Advertentie | |
|
![]() |
|
Hm, ik weet het niet... een Athlon XP processor passief koelen, ook al is 'ie ondergeklokt, lijkt me vrij lastig. Je zal in ieder geval een hele goeie heatsink moeten hebben, maar met zo weinig airflow vraag ik me af in hoeverre dat gaat lukken. Als je een 120mm outtake fan hebt dan heeft het alweer een veel betere kans van slagen.
Maar: een fan =/= lawaai, een Nexus 120mm fan @ 7V is bijvoorbeeld gewoon onhoorbaar. Als je er ruimte voor hebt in je kast kun je eventueel denken aan de Thermaltake SonicTower, eventueel met een fan erop. In de Silent PC Review forums is waarschijnlijk ook nog wel het één en ander aan informatie te vinden, dat forum zit vol met mensen die de gekste dingen proberen om hun PC zo stil mogelijk te maken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En het scheelt je al snel 7-8 graden in de plus als je je core voltage 0,1 omhoog schopt, werkt dat backwards niet ook zo? En zou de airflow die van 't fannetje voor de HD's komt niet voldoende zijn, alsmede een hele stille Enermax met dual-fans die heel zachtjes draaien? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je een moderne processor echt passief wilt koelen dan kun je beter een topic op GoT openen en een boel koper/aluminium inkopen, en een dag of twee vrijmaken. ![]() Ik denk dat als je echt alles passief wilt doen, je veel problemen krijgt. Zeker als die processor op full speed gaat draaien (want ook een Athlon 64 doet tegen de 60-70W als hij volop belast wordt, die 8W idle is mooi maar je wilt niet dat hij oververhit raakt als hij even harder moet draaien. Daarom zou ik afstappen van passieve processorkoeling en een 80mm of 120mm fan aan de zijkant van de kast plaatsen (in het zijpaneel een rond gat dremelen) en daar je fan op plaatsen, zodat hij verse lucht aanzuigt om direct de processorheatsink mee te koelen. Dan kun je met 5V echt voldoende koeling krijgen wat toch zo stil is dat IK het niet kan horen. Maarja dat ben ik. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook heb ik nergens gezegd dat ik alles passief wil hebben; de voeding is niet passief (2 fans in de Enermax equals output in de casing) en de schijven worden actief gekoeld (equals input). En ik heb 't nergens gehad over andere processoren dan de XP1700+ Palomino en de XP2200+ T-bred. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Maar als het je lukt wil ik foto's! Hoe groot zou die heatsink moeten worden zeg. ![]() Over de CPU's: ja oke palo of volbloed. Maar passieve CPU koeling is niet al te moeilijk op een Athlon 64 3000+ Venice zolang hij idle is. Maar bij een Palo of volbloed.. ik heb het nog niet gezien irl. ![]() Waterkoeling kan natuurlijk wel, maar dat reken ik niet onder passief.
|
kijk hier eens:
http://www.heatsink-guide.com/control.shtml ik heb nu zelf een aantal van die dingen gebouwd, en ze werken echt geweldig. Ik ben er nu twee aan het inbouwen in een ouwe echte Compaq server, die wel leuk is maar veel lawaai maakt(e). Als je CPU niks te doen heeft, staat de fan stil, wordt-ie belast, dan gaat-ie een beetje draaien, en sta je op een LAN-party dan gaat-ie op volle toeren maar dat hoor je dan toch niet meer ![]() maar serieus, dat ding is heel agressief qua temperatuur. en automatisch, dus niet zo'n pauper-draaiknopje. En FSB naar beneden, minder hitte is altijd goed.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
crash to desktop, glitches Verwijderd | 16 | 02-07-2007 15:30 | |
Software & Hardware |
[videokaart] wat adviseren jullie voor videokaart bij deze spec's? ice-dive | 36 | 15-08-2003 17:44 | |
Software & Hardware |
Geforce ti4200 (64 MB) of Radeon 9000pro (128 MB)??? Whazzzjaaaap!!! | 77 | 09-02-2003 15:56 | |
Software & Hardware |
[overclocking] SuperS | 20 | 09-10-2002 14:10 | |
Software & Hardware |
Als je een computer onderclocked .. Marcade | 51 | 27-05-2002 14:22 | |
Games |
Heeft iemand de XboX al?? TAFKAB | 55 | 01-04-2002 23:58 |