Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2005, 15:38
Miracle
Miracle is offline
Wil je alvast een voorproefje nemen op studeren?

Dan kun je een Webklas volgen: een korte introductiecursus op internet, die je vanuit thuis of op school kunt doen. Via internet en e-mail heb je contact met docenten en medestudenten. Op die manier kun je erachter komen of je een studie interessant vindt. Met een Webklas kun je ook studielasturen verdienen, en je kunt het uitstekend gebruiken als basis voor je profielwerkstuk. Er zijn webklassen voor 21 opleidingen van de UvA en vijf opleidingen van de HvA.

Een Webklas duurt ongeveer tien uur, verdeeld over vier weken. Je besteedt in deze vier weken dus ongeveer 2,5 uur per week aan het lezen van teksten, discussiëren met medeleerlingen en met de docent, en aan het maken van opdrachten. Inschrijven kan nog tot 4 november via de website www.uva.nl/webklas

Heeft er iemand al eens meegedaan aan zo'n soort webklas? Wat vond je er van? Was het de tijd waard? Heb je er wat aan gehad?

NB. Het is niet de bedoeling dat instellingen dit soort topic's zelf openen. Het dient geregeld te worden met een forumbaas van School & Studie.
Oud 28-10-2005, 13:10
welle
welle is offline
Ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me heel leuk en ik ga Nederlands en Duits doen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 17:19
Verwijderd
Ik heb vorig jaar meegedaan aan de webklas van de beta-gamma bachelor. Ik vond het erg interessant en leuk maar ik heb hem wegens tijdsgebrek niet afgemaakt.

Ik heb ook wel ns een blik geworpen op de webklas Nederlands maar dat vond ik erg saai eruit zien en was niet echt interactief. Nederlands vond ik erg onduidelijk.

De webklas culturele antropologie was daarentegen erg interessant en leuk!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 15:12
Mindfields
Mindfields is offline
Ik doe mee aan antropologie. Actief mee!
Sta ook ingeschreven bij Nederlands en sociologie, maar daar ga ik niks aan doen.. Antropologie alleen kost tijd genoeg.
Reageren

Regels voor berichten