![]() |
|
Ik ben even bezig met een projectje. Ik wil van een rss-feed het eerste atrikel op mijn pagina later verschijnen. Nou heb ik dit:
PHP-code:
http://www.armengar.nl/xml.php Nou zijn dit alle artikelen + site info (eerste 2 stukjes) en ik wil dus alleen 't eerste artikel (3de stukje). Hoe krijg ik dat voor elkaar met dit script? Nou weet ik niet of er een simpelere manier is (behalve XMLreader, ik heb géén PHP5) mss iets met het omzetten naar een array, maar suggesties of verwijzing naar zoiets is ook welkom.
|
![]() |
|
Je code zag er kut uit en ik was in een goede bui, dus kijk hier.
Die XML-lib heb ik zelf geschreven, gebruik m al jaren. Gebruik hem, maar wees wel zo vriendelijk om mijn copyright erin te laten staan. Met deze lib wordt het lezen van een RSS feed vrij straightforward, een voorbeeldje is gegeven in test.phps. Vanaf daar zou het niet al te moeilijk moeten zijn.
||
Citaat:
thx, gonna check it out
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je perse DOM aanpak wil hanteren (dat heel goed kan bij een kleine boom als een RSS) kun je net zo goed de lib die al voorhanden daarvoor is gebruiken, want je misbruikt de SAX parser op deze wijze imho. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Overigens is deze implementatie alleen bedoeld voor data-oriented XML (waar een node alleen content of alleen andere nodes bevat), en zal het werken met markup-oriented XML (waar een node zowel content als nodes bevat) niet echt lekker werken. Voor zoiets als RSS is het echter redelijk geschikt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik denk dat jij je benchmark nog gedraaid hebt met de PHP4 versie van de DOM parser gezien je classe ook in PHP4 is geschreven, de nieuwe voor php5 dus is compleet opnieuw herschreven en performed beter dan de oude, en ik denk dat het zelfs die sommige gevallen nu outperformed. Ik vraag me toch echt af hoe een native lib outperformed kan raken door een interpreted icm native lib. Maar goed, als jij het zegt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |