Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2005, 18:52
Verwijderd
jaja, ik weet het, crosspost met Onzin, maar dat moet mogen
Hopelijk snappen hier meer mensen 'm

x2 en ex lopen over straat.
Op een gegeven moment zegt ex tegen x2: "Hee, kijk, als we door dat steegje gaan zijn we veel sneller!"
"Mooi niet," zegt x2, "weet je wel wat er in dat steegje zit?"
"Geen idee," zegt ex, "wat dan?"
"In dat steegje woont het grote differentieermonster, als hij je te pakken krijgt differentieert hij je helemaal kapot!"
"Oh," zegt ex, "maar daar ben ik niet bang voor hoor! Ik ben namelijk ex dus hij zal wel moe worden van mij differentieren. Ik ga door dat steegje, wat jij doet moet je zelf weten."
"Oke," zegt x2, "maar ik loop om."
Dus ex gaat het steegje in en op een gegeven moment hoort hij een stem: "Stop! Ik ben het grote differentieermonster! Ik ga je helemaal kapot differentieren!"
"Haha!" zegt ex, "en ik ben ex dus mij krijg je nooit kapot! Ik ben toch niet bang voor je!"
"Oh nee?" vraagt het grote differentieermonster, "maar ik ben d/dy..."

Laatst gewijzigd op 29-10-2005 om 19:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2005, 18:57
Keith
Keith is offline
Had hem al eerder gehoord, maar blijft goed.
Oud 29-10-2005, 20:04
sdekivit
sdekivit is offline
dan gaat e^x er dus toch aan
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 20:18
pino123
pino123 is offline
haha droooooooog
Oud 29-10-2005, 20:19
Verwijderd
Hier op ExV, we take pleasure in the wrong things
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 22:25
bulbanos
bulbanos is offline
tis echt wel een slechte versie....

de echte goede is:

e^x en x² lopen over de straat. Plots komt een sinus met ronde vormen voorbij. En dan ziet e^x geen spoor meer van x². Een beetje later komt 2x aangehuppeld. Waar bleef je? vroeg e^x.
Sorry, kwas even afgeleid!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 22:46
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
bulbanos schreef op 29-10-2005 @ 23:25 :

de echte goede is:

e^x en x² lopen over de straat. Plots komt een sinus met ronde vormen voorbij. En dan ziet e^x geen spoor meer van x². Een beetje later komt 2x aangehuppeld. Waar bleef je? vroeg e^x.
Nee die is dus minder goed. Mischien is jouw wiskunde niet toerijkend genoeg om de vorige te snappen, maar die is wiskundig gezien toch leuker.

Deze had trouwens ook wel gepost kunnen worden in het topic over die liefdesbrief van die ingineur.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 22:49
Supersuri
Supersuri is offline
Trouwens als jullie dat soort dingen leuk vinden:

2 hydrogenatoms are walking on the street. Says one to another, i think i lost an electron? Asks the other: Are you sure? Yes I am positive.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 23:18
Keith
Keith is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 29-10-2005 @ 23:49 :
Trouwens als jullie dat soort dingen leuk vinden:

2 hydrogenatoms are walking on the street. Says one to another, i think i lost an electron? Asks the other: Are you sure? Yes I am positive.
Deze klopt niet echt, om meerdere redenen: ten eerste H+ komt eigenlijk nooit zo voor, tenminste, zoiets heeft mijn scheikundeleraar ooit gezegd, weet niet of dit universeel is of alleen in de meeste omstandigheden. Ten tweede zou je dan niet van twee waterstofatomen moeten spreken maar van een waterstofion en een waterstofatoom. Of misschien gewoon doen alsof de kernen met elkaar praten, immers is de kern dan als het ware de bezitter van het elektron. Dan nog: Een H atoom heeft maar 1 elektron, dan zou hij niet zegegn "I lost an electron" maar "I lost my electron".

Denk dat het beter werkt als je Natrium (Sodium), Kalium (Potassium) of Zilver (Silver) neemt omdat dat atomen zijn die idd een electron kunnen verliezen. En om het ion/atoom probleem op te lossen zou ik zeggen dat de kernen met elkaar praten.

Dus:

Two potassium nuclei are walking down the street. Then the one says the other: I think I lost an electron. "Are you sure?" replies the other. "Yes, I'm positive"
Oud 30-10-2005, 02:23
Verwijderd
Citaat:
bulbanos schreef op 29-10-2005 @ 23:25 :

de echte goede is:

"een slechte versie"
waarom moet iedereen hier elkaar beconcurreren?

en nee, jouw mop is gewoon een heel andere mop

en als we dan toch bezig zijn, hoort 't volgens mij zo te zijn dat e^x x^2 helemaal kwijt is, maar hij ziet wel 2x. e^x tegen 2x: "zeg, weet jij waar x^2 is gebleven?" Zegt 2x vervolgens: "ja dat ben ik, maar ik was even afgeleid"

maargoed. dat is dus een andere mop (die ik trouwens ook minder leuk vond)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 02:25
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 30-10-2005 @ 00:18 :
Deze klopt niet echt, om meerdere redenen: ten eerste H+ komt eigenlijk nooit zo voor, tenminste, zoiets heeft mijn scheikundeleraar ooit gezegd, weet niet of dit universeel is of alleen in de meeste omstandigheden. Ten tweede zou je dan niet van twee waterstofatomen moeten spreken maar van een waterstofion en een waterstofatoom. Of misschien gewoon doen alsof de kernen met elkaar praten, immers is de kern dan als het ware de bezitter van het elektron. Dan nog: Een H atoom heeft maar 1 elektron, dan zou hij niet zegegn "I lost an electron" maar "I lost my electron".

Denk dat het beter werkt als je Natrium (Sodium), Kalium (Potassium) of Zilver (Silver) neemt omdat dat atomen zijn die idd een electron kunnen verliezen. En om het ion/atoom probleem op te lossen zou ik zeggen dat de kernen met elkaar praten.

Dus:

Two potassium nuclei are walking down the street. Then the one says the other: I think I lost an electron. "Are you sure?" replies the other. "Yes, I'm positive"
gelukkig worden deze grappen niet op een Nobelprijsuitreiking gemaakt, maar op een scholierenforum (a)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 07:41
bulbanos
bulbanos is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 29-10-2005 @ 23:46 :
Nee die is dus minder goed. Mischien is jouw wiskunde niet toerijkend genoeg om de vorige te snappen, maar die is wiskundig gezien toch leuker.

Deze had trouwens ook wel gepost kunnen worden in het topic over die liefdesbrief van die ingineur.
schat laat ons niet beginnen over mijn wiskunde... Die is meer dan toereikend genoeg, maak je geen zorgen.

Maar de mijne is wiskundig idd minder leuk. Ze heeft lichtjes meer contact met de gewone wereld. Het gaat hier om het feit dat een sinus met zijn ronde vormen vergeleken wordt met een vrouw. En dan volgt de dubbele betekenis van afgeleid zijn.

kbedoel maar, d/dy ma goed, we houden het op 'een andere mop'
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 14:29
DMC
DMC is offline
Citaat:
bulbanos schreef op 30-10-2005 @ 08:41 :
schat laat ons niet beginnen over mijn wiskunde... Die is meer dan toereikend genoeg, maak je geen zorgen.

Maar de mijne is wiskundig idd minder leuk. Ze heeft lichtjes meer contact met de gewone wereld. Het gaat hier om het feit dat een sinus met zijn ronde vormen vergeleken wordt met een vrouw. En dan volgt de dubbele betekenis van afgeleid zijn.

kbedoel maar, d/dy ma goed, we houden het op 'een andere mop'
ik weet hetniet hoor, die van jouw is gewoon vaag...
die van de TS is duidelijker, voor mij dan...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 30-10-2005 @ 00:18 :
Deze klopt niet echt, om meerdere redenen: ten eerste H+ komt eigenlijk nooit zo voor, tenminste, zoiets heeft mijn scheikundeleraar ooit gezegd, weet niet of dit universeel is of alleen in de meeste omstandigheden.
H+ is gewoon een los proton (eventueel met 1 of 2 neutronen erbij), het is niet zo moeilijk om dat te verkrijgen, hoor. Maak bijvoorbeeld maar een waterstofplasma, daar zitten dan dus gewoon losse protonen in. (gemengd met elektronen)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 22:12
Keith
Keith is offline
Ja dat klopt het zijn gewoon losse protonen, ik denk dat de opmerking van mijn Sk leraar meer was bedoeld om het idee dat H2 --> 2H+ + 2e- als redoxreactie te laten plaatsvinden niet zo heel vaak van toepassing is.
Reageren

Regels voor berichten