordt blootgesteld aan een grotere kracht – wel doorbuigt.

Sinds 2001 is de minimumhoogte van de voorvleugel langzaamaan verhoogd. Ter compensatie heeft de FIA de teams een zekere mate van vrijheid gegeven bij het monteren van de vloer, zodat deze niet wordt beschadigd op de curbstones. Dit omdat er veel ballast aan de vloeren wordt toegevoegd en anders het chassis beschadigd kan worden. De flexibiliteit moet uiteraard nog wel steeds binnen de vastgestelde marge blijven.

De recente ophef na de race in Melbourne suggereert dat de bodemplaat van Ferrari op hoge snelheid zakt. Als de voorkant van de bodemplaat inderdaad naar beneden zakt onder het rijden heeft dit een dusdanig effect op de aërodynamica, dat dit de snelheid op het rechte stuk ten goede komt.

Dit betekent niet meteen dat de F2007 iedereen wegblaast op het rechte stuk, maar zorgt er wel voor dat er bijvoorbeeld met wat meer vleugel kan worden gereden. Dit komt de prestatie in de bochten ten goede en is tegelijkertijd positief voor de banden.

Hiervoor moet het veersysteem volgens de FIA-test worden goedgekeurd terwijl het toch in staat is te bewegen als de snelheid toeneemt. Andere teams monteren hun vloer met een dunne metalen ondersteuning of kabel, wat in feite net zo goed flexibel kan zijn.

De FIA heeft nog niet gereageerd op deze zaak. De mogelijkheid bestaat dat het orgaan een verklaring uitgeeft waarin het te kennen geeft hoeveel flexibiliteit wordt getolereerd. Ook is het mogelijk om de test waarin de afbuiging van de vloer wordt gecontroleerd aan te passen.

Andere bronnen: Formule1.nl & Formula1.com
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 16:25
Verwijderd
8 uur s'ochtends, wat een kuttijd. Kan ik daarna niet meer slapen ;(
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 16:30
PV
PV is offline
in het tv-spotje op rtl5 meldden ze net 'de F1 van Maleisie, kwalificatie zaterdag om half 2'

ze zenden het toch wel live uit mag ik hopen?

edit; ohja nu zie ik het ze laten in beeld de uitzendtijden zien en daar zit wel de ochtend bij

Laatst gewijzigd op 05-04-2007 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 17:53
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
PV schreef op 05-04-2007 @ 17:30 :
in het tv-spotje op rtl5 meldden ze net 'de F1 van Maleisie, kwalificatie zaterdag om half 2'

ze zenden het toch wel live uit mag ik hopen?

edit; ohja nu zie ik het ze laten in beeld de uitzendtijden zien en daar zit wel de ochtend bij
Hoe laat dan??

Weer eens twee weken ertussen, dat is best wel lang, maar eindelijk dit weekend weer een race. Het zal interessant zijn om te kijken of de behaalde resultaten in Australie maar toeval waren of dat de teams en coureurs er echt voorstaan zoals in Australie bleek. Het zou me niets verbazen als Ferrari weer het snelste is, maar ik verwacht toch ook meer van Fisichella en Kovalainen..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 23:30
PV
PV is offline
RTL GP volgende uitzendingen:
RTL GP: Formule 1 - Maleisië
07-04 om 7:30, RTL 7
07-04 om 13:30, RTL 7

Spyker F1: Made in Holland
07-04 om 15:10, RTL 7

08-04 om 7:45, RTL 7
08-04 om 12:45, RTL 7
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 11:24
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
PV schreef op 06-04-2007 @ 00:30 :
RTL GP volgende uitzendingen:
07-04 om 7:30, RTL 7
07-04 om 13:30, RTL 7

Spyker F1: Made in Holland
07-04 om 15:10, RTL 7

08-04 om 7:45, RTL 7
08-04 om 12:45, RTL 7
Oke mooi bedankt
Ik neem aan dat de race dan om 09.00 begint en de kwalifiactie om 08.00 uur?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 16:26
PV
PV is offline
Citaat:
McDuck schreef op 06-04-2007 @ 12:24 :
Oke mooi bedankt
Ik neem aan dat de race dan om 09.00 begint en de kwalifiactie om 08.00 uur?
dat weet ik niet soms heb je ook wel eens dat er een half uur tijdsverschil extra is. Weet niet of dat bij Maleisie het geval is
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 17:25
Verwijderd
Lol die Albers doet het lekker, 1e en 2e training laatste, en hij was zo topfit had ie gezegd
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 18:47
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 06-04-2007 @ 18:25 :
Lol die Albers doet het lekker, 1e en 2e training laatste, en hij was zo topfit had ie gezegd
Ik vind het zo grappig...

...dit soort reacties.
Oud 06-04-2007, 18:52
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
PV schreef op 06-04-2007 @ 17:26 :
dat weet ik niet soms heb je ook wel eens dat er een half uur tijdsverschil extra is. Weet niet of dat bij Maleisie het geval is
Tijdens de zomertijd is het tijdsverschil 6 uur, en de race begint er om 15:00 uur, dus dat is hier om 9:00 uur.
Quali begint er om 14:00 uur, dus dat is hier 8:00 uur.

EDIT: Via DEZE link kun je het zelf berekenen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 22:15
PV
PV is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 06-04-2007 @ 19:52 :
Tijdens de zomertijd is het tijdsverschil 6 uur, en de race begint er om 15:00 uur, dus dat is hier om 9:00 uur.
Quali begint er om 14:00 uur, dus dat is hier 8:00 uur.

EDIT: Via DEZE link kun je het zelf berekenen
Maar dan is het dus anders dan de tijden van vorig jaar, dat is toch raar? Ohnee toch niet want toen was er nog geen zomertijd
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 06-04-2007 @ 19:47 :
Ik vind het zo grappig...

...dit soort reacties.
Ik vind het grappig dat die Albers zichzelf zo goed vindt en nu weer dik achter z'n teamgenoot staat

Benieuwd of zondag z'n oordopjes goed zitten
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 08:26
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
bootz schreef op 07-04-2007 @ 00:39 :
Ik vind het grappig dat die Albers zichzelf zo goed vindt en nu weer dik achter z'n teamgenoot staat

Benieuwd of zondag z'n oordopjes goed zitten
In de kwali zet ie hem er gewoon voor...
Wel zijn de Spykers nog ver verwijderd van de concurrentie.

Albers vliegt er een keer af. Hij is zo eerlijk om de hand in eigen boezem te steken, dat het zijn eigen fout was. Maar veel mensen laten geen kans voorbij gaan om Chris af te kraken. Tot nu toe is ie anders zeer weinig door eigen schuld van de baan geraakt. Iets wat we van onze andere NL F1 held niet konden zeggen. En toen zeurde iedereen altijd dat het nergens op sloeg dat veel mensen en media hem een grindbakken piloot noemden...

Ik vind het allemaal een beetje flauw.
Oud 07-04-2007, 09:18
Sandersss
Sandersss is offline
Uitslag kwali:

1 F. Massa Ferrari 1:35.043
2 F. Alonso McLaren 1:35.310
3 K. Räikkönen Ferrari 1:35.479
4 L. Hamilton McLaren 1:36.045
5 N. Heidfeld BMW 1:36.543
6 N. Rosberg Williams 1:36.829
7 R. Kubica BMW 1:36.896
8 J. Trulli Toyota 1:36.902
9 R. Schumacher Toyota 1:37.078
10 M. Webber Red Bull 1:37.345
11 H. Kovalainen Renault 1:35.630
12 G. Fisichella Renault 1:35.706
13 D. Coulthard Red Bull 1:35.766
14 T. Sato Super Aguri 1:35.945
15 J. Button Honda 1:36.088
16 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:36.145
17 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:36.578
18 A. Davidson Super Aguri 1:36.816
19 R. Barrichello Honda 1:36.827
20 A. Wurz Williams 1:37.326
21 C. Albers Spyker F1 1:38.279
22 A. Sutil Spyker F1 1:38.415

Niet erg verrassend opzich, Mclaren die met Ferrari kan concurreren, daarachter BMW, Williams en Toyota. Alleen Renault valt toch echt door de mand.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 09:48
MC Bobie
MC Bobie is offline
Wat vallen Renault, Honda en Spyker tegen zeg.. zonde
Oud 07-04-2007, 10:05
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Albers schijnt zijn kwalificatie met race-setup gereden te hebben. Hij heeft aangegeven dat hij denkt morgen nog te kunnen gaan 'verrassen'...

We zullen zien.
Oud 07-04-2007, 10:09
Verwijderd
De enige manier waarop Albers morgen kan gaan verassen is door naakt en compleet kaalgeschoren de race te gaan rijden terwijl hij het geluid van een stervende flamingo nadoet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 10:16
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bossen schreef op 07-04-2007 @ 11:09 :
De enige manier waarop Albers morgen kan gaan verassen is door naakt en compleet kaalgeschoren de race te gaan rijden terwijl hij het geluid van een stervende flamingo nadoet
Wat is je probleem?
Oud 07-04-2007, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 07-04-2007 @ 11:16 :
Wat is je probleem?
Er is altijd wel wat waardoor Albers denkt weer mee te kunnen, of te kunnen verassen, maar dat gaat nooit gebeuren. En ik ben helemaal geen Albers-hater of wat dan ook, integendeel, juist niet, maar voor meer dan de achterhoede is hij niet geschikt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 11:29
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bossen schreef op 07-04-2007 @ 12:16 :
Er is altijd wel wat waardoor Albers denkt weer mee te kunnen, of te kunnen verassen, maar dat gaat nooit gebeuren. En ik ben helemaal geen Albers-hater of wat dan ook, integendeel, juist niet, maar voor meer dan de achterhoede is hij niet geschikt.
Wat een onzin, sorry hoor. Albers is vaak juist erg realistisch, en met 'verrassen' bedoelt hij echt niet meedoen in het middenveld, maar vechten met te Torro Rosso's ofzo. Vandaar ook die aanhalingstekens.

Tot nu toe heeft hij iedere teamgenoot die hij heeft gehad in de F1 'de oren gewassen'. Ik ben het met je eens dat het geen supertalent is, maar om te zeggen dat alleen voor achterhoede teams geschikt is slaat nergens op. Ik heb het idee dat je iets dwars zit, en je alles wat Albers zegt of doet wat je niet bevalt 10x uitvergroot.

Een gokje, jij vond toen Jos nog reed zeker dat hij bij een topteam zou moeten zitten?
Oud 07-04-2007, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 07-04-2007 @ 12:29 :
Wat een onzin, sorry hoor. Albers is vaak juist erg realistisch, en met 'verrassen' bedoelt hij echt niet meedoen in het middenveld, maar vechten met te Torro Rosso's ofzo. Vandaar ook die aanhalingstekens.

Tot nu toe heeft hij iedere teamgenoot die hij heeft gehad in de F1 'de oren gewassen'. Ik ben het met je eens dat het geen supertalent is, maar om te zeggen dat alleen voor achterhoede teams geschikt is slaat nergens op. Ik heb het idee dat je iets dwars zit, en je alles wat Albers zegt of doet wat je niet bevalt 10x uitvergroot.

Een gokje, jij vond toen Jos nog reed zeker dat hij bij een topteam zou moeten zitten?
Kijk vooral ook even in andere topics, ik ben altijd pro-albers geweest. Maar met verassen moet ie niet aankomen, want dat is 'm nooit gelukt. De enige momenten waarop hij realistisch is, zijn die momenten na de race waarop hij toegeeft dat het niet goed ging of wat dan ook. En ik ben bang dat hij wel alleen voor achterhoede teams geschikt is, ik kan niet geloven dat hij het tempo kan volgen dat in het middenveld gereden wordt.

Niet meteen zo in de verdediging springen als iemand iets slechts over Albers zegt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 20:02
McDuck
McDuck is offline
Mooie uitslag van de kwalifiactie, knap gedaan van Massa. Ook Alonso blijkt aardig te kunnen opschieten met de McLaren, dat is toch ook wel knap. Voor de rest, Raikkonen er goed bij, Hamilton er goed bij, alleen de Renaults vallen echt heel erg tegen. In Australie al, maar nu wederom. P11 en P12. Voordeel van die posities is wel dat ze nog aan de auto mogen komen en benzine mogen tanken, maar ik neem aan dat ze liever P1 en P2 hadden gereden.
Hopelijk wordt het een mooie race morgen.. Ik denk dat Massa, Alonso, Raikkonen en Hamilton alle vier kansen hebben om te winnen.

Morgenochtend Froukje de Both?.. Ik ben zeer benieuwd hoe die overweg kan met Formule 1 en of ze er een beetje verstand van heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 07-04-2007 @ 12:29 :
Ik wel ja
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 21:45
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 07-04-2007 @ 22:32 :
Ik wel ja
Ook na 2001?
Zijn laatste opvallende race was namelijk Sepang 2001.

Jos en Christijan waren/zijn absoluut F1 waardige rijders. Ze zouden niet misstaan in middenmoot teams. Jos heeft in 2000 nog bij een middenmoot team gereden (wat Arrows toen was), en leuke dingen laten zien. Maar heeft toen niet duidelijk zijn teamgenoot zoek gereden. De La Rosa was zelfs af en toe sneller.

Ik ben altijd Jos fan geweest, maar moet eerlijk bekennen dat ik veel door een oranje bril zag. Hij was een groot talent, maar heeft dat eigenlijk nooit echt waar gemaakt. Met uitzondering van een aantal uitschieters.

Chris is veel constanter. Zet misschien niet eens in de zoveel tijd zo'n opvallende race neer als een Verstappen, maar daar heeft ie ook nog niet echt de kans voor gekregen. Vergeet niet dat Jos ook bij Minardi een kleurloos seizoen reed. Chris heeft in het DTM laten zien een echte vechter te zijn, en als hij een competatieve auto krijgt zie ik hem nog mooie duels uitvechten op de baan...
Oud 08-04-2007, 00:34
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 07-04-2007 @ 22:45 :
Ook na 2001?

Jos en Christijan waren/zijn absoluut F1 waardige rijders. Ze zouden niet misstaan in middenmoot teams. Jos heeft in 2000 nog bij een middenmoot team gereden (wat Arrows toen was), en leuke dingen laten zien. Maar heeft toen niet duidelijk zijn teamgenoot zoek gereden. De La Rosa was zelfs af en toe sneller.

Ik ben altijd Jos fan geweest, maar moet eerlijk bekennen dat ik veel door een oranje bril zag. Hij was een groot talent, maar heeft dat eigenlijk nooit echt waar gemaakt. Met uitzondering van een aantal uitschieters.

Chris is veel constanter. Zet misschien niet eens in de zoveel tijd zo'n opvallende race neer als een Verstappen, maar daar heeft ie ook nog niet echt de kans voor gekregen. Vergeet niet dat Jos ook bij Minardi een kleurloos seizoen reed. Chris heeft in het DTM laten zien een echte vechter te zijn, en als hij een competatieve auto krijgt zie ik hem nog mooie duels uitvechten op de baan...
En trouwens, Verstappen heeft ook vorig seizoen in de A1 best wel mooie dingen laten zien. Twee dingen zijn wat betreft Verstappen en Albers wel duidelijk; het zijn geen Schumachers, maar ook zeker niet het tegenovergestelde.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 10:32
knijtert
knijtert is offline
Wat een geweldige race zeg

Die Lewis kan het wel

en wat is die Massa een paasei
Oud 08-04-2007, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 07-04-2007 @ 22:45 :
Ook na 2001?

Dit seizoen is hij tot nu toe in ieder geval constant, daar moet je ik gelijk in geven.

Vond het een mooie race, prachtige start voor McLaren, wat jammer is aangezien ik nu minof meer voor Ferrari ben vanwege Raikkonen. Mooi gevecht daarna tussen Massa en Hamilton, jammer dat hij eraf schoot. Die Hamilton gaat echt groot worden
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 14:19
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Bossen schreef op 08-04-2007 @ 12:10 :
Dit seizoen is hij tot nu toe in ieder geval constant, daar moet je ik gelijk in geven.

Vond het een mooie race, prachtige start voor McLaren, wat jammer is aangezien ik nu minof meer voor Ferrari ben vanwege Raikkonen. Mooi gevecht daarna tussen Massa en Hamilton, jammer dat hij eraf schoot. Die Hamilton gaat echt groot worden
Of een type Villeneuve, bliksemstart en steeds verder afglijdend.
Oud 08-04-2007, 21:43
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
McDuck schreef op 08-04-2007 @ 01:34 :
En trouwens, Verstappen heeft ook vorig seizoen in de A1 best wel mooie dingen laten zien.
A1 is die autosport klasse waarin Alex Yoong races wint...
Oud 08-04-2007, 22:13
knijtert
knijtert is offline
Touché
Oud 09-04-2007, 13:57
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
knijtert schreef op 08-04-2007 @ 11:32 :
Wat een geweldige race zeg

Die Lewis kan het wel

en wat is die Massa een paasei
Het begin was leuk maar de laatste 20 ronde gebeurde er weinig meer.

Ben wel blij met Hamilton, een echte aanwinst
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 20:18
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Mitros schreef op 09-04-2007 @ 14:57 :
Het begin was leuk maar de laatste 20 ronde gebeurde er weinig meer.

Ben wel blij met Hamilton, een echte aanwinst
McLaren won weer eens dus ik was snel tevreden
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten