Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2005, 17:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Help! Ik heb hoofdluizen! Die stomme krengen zitten nu op mijn hoofd bloed te zuigen.. Maargoed, we hebben nu dus ook shampoo en lotion en een luizenkam en pluche spullen in de vriezer/plastic zakken. Dat werk als het goed is wel, maar heeft iemand nog andere tips ofzo of mensen met ervaring hierbij? Of laat gewoon ook merken wat een enorme hekel je hebt aan die takke-beesten? Laat het ff zien alsjullieblieft!
Oud 16-09-2005, 17:19
Roadrunner
Roadrunner is offline
die shampoo en alles is goed genoeg hoor tijdje gebruiken en je hebt nergens meer last van
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 17:38
Verwijderd
En je beddegoed op 90 graden wassen, anders heb je zo weer
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 17:43
Cherry Springs
Citaat:
Katje schreef op 16-09-2005 @ 18:38 :
En je beddegoed op 90 graden wassen, anders heb je zo weer
90 graden? krimpt het dan niet?
Oud 16-09-2005, 17:46
Verwijderd
Dat durf ik dan niet te garanderen maar ik denk dat lakens etc. dat wel aankunnen, en als je ze kouder wast overleven die beesten het gewoon. Dat is mij althans altijd verteld.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 18:00
Cherry Springs
Bij welke temperatuur krimpt kleding en beddegoed etc. eigenlijk?
Oud 16-09-2005, 18:11
freakje
freakje is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 16-09-2005 @ 19:00 :
Bij welke temperatuur krimpt kleding en beddegoed etc. eigenlijk?
Dat is afhankelijk van het materiaal waaruit het gemaakt is. Meer weet ik ook niet
Oud 16-09-2005, 19:11
Verwijderd
Maar stoffen die al veel vaker gewassen zijn krimpen toch in de regel niet meer?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 19:11
Drez
Drez is offline
ik had ze ook, haha omg, nooit gehad, ben je 20.. naja.

ik denk dat ze nu wel weer weg zijn, maar ik ga nog een tijdje elke week met die shampoo en lotion wassen, ik wil ze echt niet nog een keer .
Oud 16-09-2005, 19:20
Annetyee
Annetyee is offline
GATVERDAMME
grapye , kan je zelf niks aan doen.. nouja lekker hondenkammetje en champoo is genoeg en ja je moet echt alles vassen overal blijven die eitjes van die dinge aan zitten

byebyebye
Oud 16-09-2005, 19:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die shampoo hielp bij mij echt helemaal niet. Wat bij mij wel geholpen heeft is drie weken lang ofzo elke avond je haar heel grondig uitkammen met zo'n luizenkam. 's Nachts komen de nieuew neten uit en als je dan zorgt dat die er niet meer zijn dan raak je ze op den duur allemaal kwijt.
Oud 16-09-2005, 20:35
MieX
MieX is offline
Wij hadden hier thuis vroeger een of andere spray van de reformwinkel, het stonk vreselijk maar na een week sochtends en savonds sprayen (en af en toe uitkammen) was je er wel vanaf
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 20:42
wizkid
wizkid is offline
Misschien moet je ook even je jas wassen, anders kan je het weer krijgen (net zoals bij het beddegoed).
Wij wassen het beddegoed altijd op 60 graden
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 21:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn zusje had ze een half jaar geleden van iemand gekregen die bij haar in de klas zat. En dat maar liefst 3 keer. Hij of zij behandelde zich dus gewoon niet waardoor mn zusje het 2 keer opnieuw heeft gekregen. Ik heb ze toen ook 2 keer van haar gehad. Vreselijk

Ik heb echt alles gewassen. Al mn was die ik gedragen had. Knuffels in zakken en die afsluiten. Alles stofzuigen. Dekbed heb ik wel 100 keer gewassen uit voorzorg. Elastiekjes weggegooid. Etc. Echt alles moet je behandelen. Ook goed je ouders/vriend ed nakijken. Want je hebt ze zo weer.

Ik heb mn haar ook de eerste keer iets van 3 keer behandeld? Op een gegeven moment heb ik er roos voor terug gekregen dankzij het vele kammen en de agressieve shampoo. Toen kreeg ik een middel die heel natuurlijk werkt en ook weer hersteld (best duur, via de apotheek). Geen idee hoe het heet...

Naja, veel succes. En blijf het goed in de gaten houden. Kut beesten

Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 21:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-09-2005 @ 20:38 :
Die shampoo hielp bij mij echt helemaal niet. Wat bij mij wel geholpen heeft is drie weken lang ofzo elke avond je haar heel grondig uitkammen met zo'n luizenkam. 's Nachts komen de nieuew neten uit en als je dan zorgt dat die er niet meer zijn dan raak je ze op den duur allemaal kwijt.
Ja precies. Bij mij hielp die shampoo ook niet goed... Ik viste ze er daarna nog steeds levend uit Heb dus ook veel gekamd. Ik had ook op een gegeven moment korsten op mn hoofd
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 21:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
wizkid schreef op 16-09-2005 @ 21:42 :
Misschien moet je ook even je jas wassen, anders kan je het weer krijgen (net zoals bij het beddegoed).
Wij wassen het beddegoed altijd op 60 graden
Wij hebben alle jassen gewassen die aan de kapstok hingen. Dat is ook wel noodzakelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:26
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
dReZ schreef op 16-09-2005 @ 20:11 :
ik had ze ook, haha omg, nooit gehad, ben je 20.. naja.

ik denk dat ze nu wel weer weg zijn, maar ik ga nog een tijdje elke week met die shampoo en lotion wassen, ik wil ze echt niet nog een keer .
Ja, jij en mijn slaapzak
ot: ik heb nog nooit van mijn leven luizen gehad, dus ik weet ook niet wat je er aan zou kunnen doen.
Oud 16-09-2005, 22:28
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik had het anderhalf jaar geleden ongeveer nog gehad, en had toen best lang haar. shampoo geprobeerd en alles, werkte niet goed. haar een stuk afgeknipt en toen werkte het wel
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 23:44
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb een paar jaar geleden ook super last van luizen gehad. Het kwam telkens terug. Ik heb wel een paar keer met de shampoo gewassen en dan nog ontzettende stinklotion. Toen dat allemaal niet hielp, zijn wij begonnen met kammen, deden we al maar nu nog grondiger. Met zo'n ijzeren kam, is wel duurder, maar wel beter. En dat dan elke dag volhouden. En toen hielp het bij mij pas
Oud 17-09-2005, 11:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had trouwens het idee dat die beesten ook doodgingen van de fohn, dat kan je ook nog proberen. Mijn moeder had toen ook een potje met poeder gekocht bji de apotheek, heel goedkoop, volgens mij wat het natriumbicarbonaat ofzo, dat lost de lijmlaag van dat spul op. Ook nog een idee
Oud 17-09-2005, 11:57
lingua
lingua is offline
ik krijg jeuk van dit topic
Oud 17-09-2005, 17:38
Cherry Springs
Citaat:
sgirl schreef op 17-09-2005 @ 12:57 :
ik krijg jeuk van dit topic
Nou, anders ik wel! Maar goed, bedankt voor de tips iedereen! Ik heb net alle knuffels en wollige sjaals enzo in plastic tassen gedaan, afgesloten enzovoort, lotion in haar gedaan, uitgekamd en dat soort dingen. Ik ga maandag op zoek naar eterische(hoe schrijf je het ook alweer?) lavendelozie, als je dat achter kje oor doet gaan ze weg, heb ik gehoord. VAseline in je haar schijnt ook te helpen, maar dat krijg je maanden nietuit je haar gewassen dus daar begin ik niet aan Blijf vooral tips posten, ik laat me niet klein krijgen door die takkebeesten.
Oud 17-09-2005, 17:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-09-2005 @ 12:07 :
Mijn moeder had toen ook een potje met poeder gekocht bji de apotheek, heel goedkoop, volgens mij wat het natriumbicarbonaat ofzo, dat lost de lijmlaag van dat spul op. Ook nog een idee
Heel slecht voor je haar. Mijn haar werd er tenminste echt onhandelbaar van. Droog en pluizig enzo.

Ik had ook nog eens de pech dat ik luizen kreeg terwijl ik mijn haar aan het lang groeien was. Het was toen al echt lang en no way dat ik het af wilde knippen. Ik bleef dus echt bezig met kammen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:31
Verwijderd
2 keer in 1 week met die shampoo wassen werkt bij ongeveer 1 op de 5 mensen, dat is dus niet zo veel; een luizenkam gebruiken helpt bij ongeveer 1 op de 2 mensen. Ik raad je dus aan om allebei tegelijk te gebruiken... en wat langer dan een week doorgaan met de shampoo

En ik heb wel ooit hoofdluis gehad op de basisschool maar daar weet ik niet zo veel meer van
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:37
LiqqY
LiqqY is offline
IS het alweer zover op de scholen ??
Ik heb het 2x gehad, een keer had ik het zo erg dat ze gewoon goed zichtbaar waren. Hele school had er last van
Toen kreeg ik shampoo kammetje en een hoofdcreme ofzo.
Was er binnen weekje vanaf
Oud 18-09-2005, 13:32
Balance
Balance is offline
Ik heb ze vaak zat gehad. Wat wil je, met die jassen die pal naast elkaar hangen op school. Maar de oplossing was gelukkig heel simpel: even een shampoo bij de drogist kopen en alles wat je aangeraakt hebt met je haar, wassen. Dus beddengoed, kleding, jas (!!), enzovoorts. En het was de gewoonte om school even in te lichten. Die deed dan briefjes rond naar klasgenootjes, zodat ouders hen meteen ook checkten; anders had je ze na een week weer.
Je zou je vrienden dus kunnen vertellen dat je ze hebt, mocht jouw jas tegen die van hen hebben gehangen.
Oud 18-09-2005, 20:25
Cherry Springs
Citaat:
LiqqY schreef op 18-09-2005 @ 13:37 :
IS het alweer zover op de scholen ??
Ik heb het 2x gehad, een keer had ik het zo erg dat ze gewoon goed zichtbaar waren. Hele school had er last van
Toen kreeg ik shampoo kammetje en een hoofdcreme ofzo.
Was er binnen weekje vanaf
Ik zit dus wel in de 2de nu! dus ikhang geen jassen meer allemaal krap egen dezelde kapstop, ik doe um steeds in mijn kluisje. leen nooit spullen uit, alleen mijn bortsel een keer toen ze onverwachts schoolfoto's gingen maken. Daar zal het wel door komen, denk ik. Ik zit verder namelijk nooit met mij n hoofd tegen dta van iemand anders te bonken, op iemand anders' kussen te liggen enzovvoorrt. Het is denk ik de borstel, die inmiddels al een nacht in de vriezer heeft gelegen en daarna is ondergedompeld in kokend water. Als die beesten nu nog niet dood zijn.
Oud 18-09-2005, 21:07
Balance
Balance is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 18-09-2005 @ 21:25 :
Ik zit dus wel in de 2de nu! dus ikhang geen jassen meer allemaal krap egen dezelde kapstop, ik doe um steeds in mijn kluisje. leen nooit spullen uit, alleen mijn bortsel een keer toen ze onverwachts schoolfoto's gingen maken. Daar zal het wel door komen, denk ik. Ik zit verder namelijk nooit met mij n hoofd tegen dta van iemand anders te bonken, op iemand anders' kussen te liggen enzovvoorrt. Het is denk ik de borstel, die inmiddels al een nacht in de vriezer heeft gelegen en daarna is ondergedompeld in kokend water. Als die beesten nu nog niet dood zijn.
maar vergeet dus niet je jas ed. Want die heb je toch ook aangehad op het moment dat je al hoofdluis had.
Oud 19-09-2005, 07:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 18-09-2005 @ 21:25 :
Ze springen ook al over als je naast elkaar zit en toevallig net wat te dicht naar elkaar toe leunt hoor. Het gaat zo ontzettend snel.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 19:06
loeserr
loeserr is offline
aah hoofdluizen, echt een nachtmerrie op de basisscholen..
ik heb het nooit gehad gelukkig, maar mijn broertje ook meermalen

ik zou mijn hele hoofd openkrabben, zodra ik ook maar iets jeuk heb is het kapot

succes ermee!
Oud 20-09-2005, 19:24
Verwijderd
Oh ik heb het 1x gehad en vind vond het echt vreselijk. Ik was doodsbang van die beestjes Ik ging helemaal flippen enzo Daarna nooit meer gehad
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 20:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het vervelendste vond ik nog dat ik me altijd afvroeg of mensen er wat van zagen en als ze het wisten dat ze dan van die opmerkingen gingen maken, dat ze het vies vonden enzo
Oud 21-09-2005, 11:34
Verwijderd
Op mijn vorige stage afdeling hadden veel bewoners hoofdluis! Ik gelukkig niet. Maar wat had ik een jeuk, alleen het idee al.

Maar goed, alles de was in, iedere dag 2 keer kammen bij die mensen, met een luizenkam, 2 keer per week wassen met die vieze stink shampoo. Op zich was het best snel onder controle allemaal.

Je moet wel aan veel dingen denken: bijvoorbeeld neit alleen je sloop, maar ook je kussen, want daar kunnen ze dus ook in zitten.
Eigenlijk moet alles wat ook maar een beetje met je hoofd temaken heeft gehad de was, of een plasticzak in!
Sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:42
Verwijderd
Wat ook een tip is;
haal bij de drogist, kruidenier, olie-winkel oid, een redelijk flesje Tea Tree Olie. Verdeel dat goed over je NATTE haren, vooral bij je oren en bij je achterhoofd. Bind je haar op, en draai je haar dan vast met keukenplastic, van dat doorzichtige plastic. Dan gewoon er een handdoek overheen, zodat het goed gaat broeien. Half uurtje zn gang laten gaan, uitspoelen, kammen. Dag luizen! Mijn moeder gooide er bij mij (ik heb redelijk dik en veel haar) een kwart flesje in, en bij mn zusje (met wat minder en dunner haar) 1/5e van het flesje. Zijn ze dr dan nog niet uit, volgende dag herhalen. Die krengen leggen ook eitjes, dus het kan even zo goed terugkomen als die eitjes uitkomen, dus na 3 dagen nog even doen. Je haar stinkt ontzettend, maar damn.. het glanst daarna als een spiegel, dus het heeft ook nog 1 groot voordeel.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:13
Mucky
Mucky is offline
Ik heb sinds een paar weken (!) ook luizen en zou zowat alles doen om er vanaf te graken.
Shampoo en lotion helpen niet en heb ook geen zin meer om daar al m'n geld aan uit te geven. ik heb al m'n bedde goed al minstens drie keer gewassen + jas en kleren, muts, weet ik veel. Maar toch graak ik er niet vanaf!
Luizekam helpt niet want ik heb redelijk dik en lang haar. Heeft er nog iemand tips die bij hem/ haar werkten? En bestaan er geen huishoudmiddeltjes ofzo?
Kwil ze echt weg
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:18
Verwijderd
Mijn moeder ging ons (= zus en ik) dan grondig het haar wassen (met die speciale shampoo) en dan als het weer droog was, nog goed kammen. Elke avond weer. Dan ging het enorm snel weg Mijn oma maakte altijd een enorm stikkende knoflook-drap en smeerde daar ons haar mee in, flinke tijd laten inwerken, uitspoelen, kammen en dat werkte eigenlijk net zo goed als die shampoo. Oh, en was ál je kleren gewoon, weet je zeker dat ze daar niet meer in kunnen zitten. Ook je jassen en je dekbed en kussen.

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Mucky schreef op 07-11-2005 @ 17:13 :
Ik heb sinds een paar weken (!) ook luizen en zou zowat alles doen om er vanaf te graken.
Shampoo en lotion helpen niet en heb ook geen zin meer om daar al m'n geld aan uit te geven. ik heb al m'n bedde goed al minstens drie keer gewassen + jas en kleren, muts, weet ik veel. Maar toch graak ik er niet vanaf!
Luizekam helpt niet want ik heb redelijk dik en lang haar. Heeft er nog iemand tips die bij hem/ haar werkten? En bestaan er geen huishoudmiddeltjes ofzo?
Kwil ze echt weg
Je hebt er geloof ik pilletjes voor van de huisarts, dan gaan ze dood wanneer ze je bijten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:23
coopergirl
coopergirl is offline
Vergeet niet het hele huis + auto grondig te stofzuigen! Mijn zusjes hebben ooit eens luizen gehad, het hele gezin heeft een (preventieve) behandeling met lotion gehad. Daarna was het weg. Luizen worden tegenwoordig resistent voor middelen Daardoor zijn ze lastiger uit te roeien.
Oud 07-11-2005, 16:25
Verwijderd
Het kan zijn dat luizen eitjes hebben gelegd in je kussen of dekbed, dan komen ze ook steeds terug. Als je je kussen en dekbed een etmaal in de diepvries legt maak je de eitjes dood.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:30
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Mucky schreef op 07-11-2005 @ 17:13 :
Kwil ze echt weg
elke dag kammen met een ijzeren kam
Oud 07-11-2005, 18:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-11-2005 @ 17:25 :
Het kan zijn dat luizen eitjes hebben gelegd in je kussen of dekbed, dan komen ze ook steeds terug. Als je je kussen en dekbed een etmaal in de diepvries legt maak je de eitjes dood.
Gewoon in een afgesloten zak kan ook. Dan kunnen ze er niet uit en krijgen ze onvoldoende zuurstof. Ze kunnen alleen overleven op hoofdhuid nml.

Mijn zusje had ze laatst weeer En ze had t weekend daarvoor in mijn bed geslapen Gelukkig bleek ik ze niet te hebben. Ik word er echt gestoord van.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten