Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 17:48
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
heeyy!!

ik zit nu 2maanden op de pabo maar ik heb een beetje mijn twijfels... natuurlijk vind ik het erg leuk om met kinderen om te gaan en de stage is ook super maar het idee dat ik de rest van mijn leven voor de klas sta en eigenlijk alles uit boeken haal om het daarna aan de kinderen te leren valt me een beetje slecht..

ik zit erover te denken om voor februari te switchen..
weet iemand opleidingen (uni of hbo) die daar wel een beetje bij in de buurt komen?
zoiets als pedagogiek.. lijkt me erg leuk maar er zijn veel mensen die zeggen dat het niks is!!

liefs xxx
Oud 30-10-2005, 18:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Heb je een VWO diploma? Valt het niveau dan niet heel erg tegen? Je kunt sowieso opendagen gaan bezoeken van oa pedagogische wetenschappen inderdaad.

En je hebt natuurlijk SPH (sociaal pedagogische hulpverlening)... Wil je perse iets met kinderen? Je kunt ook psychologie gaan studeren met als afstudeerrichting kinderpsychologie.

Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:08
Verwijderd
En je hebt natuurlijk onderwijskunde waar je alles óver leren leert, maar ook advies- en beleidsrichtingen hebt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:50
Balance
Balance is offline
Wat wil je eigenlijk?

Want PABO valt tegen, maar je zoekt wel iets dat in de buurt komt. Dan ligt het er natuurlijk maar net aan in welke richting je dat zoekt. Dus wat voor werk zie jij wel zitten?
Oud 31-10-2005, 21:15
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-10-2005 @ 19:52 :
Heb je een VWO diploma? Valt het niveau dan niet heel erg tegen? Je kunt sowieso opendagen gaan bezoeken van oa pedagogische wetenschappen inderdaad.
ja op t gym heb ik altijd kei hard gewerkt maar heb et wel gehaald en nu valt het niveau inderdaad wel een beetje tegen...
het gaat allemaal zo sloom ineens!!

beetje jammer...
maar verder weet ik echt niet wat ik dan kan gaan kiezen
Oud 31-10-2005, 21:43
Stepsje
Stepsje is offline
Is het bij jou niet mogelijk om de pabo versneld te doen? Ik heb ook vwo gedaan en bij mij kon ik de pabo in 3 jaar doen. (alleen bleek dat toch voor mij te zwaar en ben ik naar het reguliere traject overgestapt).
Oud 31-10-2005, 22:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 31-10-2005 @ 22:15 :

maar verder weet ik echt niet wat ik dan kan gaan kiezen
Vraag folders en brochures aan van een aantal opleidingen die je wel 'iets' lijken, ga naar open dagen, etc etc.

Als je pabo niet leuk vindt, maar wel graag bezig bent met kinderen in onderwijssituaties, zou je je toch eens kunnen oriënteren op Pedagogische Wetenschappen. Niet iedereen vindt die studie leuk, nee, maar ook niet iedereen vindt de pabo leuk blijkbaar... Dus ik zou gewoon gaan kijken of die studie iets voor jou is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:30
Verwijderd
Ik sluit me aan bij HaWaHaai.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:45
Balance
Balance is offline
Oeh en ik ook.

Ik ken trouwens ook heel veel mensen die pedagogiek wél leuk vinden, dus voor- en tegenstanders zat. Ik zou eerder gaan kijken of JIJ het leuk vindt.
Oud 01-11-2005, 15:36
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Dankje voor jullie reacties

Ik ga iig een hoop aanvragen... En met de decaan praten..

Heb nu de stap genomen om een aantal mensen over mn twijfels te vertellen (wat best wel moeilijk is!)
Oud 03-11-2005, 09:58
Multilot
Multilot is offline
Ik zit ook op de pabo en sinds de eerste weet ik dat dit niet helemaal precies is wat ik wil. Ik ga het wel afmaken, omdat ik dan gewoon een brede basis heb, waar ik later altijd nog mee verder kan gaan. Als je pabo hebt gedaan hoeft dat echt niet altijd te betekenen dat je voor de klas komt!
Oud 04-11-2005, 08:33
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Multilot schreef op 03-11-2005 @ 10:58 :
Ik zit ook op de pabo en sinds de eerste weet ik dat dit niet helemaal precies is wat ik wil. Ik ga het wel afmaken, omdat ik dan gewoon een brede basis heb, waar ik later altijd nog mee verder kan gaan. Als je pabo hebt gedaan hoeft dat echt niet altijd te betekenen dat je voor de klas komt!
ik weet dat het een brede basis is, maar ik ga niet 4 jaar op een school zitten waar ik me niet op mn plek voel.. :$
Oud 04-11-2005, 08:49
Verwijderd
Ik ben na twee jaar pabo overgestapt naar hbo pedagogiek en het bevalt me buitengewoon goed. Natuurlijk zijn er mensen die het niets lijkt, maar er zullen altijd mensen zijn die een studie niets lijkt, daar ontkom je niet aan. Kies voor wat jij leuk vindt, want dat is waar het om gaat, niet of iemand anders het leuk lijkt (hoe het werkelijk is kan ie niet eens zeggen, want hij doet het niet ).

Hoe je later voor de klas staat is trouwens ook wel iets dat 'in je zit', je kunt voor de klas veel meer dan alleen maar boekkennis overdragen aan kinderen. En je kunt gaan werken op het SBO of SO, intern begeleider of remedial teacher worden, enz. (Dit niet om je over te halen PABO te blijven doen, maar wel om aan te geven dat je er meer mee kan en sommige dingen kunnen best al tijdens je opleiding.)

Maar ga je om te beginnen gewoon eens verdiepen in dingen die je leuk lijken en laat je daarbij zo min mogelijk leiden door wat je omgeving zegt.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:21
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-11-2005 @ 09:49 :

Hoe je later voor de klas staat is trouwens ook wel iets dat 'in je zit', je kunt voor de klas veel meer dan alleen maar boekkennis overdragen aan kinderen. En je kunt gaan werken op het SBO of SO, intern begeleider of remedial teacher worden, enz. (Dit niet om je over te halen PABO te blijven doen, maar wel om aan te geven dat je er meer mee kan en sommige dingen kunnen best al tijdens je opleiding.)
Ja dat weet ik maar dat spreekt me ook niet zo heel erg aan.. ik baal er wel heel erg van want het is zo'n vervelend gevoel
Oud 04-11-2005, 12:33
Verwijderd
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 04-11-2005 @ 13:21 :
Ja dat weet ik maar dat spreekt me ook niet zo heel erg aan.. ik baal er wel heel erg van want het is zo'n vervelend gevoel
Ik ken het gevoel.

Houd in je achterhoofd dat je niet de enige bent die er achter komt dat een studie toch niet helemaal is wat ie zoekt/wil. Ga je verdiepen in andere studies en switch, wellicht is de volgende studie wel iets wat je geweldig vindt (en dan ben je daar nog vrij snel achter gekomen ).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten