Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2005, 10:19
watervrouw
watervrouw is offline
Een kameraad van mijn vriend was in juli jarig. Ik noem hem H. H zou zaterdags zijn verjaardag vieren. Die dag was ik er niet want ik ging vakantiewerk doen. Toen kreeg mijn vriend die donderdag voordat H zijn verjaardag zou vieren een smsje: Ik vier mijn verjaardag zaterdag niet meer, we gaan zondag waterskieen. Ik heb jullie niet uitgenodigd omdat het niet klikt. Mijn vriend heeft er toen heen gebeld en uit leg gevraagd. Dat we dus niet mochten komen sloeg dus op mij. De vriendin van H mag mij niet en daarom mochten wij niet komen. Dit is toch gewoon belachelijk. En ik zou niet eens mee komen omdat ik naar mijn vakantiewerkadres moest. Nou moet ik zeggen dat ik de vriendin van H ook niet mag maar ik heb zoiets van het hoort er gewoon bij. Je kan niet met iedereen vriendinnen zijn.
Sinds toen heeft hij niks meer van H gehoord.
Maar het verhaal gaat verder.

Afgelopen weekend was een andere kameraad van mijn vriend jarig. Ik noem hem P. Hij was zondag jarig. Op zijn msn naam stond al de hele week dat hij zaterdag een feest zou geven. Dus ik vroeg mijn vriend van heb je al wat van P gehoord. Nee dat had hij niet.
Nou moet ik zeggen dat we die zaterdag al 2 verjaardagen hadden.
We hebben dus niks van P gehoord.
Dinsdag op msn heb ik het er met P over gehad. Ik vroeg hem waarom hij niks had laten weten aan mijn vriend. P zei dat het nogal moeilijk lag. Dus ik vroeg het hem uit te leggen. En ja hoor wie had er toch mee te maken H natuurlijk. P had zijn feest gegeven in een ruimte van H. Dit mocht alleen van H als mijn vriend en ik niet zouden komen.
Dat is toch gewoon belachelijk? Wat vinden jullie nou hiervan en wat zou je doen?

Groetjes Mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 10:23
Nona
Nona is offline
Ik zou eens een serieus gesprek met ene H aanknopen en om uitleg vragen. En nee, zijn vriendin is geen excuus, want hij heeft zelf ook een eigen mening.
Oud 26-10-2005, 10:23
pyres
pyres is offline
ik zou er echt poep aan hebben

daarnaast zou ik ook niet met mensen om gaan die zich op een dusdanige manier door bepaalde personen laten beinvloeden
Oud 26-10-2005, 10:24
Sithan
Sithan is offline
Mocht je vriend niet alleen naar de verjaardag van H. komen, als ie zo'n hekel aan je heeft? (Dus zonder dat H. wist dat je niet kon, was dat toch ook gewoon een optie voor H?). Of mag ie je vriend toevallig ook niet meer?

Ik vind het allemaal een beetje wazig, maar wat wil je er tegen doen, als men je niet wil hebben op een feest, houdt het op lijkt me...
Oud 26-10-2005, 10:24
Verwijderd
Ik zou me afvragen hoeveel die vriendschap met die H (en P, want die gaat er blijkbaar ook in mee) me nog waard is/zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 10:31
watervrouw
watervrouw is offline
Omdat H zei dat ik niet mocht komen heeft mijn vriend gezegt dan kom ik ook niet.

Ik denk dat ik er meer mee zit dan mijn vriend. Maar ik vind het gewoon zo lullig voor hem.

H laat zich heel erg beinvloeden door zijn vriendin. Mijn vriend hoort nauwelijks wat van H. Mijn vriend gaat even bij H langs. H zit mijn zijn vriendin voor de tv. En zegt nauwelijks wat tegen mijn vriend.
H laat alleen wat van zich horen als het uit is. Dit is namelijk al een keer gebeurd.

Ik snap zowiezo niet wat de vriendin van H tegen mij heeft. Ik heb nog geen 5 woorden met der gewisseld. Ze zegt nauwelijks wat.

Maar ik wou weten wat jullie der va nvonden bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 10:38
Verwijderd
Zij is een snol en hij is een sukkel, klaar. Die wil je toch helemaal niet kennen?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 10:46
Yerli
Yerli is offline
Oke, dus de vriendin van H mag je niet. Weet je ook waarom?
En H. is nogal een sukkel dat hij dan zijn vriend niet uitnodigd omdat zij dat niet wil.

Beetje raar, een goed gesprek over wat je vriend voor H betekend (in de zin van vriendschap) lijkt me wel op zijn plaats.
Oud 26-10-2005, 10:58
WolterB
WolterB is offline
Offtopic: Gebruik alsjeblieft een keer virtuele namen in plaats van die eeuwige afkortingen, waardoor het hele verhaal lastig te volgen is...

Verder vind ik mensen die zo op deze manier in negatieve zin laten beïnvloeden kansloos en als je mij zo behandeld wil ik niet eens meer een vriendschap hebben met die persoon
Oud 26-10-2005, 11:03
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
WolterB schreef op 26-10-2005 @ 11:58 :
Offtopic: Gebruik alsjeblieft een keer virtuele namen in plaats van die eeuwige afkortingen, waardoor het hele verhaal lastig te volgen is...

Verder vind ik mensen die zo op deze manier in negatieve zin laten beïnvloeden kansloos en als je mij zo behandeld wil ik niet eens meer een vriendschap hebben met die persoon
Offtopic: oh dat vind ik ook, nu valt het nog wel mee, maar je hebt van die mensen die het hele alfabet gebruiken :\

&ik sluit me hier volledig bij aan.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 11:20
mcflem
mcflem is offline
Ik vind het echt laag van die H. en ook van zijn vriendin. Ik snap ook wel dat ik soms gewoon die klik niet heb met mensen en dat dat tussen jullie misschien ook wel zo is. Maar als jullie nauwelijks hebben gepraat is dat wel raar. Bovendien negeer ik een persoon gewoon als ik hem/haar niet mag. Of ik zorg gewoon dat ik niet zoveel met diegene in contact hoef te komen, maar ik zal zeker geen anderen verbieden met die persoon om te gaan. Al helemaal niet als het de vriendin van een vriend van mijn vriend is.
Ze moet toch juist blij zijn dat hij leuke vrienden heeft? Mijn vriend heeft vast ook wel vrienden die ik niet mag ofzo maar daar ga ik me dan niet mee bemoeien, ik zal alleen niet zelf voorstellen om naar ze toe te gaan ofzo.

En van P. vind ik het al helemaal laag. Ik kan me best voorstellen dat je door je eigen vriendin beïnvloed wordt als je zelf niet zo'n sterke eigen mening hebt maar dat je door de vriendin van een vriend van je een jongen niet uitnodigt omdat die vriendin de vriendin van die jongen niet mag? Dat is echt zwak.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 12:28
Freestyler*
Freestyler* is offline
laat je vriend alleen gaan
Oud 26-10-2005, 14:01
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 26-10-2005 @ 13:28 :
laat je vriend alleen gaan
Ja, die wordt dus ook niet uitgenodigd en dan is het een beeeeeetje raar als hij toch gaat, zonder uitnodiging.

En sowieso.. aan de ene kant denk ik dat hij moet gaan als hij alleen wordt uitgenodigd, maar aan de andere kant denk ik weer 'als zij niet mag komen, kom ik ook niet'.

Mja.. wel heel vaag allemaal
Oud 26-10-2005, 14:04
I C U
I C U is offline
Die Hendrik is een sukkel, die Pieter is niet veel minder erg, en als ik jou was zou ik het maar gewoon laten gaan en het aan je vriend over laten. Dat soort zielige mensen moet je links laten liggen...
Oud 26-10-2005, 14:54
zeep007
zeep007 is offline
Ha is gewoon een lul en die P is net zo erg want hij laat zich daardoor ook beinvloeden. Dat zegt toch al genoeg over die vriendschap en je vriend mag blij zijn dat ie van ze af is. Kan hij zn energie in nuttigere/ betere dingen steken.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 15:25
remy476
remy476 is offline
H laten vallen ( wat een sul is dat omg)

P ook laten vallen ( als hij h tussen jullie vriendschap in laat staan zal ie je nog wel vaker in de steek laten
Oud 26-10-2005, 16:18
Verwijderd
Laat gaan laat gaan. Blijkbaar is die vriendschap H en P niet zoveel waard, dus waarom zou je er druk om maken? Kan me voorstellen dat je je lullig voelt, maar zolang niemand het lef heeft om dingen uit te praten, houdt het toch op? Je hoeft echt niet achter iedereen aan te lopen om de lieve vrede maar te bewaren. Als ze een probleem met je hebben, is het aan hun om naar jou toe te komen, en anders jammer dan. En daarbij, waarschijnlijk zie je het grootste deel van die vrienden over 4 jaar toch nooit meer...

Laatst gewijzigd op 26-10-2005 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 16:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou echt wel een serieus gesprek met beiden aangaan, want dit slaat natuurlijk nergens op! Dat die vriendin van H. jou niet mag moet ze lekker zelf weten, maar dat ze dan aankomen met dit is wel heel triest! Weet je ook waarom zij jou niet mag? En als het nog niet goed uitgepraat en opgelost is, moet je maar blij zijn dat je niet mag komen, want dit zijn natuurlijk geen echte vrienden dan..
Oud 26-10-2005, 16:58
watervrouw
watervrouw is offline
Nee ik heb geen flauw idee waarom ze me niet mag. Ik denk dat onze karakters erg verschillen. Heb nooit raar tegen der gedaan of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
watervrouw schreef op 26-10-2005 @ 17:58 :
Nee ik heb geen flauw idee waarom ze me niet mag. Ik denk dat onze karakters erg verschillen. Heb nooit raar tegen der gedaan of wat dan ook.
Als iemand een probleem met jou heeft, heeft die persoon twee opties:

1: Hij/zij geeft dit aan met jou en je gaat hierover in gesprek
2: Hij/zij besluit dit niet aan je te vertellen, en moet zich dan ook maar normaal gedragen.

Optie 3: zich ronduit kinderachtig gedragen... Dat is dus wat ze nu doen, en dat is dus de optie waar ik me totaal niet druk over zou maken.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 19:03
mara18
mara18 is offline
Citaat:
WolterB schreef op 26-10-2005 @ 11:58 :
[/offtopic]

en als je mij zo behandeld [/B]
was jij het niet die in een ander topic zeikte tegen iemand die 'ik wordt' schreef?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 19:49
Heikneuter
Heikneuter is offline
Citaat:
mara18 schreef op 29-10-2005 @ 20:03 :
was jij het niet die in een ander topic zeikte tegen iemand die 'ik wordt' schreef?
Zeek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten