Heej. Rot voor je, zeg! Mijn vader leeft nog, maar er is een grote kans, dat hij maandag overlijdt. Afgelopen maandag heeft hij een hartstilstand gehad. Het reanimeren heeft lang geduurd, waardoor de hersenen heel lang geen zuurstof hebben gehad. Nu ligt hij dus in coma, aan de beademing, hartbewaking, etc. en de kans dat hij daar uit komt is, zeg maar, 0 (maar dat willen ze niet zeggen, dus zeggen ze dattie een hele kleine kans heeft...). Ook zijn de hersenen dusdanig beschadigd, waardoor hij practisch geen hersenactiviteit heeft. Dus willen ze maandag alle machines gaan uitzetten, en kijken of hij zelf kan ademen etc...

Nou ja. Eigenlijk dus gewoon omdat hij toch geen kans heeft.
En hoe iedereen in mijn gezin hiermee omgaat? In principe gaan we hechter met elkaar om, omdat we hetzelfde delen. En ik weet niet hoe het is, mocht mijn vader daadwerkelijk overlijden, maar ik sta voorlopig versteld van mezelf. Ik ben zo nuchter! Ik snap er niets van. Normaal huil ik best snel, maar nu is de schok zo groot, dat ik amper huil. Echt vreemd. Maar m'n broertje, die juist altijd heel rustig is, huilt echt heel veel. Nou ja, de tijd zal het leren. Jij heel veel sterkte.
x mamo