Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 19:26
Magican
Magican is offline
Hey,

tijdje geleden dat ik wat gepost had hier, dus laat ik nu een verhaal posten. Het verhaaltje wat ik ga posten is het 1e deel van een groter verhaal, maar dat grotere verhaal had ik in 2 delen geschreven en dus ga ik hem ook in 2 delen posten.
Deel 1 is anders geschreven dan deel 2 en zelf vind ik deel 2 het leukste.

Ik hoop dat jullie ze goed vinden, opbouwende kritiek is altijd welkom.

Mijn kapsel zit goed. Voor de zekerheid doe ik toch nog een beetje gel in mijn haar. Ik kijk in de spiegel en zie een zelfverzekerde jongen van ongeveer zestien jaar terugkijken die zijn haar in de gel heeft en een zwart shirt aan heeft.
Dan gaat mijn mobieltje af. Of ik opschiet. Ik hang op en pak mijn portemonnee, kijk of mijn id er inzit en ik constateer dat er ook genoeg geld in zit. Dan ga dan de trap af op weg naar de huiskamer. Een vlugge blik op de klok leert me dat het half 11 is. Ik zeg mijn moeder gedag en fiets zo hard als ik kan naar mijn vrienden, die al op me wachten.
Waar ik was. Ik leg uit dat het iets uitliep omdat mijn haar niet goed wilde. Ze kijken naar mijn kapsel en ik zeg dat het nu wel goed zit. Ze lachen. We hebben allemaal zwarte shirtjes aan. Zo zijn we tenminste te herkennen.
We lopen nu richting de discotheek. Hier moet het gebeuren. We wachten in de rij en hoe dichter we bij de ingang komen, des te harder klinkt de bonkende muziek.
Dan staan we bij de ingang, de portiers zeggen niks en we mogen doorlopen. Naar Joost zijn idee maar goed ook, want hij had hem helemaal ‘gemold’.

Eenmaal binnen zie ik een grote massa die trouw aan de dj meedeint op de ritme van de bas. De ogen prikken in mijn rug als mijn vrienden en ik richting de bar die het meeste van de boxen verwijderd is lopen. Daar aangekomen doen we ons tegoed aan de vele alcoholische versnaperingen. Bier, bacardi, flugel, alles drinken we en we drinken het snel achter elkaar.
Dan moet ik pissen. Mijn vrienden vragen waar ik heenga, waarop ik zeg dat ik moet plassen. Ze zijn zo vriendelijk om met me mee te lopen.
Ik doe mijn behoefte en draai mezelf naar de deur, die geblokkeerd wordt door de grootste van mijn vrienden. Hij kijkt eerst naar mij en dan naar Chris, die een hand vol pillen voor me ophoudt. Of ik ook moet. Jamie neemt in ieder geval wel, want hij weet ‘dat hij er dagen van gaat trippen’, dit wil ik natuurlijk ook, iedereen wil dit natuurlijk ook en Chris geeft iedereen 2 pillen. Meteen eten mijn vrienden ze op, waarna ze mij dwingend aankijken. ‘Kom op man, wil je trippen of niet?’ Ik wil trippen en slik de pillen door.

Ik kijk mijn vrienden aan en zie dat ze iets anders uit hun ogen kijken, iets minder menselijk. Zelf voel ik niks van de werking en zeg dan ook dat het spul kut is. Ik krijg een klap tegen mijn achterhoofd en krijg ook te horen dat ik niet moet zeuren, want ‘jij voelt het zo wel, gozer’. Met een goed gevoel door deze belofte keer ik terug naar de dansvloer, mijn vrienden trippend achterlatend.
Ik kijk oriënterend om me heen en dan zie ik haar staan, daar op de dansvloer staan. Mijn ijskoningin staat stil en ze lijkt me strak aan te kijken. Men lijkt voor haar uiteen te wijken, de dj lijkt de muziek speciaal voor háár te draaien en ze kijkt mij aan, of zo lijkt het in ieder geval. Ik loop naar haar toe en vraag haar of ze wat te drinken van me wilt. Een smirnoff ice is het antwoord. Typisch.
Oud 03-11-2005, 19:31
Magican
Magican is offline
Na haar smirnoff opgedronken te hebben kijkt ze me aan en vraagt ze me wat ik van der moet. Hierop antwoord ik door met mijn hand onder haar shirtje te gaan. Geschrokken duwt ze mijn hand weg, kijkt me aan en ziet mijn gezicht, waarna er een speels glimlachje op haar gezicht verschijnt.
Ze wenkt me. Ik volg haar, de dansvloer af, de disco uit de straat op. De muziek bonkt nog na in mijn oren en ik vraag me af waarom de roze olifanten niet aan de kant gaan. Ik loop langs de olifanten mijn nieuwe vriendin achterna, die steeds grotere benen krijgt en hierdoor steeds sneller loopt. Ik weet niet waar we zijn en weet ook niet waar mijn vriendin is, totdat zij opeens pal voor me staat. Ze is echter niet alleen, want haar tweelingzus staat naast haar. Ik begin te giechelen en ze vragen me wat er is. Ik zeg haar dat ik niet wist dat ze een tweelingzus had en dat ik dit best grappig vind.
Nu vraagt ze me hoeveel ik op heb. Ik antwoord door over haar Versace shirtje heen te kotsen. Erg leuk vind ze dit niet en als ik mijn broek uittrek en vraag of ze me wilt pijpen, slaat ze me in mijn gezicht. Hierdoor val ik op de grond in mijn eigen kots, wat lekker warm aanvoelt. Ze zegt me dat ik een klootzak ben en dat ik het heb verkloot. Ik merk op dat ze in een zin twee keer het woord kloot zegt en hierdoor moet ik weer lachen. Er zit echter nog kots in mijn mond, waar ik me tijdens het lachen in verslik. Ik moet hoesten en tijdens het hoesten komen er allemaal vlinders uit mijn mond. Al hoestend kijk ik hoe de vlinders eerst in panters veranderen, daarna in gele kabouters met groene hoedjes en daarna weer in kots. Kots dat uit mijn mond op mijn shirt terecht komt.

Ik vraag aan het meisje hoe ze heet. Ze zegt dat ze Marieke heet. Ik vraag aan Marieke of er nog een pijpbeurt inzit. Ze kijkt me gechoqueerd aan, waardoor ik besluit haar te vragen of ze dan tenminste het kots van mijn shirt wil vegen.
Marieke spuugt me in het gezicht, wat ‘nee’ betekent en loopt weg. Ik lig nu helemaal alleen in een steegje, in mijn eigen warme kots. Ik rol er eens goed doorheen en besef me dan hoe goed ik het heb. Ik besluit hier te gaan slapen en doe mijn ogen dicht.

Als ik mijn ogen open doe, kijk ik recht in het gezicht van een dokter. Hij verteld me wat er is gebeurd en ik volg het half, te moe om echt goed op te letten. De dokter verteld me dat ik er bijna geweest was en dat mijn hersenen permanent beschadigd zijn. Ik hoor het niet, ik hoor niet wat de dokter zegt omdat er achter de dokter een olifant aan het touwtje springen is met een geluidsbox van 2 bij 2.
Jamie had gelijk, je gaat inderdaad dagen van die pillen trippen.
Oud 04-11-2005, 08:46
Elisabeth.
Elisabeth. is offline
Goed verhaal, je hebt een leuke schrijfstijl. Ik heb nu even geen zin om alle fouten eruit te halen, ik zie nu alleen maar dat ik het erg mooi vind. Ga zo door, zeg ik maar..
Oud 04-11-2005, 19:22
Verwijderd
Leuk, vind ik Niet zo'n mooie stijl, niet veel stijlfouten maar meer van die dingen die officieel wel kunnen en dus niet fout zijn maar gewoon niet zo mooi.

Citaat:
Ik kijk in de spiegel en zie een zelfverzekerde jongen van ongeveer zestien jaar terugkijken die zijn haar in de gel heeft en een zwart shirt aan heeft.
haar in de gel heeft en zwart shirt aan heeft .
Dat soort dingetjes
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:50
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Magican schreef op 03-11-2005 @ 20:26 :
Mijn kapsel zit goed. Voor de zekerheid doe ik toch nog een beetje gel in mijn haar.
Kijk zelf eens kritisch naar je eerste zin, misschien lees ik dan verder.
Reageren

Regels voor berichten