Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2005, 10:56
Verwijderd
Heey,

Ik heb een Celeron 800, 768mb ram, 128 mb video, sb-live kaart, wireless, gewone netwerk kaart, dvd-rw, dvd-rom.
en als ik hierbij een PCI USB2.0 kaart bij steek wordt ie VERSCHRIKKELIJK langzaam.
Ik heb de on board usb al uitgeschakeld, de drivers van de cd geinstalleert maar niks helpt.
het is een sweex kaart "4 PORT USB 2.0 PCI CARD"

Kan iemand mij helpen?

M.V.G.
LuLLoW
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 11:06
Wammus
Wammus is offline
Waarom zou je de onboard USB uitzetten en er vervolgens een PCI kaartje bijprikken? Verder zijn Celeron procesoren budget procesoren en helemaal van een 800 (MHZ???) zou ik niet al te veel verwachten wat betreft prestaties en snelheid.
Oud 26-10-2005, 11:25
phoxetis
phoxetis is offline
het kan natuurlijk zijn dat 'ie een conflict veroorzaakt. Soms delen verschillende PCI insteeksloten dezelfde IRQ's enzovoort. Stop de USB 2.0 kaart eens in een ander PCI slot, en speel anders eens met de Bus Master instelling in je BIOS.
Oud 26-10-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 26-10-2005 @ 12:06 :
Waarom zou je de onboard USB uitzetten en er vervolgens een PCI kaartje bijprikken?
Wat dacht je van snelheid? Een moederbord van die generatie heeft hoogstwaarschijnlijk alleen USB 1.0 poorten onboard. Als je dus een USB 2.0 kaartje erbij prikt heb je hogere snelheid, terwijl je de onboard controller gewoon kunt uitzetten. Dat scheelt je namelijk ook weer bronnen.

Wat bedoel je trouwens met 'verschrikkelijk langzaam' worden? Meteen na het inprikken van die kaart, of alleen als je die nieuwe poorten gebruikt? En geeft apparaatbeheer IRQ-conflicten? Etc. Etc. meer info graag.

Houd er wel rekening mee dat een PC van die generatie niet bliksemsnel is, en dat USB 2.0 op volle snelheid redelijk wat van je systeem vraagt. Met name als je een wat oudere harde schijf hebt, is de kans groot dat die schijf het niet zo leuk vindt als jij met 20 MB/sec data gaat overpompen naar een USB-apparaat.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 21:07
Verwijderd
na het insteken word de pc al langzamer, maar nadat ik mijn usb 2 hub aansluit word ie nog langzamer en ga zo maar door,
irq conflict geeft ie niet, heb al mijn andere pci kaarten er al uitgehaald, maar geeft geen verschil.

@ Wammus. wat prestaties betreft. ligt er aan wat de persoon er mee doet. ik ben geen die-hard gamer. ik gebruik het meer voor website's ontwerpen en msn etc. en ik speel af en toe nfsu 2, dat loopt vloeiend. sommige mensen zijn veeleisend en ik niet..!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:27
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
lullow schreef op 26-10-2005 @ 22:07 :
@ Wammus. wat prestaties betreft. ligt er aan wat de persoon er mee doet. ik ben geen die-hard gamer. ik gebruik het meer voor website's ontwerpen en msn etc. en ik speel af en toe nfsu 2, dat loopt vloeiend. sommige mensen zijn veeleisend en ik niet..!
Hier kan ik je geen ongelijk in geven.

Maar als je procesor verouderd is tov de techniek die je wilt gebruiken dan trekt ie het dus niet. Ik denk dat dit nu het geval is. Een beetje hetzelfde als het laatste stukje in de reactie van nare man. Nu je bij verteld dat je geen conflicten of wat dan ook krijgt ben ik er bijna zeker van dat het daar aan ligt.
Oud 27-10-2005, 11:39
Verwijderd
Mja. Het is natuurlijk wel zo dat zoiets redelijk wat van je systeem trekt. Kijk maar eens naar de stress die intensief gebruik van een 100 mbit-netwerk legt op een ouder systeem. Aan de andere kant, de mate waarin zo'n kaart (USB of etherner) de bus van de PC verstopt en bezet houdt, is ook in hoge mate afhankelijk van de kwaliteit van die kaart - en laten we wel wezen, een Celeron 800 met 768 MB moet toch wel gewoon ~15 MB/sec kunnen leveren zonder al teveel problemen. Ik denk dan nog eerder dat het aan de harde schijf ligt, als dat een ouder 5400 rpm model is gaat dat niet werken natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2005 @ 12:39 :
Mja. Het is natuurlijk wel zo dat zoiets redelijk wat van je systeem trekt. Kijk maar eens naar de stress die intensief gebruik van een 100 mbit-netwerk legt op een ouder systeem. Aan de andere kant, de mate waarin zo'n kaart (USB of etherner) de bus van de PC verstopt en bezet houdt, is ook in hoge mate afhankelijk van de kwaliteit van die kaart - en laten we wel wezen, een Celeron 800 met 768 MB moet toch wel gewoon ~15 MB/sec kunnen leveren zonder al teveel problemen. Ik denk dan nog eerder dat het aan de harde schijf ligt, als dat een ouder 5400 rpm model is gaat dat niet werken natuurlijk.
het zijn 2 nieuwe schijven liquid barrier 7200 toeren schijven 80 gig, maar denk dan dat het gewoon niet werkt, maar effe kijken want mijn pc stond ook op E: () op een of andere manier geinstalleerd..! dus vanavond weer effe kijken!
Maar echt langzaam is mijn pc niet, bestanden downloaden met grabit of newsleecher gaat snel tegelijkertijd controleren/repareren met 70mb/s.
maar het is het probleem denk ik wel wat ik al verwachtte.. maarjah hier heb ik nu dus de bevestiging
In ieder geval bedankt voor de moeite

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 18:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten