Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 17:32
Blackeyed
Blackeyed is offline
Aangezien ik deze week vrij ben, zou ik woensdag eens een dagje naar aken willen gaan om te winkelen enz.
Is er iemand al eens naar Aken geweest? Is het een aanrader of is er toch niet zoveel te beleven?
Oud 31-10-2005, 17:40
Balance
Balance is offline
>> Reizen en vakantie
Oud 31-10-2005, 17:49
YPrue
YPrue is offline
Winkelen kun je in Aken best wel goed. Maar dan moet je natuurlijk wel weten in welke straten.
In het gebied tussen de Markt (waar ook het Rathaus staat) tot en met de Adalbertstrasse zijn de meeste en de leukste winkels te vinden.
Hier een pdf-kaartje van Aken:
http://www.aachen.de/DE/tourismus_st...stinfoplan.pdf

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 18:34.
Oud 31-10-2005, 18:19
Verwijderd
Hele leuke stad vind ik het! Vooral als er al een kerstmarkt is, zo een gezellige sfeer. Maar ook de gewone winkelstraat enzo erg leuk!
Oud 31-10-2005, 18:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Van mijn zusje heb ik gehoord dat het inderdaad een goede winkelstad is.
En als je nog behoefte hebt aan uitgaan: Starfish!
Oud 31-10-2005, 19:10
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Anneka schreef op 31-10-2005 @ 19:19 :
Hele leuke stad vind ik het! Vooral als er al een kerstmarkt is, zo een gezellige sfeer. Maar ook de gewone winkelstraat enzo erg leuk!
Ik wil hier nog aan toevoegen dat het Bahnhof ook de moeite waard is, IC's, ICE's (3m) en natuurlijk regionalbahn/express. Wat wil een mens nog meer. Treinen uit meerdere landen, maar dat kan je in Aken ook vinden. Belgisch materieel bijvoorbeeld.
Oud 01-11-2005, 06:00
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 31-10-2005 @ 20:10 :
Ik wil hier nog aan toevoegen dat het Bahnhof ook de moeite waard is, IC's, ICE's (3m) en natuurlijk regionalbahn/express. Wat wil een mens nog meer. Treinen uit meerdere landen, maar dat kan je in Aken ook vinden. Belgisch materieel bijvoorbeeld.
Haha voor de treinfans is er dus ook heel wat te beleven zie je.
Je kan er trouwens makkelijk komen met een interlinerbus vanaf Maastricht. Ook leuk, winkelen in Aken en nog even langs Maastricht op de terugweg.
Oud 01-11-2005, 09:51
Verwijderd
Yep, Aachen is heel makkelijk te bereiken met de bus uit Mestreech. Gaat (bij mijn weten) om het uur, en kost je wel iets van 7 strippen(da's weer minder). OV kaart geldt gewoon, ook dat kleine stukje in duitsland. Tis een tripje van een half uur.

Je kan met ide bus ook dichter bij het centrum uitstappen. Het station van Aachen en het daadwerkelijke centrum liggen namelijk niet echt bij mekaar in de buurt.
Oud 02-11-2005, 17:29
Ibishh
Ibishh is offline
Ah, Aachen is zeker te weten een leuke stad om naar toe te gaan. Het is er knus, er is veel te zien en ook veel te doen, en de mensen zijn er erg gastvrij. Toch denk ik dat je beter naar een grotere stad kan gaan als je naar een plek op zoek bent om alleen maar te gaan winkelen. (Dus niet cultureel te gaan doen.) Maar dat hangt natuurlijk van jou af. Maar goed, als je kijkt naar de bezienswaardigheden en zo, is het een erg leuke stad en ze verkopen er ook hele lekkere Italiaanse ijsjes.

Regels voor berichten