Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar God kan je daartegen wel beschermen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() God aanklagen is naar mijn mening niet bepaald slim. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
de mens is eigenlijk meer de veroorzaker van het kwaad. de bron van het kwaad is de satan, die van het goed is god. een mens is van nature geneigd kwaad te doen. stel dat hij van die nature afgeweken is of wil wijken, dan heeft hij god daarbij nodig, anders kan hij het niet. voor het hele proces heeft hij god nodig. god is immers goed en al het goede is god. algemeen kwaad is het kwaad dat door de satan de wereld in wordt gestoten. dat komt in die zin door de mens, dat zonder de mens de satan niet was. |
![]() |
||
Citaat:
Want als dat zo zou zijn, wordt zijn macht niet beperkt door het kwade van satan. Bedoel je in je laatste alinea dat de mens als het ware satan gemaakt heeft? Want dat komt dan ook ongeveer overheen met mijn mening over satan, satan is namelijk door de katholieke kerk verzonnen en het wordt satan is afgeleid van een Arabisch woord dat voor vijand staat. |
![]() |
||
Citaat:
wat is satan. ik bedoelde eigenlijk, dat als de mens satan niet was gevolgd, dat hij er dan niet geweest was. persoonlijk zie ik satan wel meer als een persoon. hij is het kwaad, maar dan wel een macht. nee, niet met hoorntjes, vleugeltjes of wat dan ook. maar meer een geest, als god. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De stelling dat als mensen de duivel niet zouden volgen hij niet zou bestaan vind ik trouwens een leuke, datzelfde zou dus voor god moeten gelden als nog zo'n mtyhisch wezen, dus heeft de mens god gemaakt als zijn eigen verzinsel. Iets dat ik al jaren wist, maar om het van jou te horen valt me op.
||
Citaat:
Als het leven (met daarbij het goede en het kwade) een spel van god is dan is god niet totaal het goede of ik en god hebben een verschillende definitie van 'goed'. Ik zou als god moeilijk kwaad laten ontstaan/toestaan als ik almachtig en goed was. |
![]() |
||
Citaat:
Daarmee kan hij dus per definitie alle negatieve dingen op deze wereld voorkomen, en is elk misstand dus mede te wijten aan gods nalatigheid. Waarom je moet geloven om een oordeel te mogen vellen vat ik trouwens niet, leg eens uit.
||
Citaat:
de mens heeft de duivel niet verzonnen, maar gemaakt. je redeneert nogal raar. |
![]() |
||
Citaat:
dit leven gaat ook niet eindeloos door. de wereld, de mensen, is geschapen met een doel. als dat volbracht is, verdwijnt de wereld en satan met hem. god zit ook niet te grijnzen of te smijten met schaakstukken in de hemel. of god het toe wil staan, of niet. ik vind het wel een moeilijk punt dat god kwaad kan verzinnen of niet. god kan kwaad verzwelgen, daar zijn we het over eens.hij heeft niet voor niets de mens de ruimte gegeven. hij laat niet voor niets deze wereld door gaan tot het volbracht is. waar waarom hij uiteindelijk, alles dit er voor over had, in de hemel kunnen wij toch niet zuchten 'eindelijk', of kunnen we niet dankbaarder zijn omdat, omdat wij niets meer weten van kwaad en verleden. hoop ik. |
![]() |
||
Citaat:
En het geld tevens voor god omdat dit, net als de duivel, een bovennatuurlijk wezen is. Waaruit leid je trouwens af dat de mens de duivel heeft gemaakt? Dat is weer in tegenspraak met de verklaring dat de duivel een gevallen engel zou zijn. Tevens is het onmogelijk doordat er een duivel was die in genesis de zonde op de wereld bracht, terwijl de duivel met die zonde geschapen zou moeten zijn volgens jouw uitleg. Dan volgt een kip/ei verhaal waar de een de ander uitsluit, en jouw verklaring door genesis wordt uitgesloten.
||
Citaat:
lees ook mijn andere posts. de mens heeft de duivel in die zin gemaakt dat de satan bestaat om dat de mens er is, de mens is gevallen door de satan en de satan is blijven staan door de mens. natuurlijk zeg ik het altijd weer net iets moeilijker als dat het is. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je denkt dus - als ik het goed begrijp - dat wij in de hemel niets meer weten van ons verleden en daarmee niets meer weten van het goed en het kwaad. Als dat zo zou zijn, dan zou je dan opnieuw geboren moeten worden (je ziel/gedachten/kennis), want alle kennis, gedachten komen voort uit ervaringen in het verleden en nu (een heel klein deel). Hieruit volgt dat het leven dan geen doel heeft , omdat je toch opnieuw geboren wordt, je weet namelijk je verleden niet meer. Of heb ik het verkeerd? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
God is rechtvaardig. M.n. vers 20 geeft dat heel duidelijk aan. Wij als mens kunnen zelf een keuze maken. En dat is wat we toch willen? Ik wil in ieder geval niet dat andere beslissingen voor mij nemen. En het is nog altijd zo dat je goede en foute keuzes maakt. Van de goede wordt je beter en van de foute niet. Zo simpel is het nou. Eigenlijk is God wel makkelijk te begrijpen. Maar ja, wij willen het altijd zo moeilijk voor onszelf maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
God is rechtvaardig. M.n. vers 20 geeft dat heel duidelijk aan. Wij als mens kunnen zelf een keuze maken. En dat is wat we toch willen? Ik wil in ieder geval niet dat andere beslissingen voor mij nemen. En het is nog altijd zo dat je goede en foute keuzes maakt. Van de goede wordt je beter en van de foute niet. Zo simpel is het nou. Eigenlijk is God wel makkelijk te begrijpen. Maar ja, wij willen het altijd zo moeilijk voor onszelf maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sorry, 2 keer gedrukt |
![]() |
||
Citaat:
1e dood is geboren worden. 2e dood is sterven. 3e dood is naar de hel gaan. zo is het ook met levend gemaakt worden. dat doe je, als het goed is, in dit leven. om volmaakt levend te worden, heb je dus het leven hier nodig. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Stel echter dat beiden niet bestaan dan zijn alle gebeurtenissen echter logisch van a tot z.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sodom en Gomorra verklaard door wetenschappers? De Veroorzaker | 108 | 02-05-2008 02:09 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
profeties die zogenaamd over jezus gaan maar ik stel er ?tekens bij. Isa | 67 | 01-08-2004 09:43 | |
De Kantine |
Zwartboek van de wereld niceman1984 | 29 | 29-03-2004 19:08 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |