Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 16:07
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hallo allemaal

Een vriendin van mij gaat samenwonen met haar vriend. Hij heeft Duchenne (www.duchenne.nl).

Ze wilde graag hulp/tips over hoe ze dit het beste aan kunnen pakken.

Ze hebben een huisje toegewezen gekregen, maar het hele huis is dadelijk dus leeg.
Waar moet je zoal aan denken bij een nieuwe inrichting?
Waar zou jij je spulletjes vandaan halen etc..

Alles is welkom..

Er moet rekening worden gehouden met een elektrische rolstoel (voor hem). Hier is voldoende ruimte voor. Maar hiervoor zou de vloer dus van goede kwaliteit moeten zijn..

Welke tips hebben jullie voor hun? Alvast bedankt.

(Ik weet niet of dit het goede forum is, maar ik wist niet op welke ik hem zou moeten posten..)
Oud 13-11-2005, 16:15
Roos
Roos is offline
Ik neem aan dat het huis al aangepast is, qua douche enzo?

- ik zou veel tips afkijken bij het huis waar die vriend nu woont
- brede doorgangen voor de rolstoel, dus geen plaatsinnemende tafeltjes enzo
- kastjes enzo op goeie hoogte, zodat hij er ook bij kan
- verder is het misschien mogelijk om subsidie te krijgen voor eventuele dingen die aangepast moeten worden in het huis?

Verder wens ik hen allebei veel succes en plezier
Oud 13-11-2005, 16:21
Bloem
Bloem is offline
Ik zou de gemeente bellen, al is het alleen maar omdat je veel dingen vergoed kunt krijgen enzo, als het goed is. Maar euh, zit hij al niet een beetje in dat wereldje van vergoedingen en aanpassingen enzo? Die mensen kunnen hen veel beter helpen dan tieners op een scholierenforum, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 16:43
Roos
Roos is offline
Denk trouwens dat deze beter op L&G kan misschien
Oud 13-11-2005, 16:55
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
@ Bloem.. Dankjewel voor de tips. Hij zit al in een aangepaste woning maar ze wilde graag tips van buiten af dus vandaar ik doe het alleen maar om hen te helpen

@ Roos, dankjewel voor de tips
Oud 13-11-2005, 17:11
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
qua huisaanpassingen weten ze waar ze terecht kunnen maar het gaat om de inrichting waar ze wat het beste kunnen vinden en voor welke prijs.. ed..
Oud 13-11-2005, 17:13
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 13-11-2005 @ 17:55 :
@ Bloem.. Dankjewel voor de tips. Hij zit al in een aangepaste woning maar ze wilde graag tips van buiten af dus vandaar ik doe het alleen maar om hen te helpen
Snap ik, ik denk alleen dat mensen met iets meer 'verstand van zaken' ze beter kunnen helpen. Anyway, praktische dingetjes die ik voor mezelf tegenkom; zorg dat er geen dingen in het looppad liggen, niet alleen geen tafeltjes enzo, maar ook tassen oid die je daar neer 'gooit' zijn heel onhandig. Spullen in de koelkast die ik vaak gebruik, moeten zo laag mogelijk liggen, zodat ik gewoon zelf mijn brood kan smeren. Zelfde geldt voor glazen en bordjes, het is handig als er daar ook een paar van op 'zithoogte' staan. Nou ja, dat soort dingetjes dus
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 17:14
Bloem
Bloem is offline
Lol, dat heeft met mijn tips dan weer niks te maken Gewoon bij de Ikea enzo lijkt me? Speciale bedden enzo, daar heb je toch die ambtelijke hulp weer bij nodig.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 17:21
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-11-2005 @ 18:14 :
Lol, dat heeft met mijn tips dan weer niks te maken Gewoon bij de Ikea enzo lijkt me? Speciale bedden enzo, daar heb je toch die ambtelijke hulp weer bij nodig.
zou kunnen maar gewoon willen ze ook graag tips voor indeling/inrichting ed..
Oud 13-11-2005, 17:36
RoB!N
RoB!N is offline
Is toch wel iets van persoonlijke smaak. Waar houden ze van warm/ strak/ oudbollig etc.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 17:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 13-11-2005 @ 18:21 :
zou kunnen maar gewoon willen ze ook graag tips voor indeling/inrichting ed..
Ehm, ik denk dat de beste tips toch wel gegeven zijn:

zorg dat het op de goeie hoogte zit
zorg dat er geen "versperringen" zijn/liggen/staan.

Wat kunnen we er verder nog over zeggen? We weten niets van het huis en van hun meubels.

Ik zou het gewoon eens overleggen met mensen die hier echt verstand van hebben.. Die weten ook veel beter wat voor soort trap (evt met traplift?), vloer, kasten, etc je kan gebruiken.
Oud 13-11-2005, 18:23
juno
juno is offline
Een algemene tip kan ik je wel geven: zet het niet te vol. Een huis heeft de neiging om, naarmate je er langer woont, vanzelf wel vol te lopen met de meest uiteenlopende zooi.

Zet er om mee te beginnen alleen in wat je echt nodig hebt.

Wat meubels betreft: wij zijn begonnen met alles wat tantes en oma's nog op zolder hadden staan, aangevuld met een paar nieuwe dingen van IKEA. Toen was het geld op. (die slaapbank bleek de miskoop van de eeuw te zijn, maar dat terzijde).
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:40
MTpower
MTpower is offline
Als er dingen aangepast moeten worden is het dus wel zaak daar aan te denken VOOR je een huis betrekt, de gemeente is wel goed maar niet achterlijk natuurlijk.
Het zou zomaar kunnen dat er een huis dat al aangepast is vrijstaat en je daar met een vorm van subsidie in zou kunnen trekken. Of dat een huis niet geschikt is om aan te passen.
Let daar goed op om gezeik achteraf te voorkomen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten