Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 21:49
Miss Unafraid
Miss Unafraid is offline
Hij is echt degene met wie ik alles kan delen. ik kan bij hem alles kwijt...

heb vorig jaar een keer met m gezoend op feest, waren allebei verrrrr weg.. maar toen raakte ik ook al in de war.. ik bleef daarna ook bij hem slapen toen zijn ouders weekendje weg waren, en er was niks gebeurd. helemaal niks..

hij vertelde later dat hij gemerkt had ik een beetje teleurgesteld was maar dat hij me gewoon geen valse hoop wou geven. hij wist namelijk dat ik m leuk vond en dat hij niet hetzelfde voor mij voelde.

nou daarna zijn we heel close geworden. echt, we weten dat we altijd bij elkaar terecht kunnen.. zo een relatie heb ik nog nooit echt met een jongen gehad.

maar nu...

nu ben ik verliefd op hem.. ik weet het.. heel cliche.. maar ik kan het niet tegen hem zeggen en het risico nemen dat ik ons vriendschap verpest. ik wil gewoon wachten totdat hij mij laat merken dat hij intresse heeft, als hij dat uberhaupt wel heeft...

maar ondertussen word ik GEK?!?!

zijn er meisjes die dit ook hebben of hebben gehad waarmee ik kan praten? of die advies voor mij hebben? mijn vriendinnen kunnen alleen naar me luisteren want dit hebben ze ook nooit meegemaakt..

hij betekend gewoon zo veel voor mij, ik wil hem echt niet kwijt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2005, 21:57
Miss Unafraid
Miss Unafraid is offline
what's a girl to do?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:08
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Herkenbaar....In zowel gevoelens van een ander richting mij, als mijn gevoelens richting een ander (Wat niet meer op het moment ter sprake is)

Je zegt het zelf al jullie zijn super goede vrienden en kunnen alles met elkaar delen. Hier van uitgaande neem ik ook aan dat jullie eerlijk tegen over elkaar zijn en dat is ook wat die jongen tegen jou is. Je hebt een speciaal plekje in zijn hart, maar meer dan vriendschap zal het van zijn kant niet worden en zoals jij beschrijft heeft hij je dit ook duidelijk gemaakt. Het is dan ook aan jou dit te accepteren en met je verliefdheid leren om te gaan. Kijk naar andere jongens, en blijf je niet alleen maar focussen op hem en met hem afspreken om jezelf aan hem op te dringen met je verliefdheid, want uiteindelijk zal dat toch alleen maar averechts werken in jullie vriendschap.

Heeft hij ondanks dit toch gevoelens voor je, waar ik niet in geloof omdat hij dit dan vast al wel met je gedeeld zou hebben als goede vriend omdat hij al lichtelijk van jou gevoelens afweet, dan zal hij dit vast wel laten merken naarmate te tijd verstrekt, maar aangezien zijn woorden anders zijn dan deze gedachten moet je het hier maar mooi mee doen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:44
Miss Unafraid
Miss Unafraid is offline
stiekem wist ik eigenlijk al alles wat je zegt.. het klopt allemaal..
en mss verwar ik mn gevoelens.. mss ben ik niet verliefd maar geef ik gewoon zoveel om hem.. ik denk vaak aan hem.. en vertel hem alles.. we spreken idd vaak af.. en zou ik mss beter kunnen verminderen.. maar zou dat kunnen denk je? dat ik van hem kan houden zonder verliefd op hem te zijn...?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:56
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Dat kan wel degelijk...

Mijn beste vriendin/maatje zou voor mij eigenlijk ook de ultieme partner zijn. We delen alles met elkaar, raken nooit uitgepraat, steunen elkaar en staan voor elkaar klaar, lachen samen, huilen samen en spreken ook meerdere malen per week af...Eigenlijk zie ik haar een beetje als mijn vriendin, ook al heb ik er al wel een relatie met een ander. Het enige verschil is dat ik met haar niet zoen en verder ook geen seks met haar heb, en als ik heel goed nadenk hiervoer, zou die intimiteit voor mij ook geen extra toegevoede waarde hebben.

Maar van iemand houden zonder er verliefd op te worden kan wel degelijk, precies hetzelfde geldt immers ook voor familie en andere vrienden. Daar hoef je ook niet persee verliefd op te zijn, voor je een goede sterke houdende band met ze kan vormen.

Geniet gewoon van zijn aanwezigheid als goede vriend, en haal je verder geen dingen in je hoofd die er niet zijn, want daar maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee. Blijven die sterke verliefde gevoelens, dan zou ik het contact met hem even op een laag pitje zetten om die gevoelens weg te laten sussen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 23:02
Vice
Vice is offline
Accepteren dat het nooit meer wordt dan vriendschap en niet al te klef tegen hem doen. Omdat hij weet dat je hem meer dan leuk vindt, kan het gebeuren dat hij hierdoor nogal afstandelijk gaat doen.
Oud 31-10-2005, 23:10
Metal
Metal is offline
Citaat:
Vice schreef op 01-11-2005 @ 00:02 :
Accepteren dat het nooit meer wordt dan vriendschap en niet al te klef tegen hem doen. Omdat hij weet dat je hem meer dan leuk vindt, kan het gebeuren dat hij hierdoor nogal afstandelijk gaat doen.
idd
vooral dat laatste ja
Oud 01-11-2005, 05:46
Gothic
Gothic is offline
Het wordt niet meer. Hij heeft gezegd dat hij niets dan vriendschap voor je voelt. Dat moet je accepteren. Hij is echt niet gek en weet ook wel dat je hem leuker vindt dat hij jou. Dus mocht er ooit die vonk van zijn kant overslaan, dan laat hij dat echt wel merken, hij weet ook wel dat jij hem meteen in zijn armen zou springen... Maar reken er vooral niet op.
Oud 01-11-2005, 14:15
Spiteful
Spiteful is offline
Je kan hem altijd proberen te 'veroveren'... Maar als je merkt dat het niets wordt, laat het dan of je vriendschap kan er echt wel aan kapotgaan. Als hij niets met jou wilt, zal je de pijn moeten verbijten en gewoon vriendschappelijk met hem blijven omgaan, het gaat echt wel over... Als het te moeilijk wordt kan je idd de vriendschap even op een lager pitje zetten, maar als je echt zo close bent, lijkt me dat nóg moeilijker...
Standaard antwoord van mij weer eig.
Oud 01-11-2005, 19:19
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik heb ooit ook in zo'n situatie gezeten. Ik zou er gewoon met hem over praten. Als jullie vriendschap echt zoveel waard is als jij beweerd overleefd hij dit ook wel ..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:40
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
intersexuele vrienschappen... blijft moeilijk
mijn beste vriendin, zo niet zoiezo mijn beste vriend(in) over het algemeen is een meisje, ik ben dol op har en wil ook absoluut niet met haar
nu zit ik niet in de situatie waarin jij zit maar ik als jongen gezien zou het toch wel vreemd vinden dat je maatje ineens je lover wilt zijn
als zei tegen mij zou zeggen dat ze me leuk vindt zou ik niet weten wat te doen

dus je kan het beter subtiel proberen want als je te direct bent kan je vriendschap, en dus dat fijne wat je al hebt en zoiezo zult houdne ook kwijt raken
Reageren

Regels voor berichten