Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2005, 08:00
Verwijderd
Okay, ik heb hiervoor ook een bericht erin gezet maar daar kwam geen nuttig antwoord. De bedoeling is dat ik energie ga meten die er in sla-olie zit als brandstof.

Dus dan moet ik wel een zeker antwoord eruit krijge en het liefst in Joule of zo. En ik weet nog geen formule die verband heeft met de brandtijd van iets en hoeveel joule er vrij komt per zoveel seconden/minuten/uren. Weet iemand hoe ik de energie uit sla-olie kan meten met een experiment ??? Hoeft niet al te accuraat, maar moet wel ergens op slaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2005, 10:03
Verwijderd
Je kunt proberen een bepaalde hoeveelheid water te verwarmen door slaolie te verbranden. Dan meet je hoeveel de temperatuur is toegenomen, bereken je daaruit en uit de hoeveelheid water hoeveel energie je hebt toegevoegd. Dat deel je door de hoeveelheid slaolie en dan heb je dus hoeveel energie er vrijkomt per gram (of liever nog, reken het om naar mol) slaolie.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 13:27
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Gebruik een olie waarvan je wel de energie weet, kijk hoe lang die erover doet om op te branden, dan weet je het aantal J per seconde.
Dan bepaal je hoe lang jouw sla-olie brandt en dan ben je klaar.
Reageren

Regels voor berichten