![]() |
|
President Iran wil Israël vernietigen
TEHERAN - De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft woensdag opgeroepen Israël van de kaart te vegen. Volgens de staatsmedia voorspelt de president dat een nieuwe golf Palestijnse aanslagen de joodse staat zal verwoesten. Ahmadinejad deed de uitspraken op een conferentie met de titel ‘De wereld zonder zionisme’. Hij verwees naar de vroegere Iraanse leider ayatollah Khomeini, die ook opriep tot verwoesting van Israël. Het is voor het eerst in jaren dat een leider van de islamitische republiek openlijk oproept tot de vernietiging van Israël. De Israëlische regering reageerde woensdag snel op de uitspraken uit Teheran. Minister van Buitenlandse Zaken Shalom noemde Iran ‘een duidelijk en acuut gevaar’. Teheran probeert volgens Shalom tijd te winnen om een atoombom te ontwikkelen en vormt door dat streven een grote dreiging. De VS reageerden in vergelijkbare bewoordingen. De uitspraak bevestigt de bezorgdheid van Washington over het nucleaire programma van Iran, aldus een woordvoerder. Teheran houdt vol dat het dit programma slechts wil aanwenden voor energieproductie, en niet voor de ontwikkeling van kernwapens. Ook de Franse regering veroordeelde de uitspraken van Ahmadinejad. De Iraanse ambassadeur werd op het matje geroepen. Het Duitse departement van Buitenlandse Zaken noemde het taalgebruik ‘totaal onacceptabel’. de Volkskrant == Ze zijn het nog niet verleerd ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Een of andere Israelische hoogeplaatste legerfiguur zei eerder ( vorig jaar ofzo) dat ze Amerika met manschappen zouden helpen bij een aanval op Iran. Amerika heeft verscheidene malen aangegeven een ( nuclaire zelfs) aanval op Iran niet uit te sluiten.
Nu wat is het verschil met die uitspraken en deze van Iran? Citaat:
Citaat:
Ik zie alleen maar nadelen eigenlijk. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat, plus dat een slordige 10% van de bevolking aan de heroine is.. Tja..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Israel maakt korte metten met het hele midden oosten als ze willen. |
![]() |
||
Citaat:
In conventionele oorlogvoering is Israël idd de grootmacht van het Midden-Oosten, ondanks de extreem grote uitgaven van Arabische landen aan wapens, maar over het scenario van een kernoorlog maak ik me zorgen. Ik acht de leiders van Iran namelijk gek genoeg om ook daadwerkelijk kernwapens te gebruiken.
||
![]() |
Citaat:
En ik denk dat ze ook niet alles kunnen maken meer omdat pakistan atoomwapens heeft en ik denk nog wel wat landen daar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volkenrecht, wasda? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Afijn, dat 'mom van zelfverdediging' is dus bittere en acute noodzaak. Ik keur het schenden van verdragen niet goed, maar uitbreiding van hetconventionele wapentuig is zeker nodig. Het voortbestaan van Israel hangt er vanaf. Ik geef ze dus geen ongelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Het lijkt me echt sterk dat israel zijn 100jarig bestaan ooit viert.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik geloof dat Amerika Iran al wou aanvallen omdat ze nuclaire bommen zouden hebben, maar dat Duitsland en Frankrijk voor diplomatieke onderhandelingen waren. Ik kan het best fout hebben, maar dat Iran Amerika de oorlog zou hebben verklaard zonder mijn weten is onmogelijk. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze hebben vast geleerd van dat fiasco. En Iran zal niet alleen staan, als er immers 1 schaap over de dam is volgen er meer. Verder zijn ze natuurlijk belachelijk bezig daar maar dat wisten we al veel langer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Juist, not dus.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zag toevallig gister een docu op bbc "Israel and the Arabs: Elusive peace". Daar word je niet vrolijk van ![]() Feit is gewoon dat Israel verdrag na verdrag breekt en de hele wereld het gedoogt. De term "jodensvriendjes" is misschien niet gepast, maar wel enigzins berust op de waarheid. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Komt omdat er zoveel joden in de Amerikaanse sentaat zitten. |
![]() |
|
Ahmadinejad neemt uitspraken over Israël niet terug
TEHERAN - De Iraanse president Ahmadinejad heeft vrijdag zijn uitspraken over Israël ‘juist en rechtvaardig’ genoemd. Hij verklaarde tegenover het Iraanse persbureau Irna dat de internationale protesten tegen zijn uitlatingen ‘niet geldig’ zijn. Ahmadinejad zei afgelopen woensdag tijdens een conferentie dat ‘Israël van de kaart geveegd moet worden’. ‘Mijn woorden zijn de woorden van het Iraanse volk’, aldus de president. Volgens Irna sprak hij ook zijn afschuw uit over het ‘internationale zionisme en de expansie-politiek van ‘s werelds arrogantie’, waarmee Israël en de Verenigde Staten worden bedoeld. ‘Het zijn brutale wezens, die denken dat de hele wereld hen moet gehoorzamen’, aldus Ahmadinejad. ‘Zij vernietigen Palestijnse gezinnen en verwachten dat niemand daar iets van zegt’. bron |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|