Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2005, 11:03
Jones
M'n huisbaas stapt over op een nieuw boekhoudsysteem en is bezig met het op orde krijgen van zijn administratie. Nu is gebleken dat ik volgens hem in de maand april 2004 geen huur heb betaald. Wat mij erg sterk lijkt. Ik heb namelijk een PO lopen op de 26ste (paar dagen na het ontvangen van m'n stufi) dus ik zie geen enkele reden waarom er die maand geen geld over gemaakt zou zijn. Helaas kan ik dit niet bewijzen aangezien ik m'n bankafschriften van 2 jaar geleden heb weggegooid en internetbankieren maar tot 15 maanden terug gaat.

Mag m'n huisbaas nog gaan zeiken over de huur van 19 maanden geleden of is dit gewoon zijn eigen fout aangezien hij zijn administratie zo lang niet op orde had?

en

Mag ik de gemaakte kosten (opvragen van rekeningafschriften bij de rabobank) op hem verhalen? (waarschijnlijk niet, want het niet bewaren van de rekeningafschriften is natuurlijk mijn fout, maar veranderd er nog iets als blijkt dat ik wel gewoon betaald heb en hij dus fout zit?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2005, 11:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat laatste zal inderdaad echt niet zo zijn. Je hebt de kosten wel voor je huisbaas gemaakt, maar om dit soort redenen moet je je administratie gewoon goed bijhouden.

Ik raad je aan om eens aan je huisbaas te vragen of je inzage kunt krijgen in zijn rekeningoverzicht van de betreffende periode. Je weet ongeveer wanneer het bijgeschreven had moeten zijn op zijn rekening, dus dan is het gemakkelijk checken. Als hij daar weinig zin in heeft, kun je hem eventueel om ander bewijs vragen. Geef gewoon aan dat je geen aanleiding hebt om te twijfelen aan het feit dat de huur al is overgemaakt.
Oud 18-11-2005, 12:05
Verwijderd
Vraag gewoon om bewijs voor zijn claim. Dus laat hem je maar kopieen van rekeningafscriften sturen, waaruit blijkt dat jij niet hebt betaald.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 12:06
Verwijderd
Wie stelt moet bewijzen, dus zolang hij niet echt hard kan maken dat jij geen huur hebt betaald zou ik me nog maar geen zorgen maken. En alleen zijn eigen administratie is bepaald niet overtuigend bewijs, hij zal minstens met een door de bank gewaarmerkt overzicht van zíjn mutaties in die periode moeten komen wil hij aantonen dat je niet hebt betaald.

Die kosten die jij maakt kun je natuurlijk niet op hem verhalen, het is je eigen keuze nu alvast actie te ondernemen mocht je later tegenbewijs nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 17:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
even bellen met je bank, volgens mij is t helemaal niet zo duur om dat ff na te lopen.
Oud 18-11-2005, 17:48
Roos
Roos is offline
Ik zou het hem eerst laten bewijzen inderdaad. En daarna eventueel oude rekeningafschriften aanvragen.
Oud 18-11-2005, 18:21
martijn1985
martijn1985 is offline
een oud rekeningafschrift kost toch nog geen 5 euro? Lijkt mij dat je met zoiets een boel moeite bespaart, en je hebt iig voor jezelf zekerheid.
Reageren

Regels voor berichten