Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 02:42
devilcat
devilcat is offline
Ik heb hele erge last van hyperventileren, 'snachts lig ik uren wakkern, want als ik ga slapen kan ik ga hyperventileren en val ik bijna flauw.\\

ik zou graag willen weten of meer mensen dit hebben en er ook zo'n lastvan hebben.

hoe hebben jullie het opgelost?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 10:04
devilcat
devilcat is offline
helemaal niemand???
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 11:02
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
devilcat schreef:
helemaal niemand???
Je moet naar de dokter gaan en als het dan echt hyperventilatie is, krijg je therapie. Dat hielp( Bij mij) wel goed.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 12:35
Roos
Roos is offline
Hey, ga naar je huisarts joh. Er bestaan verschillende manieren om je hyperventilatie te verminderen of om er af te komen. Er zijn medicijnen voor die je luchtwegen kunnen verbreden, zodat je minder snel benauwd wordt.
Als ik jou was, zou ik echt even een afspraak maken.
Oud 09-06-2002, 14:28
cerys
cerys is offline
ik weet niet, soms heb ik t wel..
en dan ook gelijk heel harde hartkloppingen? best eng.. maar kheb t niet echt vaak osso..
Oud 09-06-2002, 15:28
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
rosi schreef:
Hey, ga naar je huisarts joh. Er bestaan verschillende manieren om je hyperventilatie te verminderen of om er af te komen. Er zijn medicijnen voor die je luchtwegen kunnen verbreden, zodat je minder snel benauwd wordt.
Als ik jou was, zou ik echt even een afspraak maken.
Die medicijnen zijn toch voor astma?
Want volgens mij is hyperventilatie echt niet op te lossen met een medicijn, maar alleen door iets in jezelf te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:58
Verwijderd
ja heb ik ook wel eens, is best wel eng enzow.
als je zo'n aanval hebt, dan kun je het beste een zakje voor je mond doen en daar in ademen. het is nl zo dat je denkt dat je te weinig lucht krijgt, maar in weze krijg je juist veel te veel zuurstof en daar word je duizelig van. als je geen zakje bij de hand hebt kun je proberen van je handen een kommetje te maken en daar in te ademen. ga vooral niet omdat het zo eng is heel erg diep inademen, vooral goed uitademen en rustig blijven.
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 17:26
Verwijderd
heb er wel eens last van als ik een paniekaanval heb, moet dan zorgen dak weer tot rust kom door bijv. in een zakje te ademen, tot ik me weer rustig voel en vervolgens iets gaan doen waar ik van kalmeer..

maar dat gaat dus gepaard met paniekaanval, lijkt bij jou niet zo te zijn, zorg iig dat je altijd een zakje bij de hand hebt
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 21:56
Stevill
Stevill is offline
ik heb er sinds een paar weken last van en ik weet niet hoe het komt kan dat trouwens dat je er ineens last van krijgt?
Ik weet er ook niet echt iets tegen te doen maar zou het wel graag willen weten.
Oud 10-06-2002, 06:37
sXe
sXe is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
ja heb ik ook wel eens, is best wel eng enzow.
als je zo'n aanval hebt, dan kun je het beste een zakje voor je mond doen en daar in ademen. het is nl zo dat je denkt dat je te weinig lucht krijgt, maar in weze krijg je juist veel te veel zuurstof en daar word je duizelig van. als je geen zakje bij de hand hebt kun je proberen van je handen een kommetje te maken en daar in te ademen. ga vooral niet omdat het zo eng is heel erg diep inademen, vooral goed uitademen en rustig blijven.
sterkte!
juist, Even in een zak ademen helpt echt. Loop zelf tegenwoordig permanent met een plastic zak rond
Oud 10-06-2002, 10:13
devilcat
devilcat is offline
bedankt voor jullie opmerkingen.
Ik heb er nog steeds last van, maar het wordt iets minder, ik heb het telkens bijvoorbeeld een paar maanden niet en dan ineens weer wel heel erg hevig enzo.

Het gaat bij mij gepaart met angstaanvallen.
hoe je hyperventieleren kan krijgen, door teveel spanning , emotionele gebeurtenissen, en stress.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 10:22
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef:
Het gaat bij mij gepaart met angstaanvallen.
hoe je hyperventieleren kan krijgen, door teveel spanning , emotionele gebeurtenissen, en stress.
heb ik ook....naja bij mij is het niet écht hyperventilatie, maar een raar soort angstaanval waarbij ik dan onwijs moeilijk ga ademen. Normaal heb ik het eens in de maand ofzow, maar deze week ineens de hele tijd, ik word er gek van

sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 10:24
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

heb ik ook....naja bij mij is het niet écht hyperventilatie, maar een raar soort angstaanval waarbij ik dan onwijs moeilijk ga ademen. Normaal heb ik het eens in de maand ofzow, maar deze week ineens de hele tijd, ik word er gek van

sterkte iig
ja echt so damn kut is het.
ik ben bijv, ook bang dat als ik in een achtbaan ga dan ik dan bovenop keihard loop te hyperventileren en dat ik er dan angstig van wordt, daarom kan ik ook niet echt naar pretparken
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 15:22
Gwenniej
Gwenniej is offline
pff ik kan er een boek over vol lullen, tis mij nu zo goed als over ( 1 x per maand ofzo nog last) doordat ik een therapie heb gehad. mja iedergeval veel sterkte want tis echt erg
Oud 14-06-2002, 18:24
zeep007
zeep007 is offline
Wat is het toch fijn om te weten dat je niet de enige bent!!!

*herken heel veel*
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:16
devilcat
devilcat is offline
ja zeker, ik ga dinsdag naar de dokter, voor me hyperventilatie probleen.
Ik kan ook gewoon NIET meer slapen omdat ik zo 50 keer per nacht hyperventileer en me dat wakker houd

weet iemand een goeie ademhalingstechniek om rustig te worden??
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 20:38
Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
Hyperventilatie, een fenomeen dat ik zelf ook herken, bij mij is het al een tijd geleden dat ik nog een zware aanval heb gehad, maar bij mij gaat het er ook altijd om angst. In de zwaarste aanvallen had ik zelfs telkens iemand nodig die me zei wanneeri k moest in en uitademen, en toen die persoon het niet zei, deed ik het gewoon niet.

De truc bij mij is dat ik weer rustig moet worden...

Je ademhaling kan je een beetje trainen, door te proberen op een vast ritme te ademen en proberen vanuit je buik te ademen, dan word vanzelf rustiger.

Veel succes!

Sterrenkijksters
Oud 16-06-2002, 15:19
zeep007
zeep007 is offline
ik heb 2 jaar voor ademshalingoefeningen ( bij een aanval) bij de fysiotherapeute gelopen. Hierbij moest ik eerst helemaal uitgeput raken en daarna als ik mijn ademhaling dus niet onder controle kreeg, moest ik oefeningen die heel simpel waren. Het kwam er steeds voornamelijk op neer dat ik via mn neus moest inademen en via mijn mond weer uit. (?)

Daarmee gaat het probleem dus niet weg en ging voor de oorzaak naar de doktor (=angsten) nu zit ik een therapie.
Wat mij allemaal reuze meevalt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 21:12
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Dat heb ik ook een tijd gehad, en na heel veel dingen proberen die niet werkten heb ik zo'n voorgelezen boek op cd gekocht en heb ik dat aangezet om bij in slaap te vallen... Dan was ik daar zo naar aan t luisteren dat ik niet eens nadacht bij het ademhalen en uiteindelijk viel ik er gewoon bij in slaap...

Geen idee of t ook voor anderen werkt, maar ik hoop t
Oud 18-06-2002, 16:43
Liedje
Liedje is offline
Ja , ik heb het ook..... Als eerste heb ik maar geaccepteerd dat ik zo nu en dan een aanval krijg, en het belangrijkste is dan dat je rustig blijft en probeert op een goede manier te ademhalen (door je buik en vooral rustig). Ga bijv. op de grond liggen, en leg iets zwaars (boek ofzo) op je buik, Zo kun je je beter concentreren op je buik ademhaling. Nou ja, dat gaat natuurlijk niet als je op school bent ofzo... Maar dan kun je gewoon je had op je buik liggen en concentreer je je op je hand die omhoog gaat .
En idd, zoals al is gezegd, een zakje gebruiken of een kommetje van je hand maken.
Bij mij was het zo dat ik elke keer dat ik ging hyperventileren dacht dat ik iets ergs kreeg en dat ik dood zou gaan. En het scheelt al een hoop als je echt kunt accepteren dat het hyperventilatie is en dat je niks ergs hebt.
Want ik had dan ook angstaanvallen enzo( nu nog) ... en was heel erg met mn lichaam bezig, of ik iets geks voelde of iets voelde wat niet hoorde.....
Om de zoveel tijd wil de dokter me weer terug zien en dan vraagt ie me of ik het nog heb gehad en wanneer ik het precies kreeg. Daardoor krijg je een goed beeld welke dingen invloed hebben op het moment dat je gaat hyperventileren. en zo kun je het dan ook weer herkennen.
Nou, tis fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.....
Succes drmee allemaal.....
Groetjesssssssss......
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 21:01
Verwijderd
*heeft het nu ook weer*
vermoedelijk door 2 jongens waar ik me te druk om maak...
Ik word er gekkkkkkk van...!!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:12
tush
tush is offline
Ik had het tot nu toe alleen maar in de bergen gehad, maar tijdens de laatste examenperiode is het hier ook begonnen.
Omdat ik het thuis zo erg kreeg, dat ik echt zat te roepen dat ik dood ging gaan, belde m'n moeder naar de dokter, maar die zei dat hij daar niets aan kon doen, dat ik het op mezelf moet overwinnen. Bij mij is het echt puur psychologisch, en ik ben van plan om deze vakantie iemand te gaan zoeken die me kan helpen, want zo kan het niet meer. Op de meest lastige plekken krijg ik het.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten