![]() |
|
wie is hier allemaal mee bekend, en weet wat het? en zoja wat weet je en wat vind je ervan
![]() Avalon is een eiland in Engeland, waar vroeger de abdij stond van het oude geloof, waar de priesteresen van Avalon over het geloof waakte en waar ze werden opgeleid. tegenwoordig gaan we ervan uit dathet bij Glastonburry ligt, waar 1 van de oudste kloosters van de christelijke cultuur staat. er worden zelfs reizen gemaakt hier naar toe. ( klik ) dit na aanleiding van de film en het boek die ik allebei gezien en gelezen heb.
Laatst gewijzigd op 10-10-2005 om 19:21. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
arthur zou zelf ook een nazaat zijn van een vrouwe van avalon, zijn zus en moeder waren allebei priesteressen van het oude geloof.
||
Citaat:
||
Citaat:
maar goed ik zal hem aanpassen hoor ![]()
||
Citaat:
"waar vroeger de abdij stond van het oude geloof, waar de priesteresen van Avalon over het geloof waakte en waar ze werden opgeleid." met die abdij bedoel ik dus die van het oude geloof, in de heilige moeder. het klopt dat pas nadat deze abdij/kerk/gebouw oid in de mist zou zijn verdwenen, het christendom er zegevierde. Later word er ook verteld dat de heilige moeder in Maria teruggekeerd zou zijn in het hedendaags geloof.
||
Citaat:
ik het oude geloof (het tegenwoordige hekserij , GEEN WICCA !!!) waren man en vrouw gelijk.. er was ook een god EN een godin. ook vrij logisch als je bedenkt dat deze religie gewoon naat de natuur keek ( en kijkt) maar hum .. in bijbelse religies ( reken ik de islam en jodendom ook even toe) wordt de vrouw om de een of andere vreemde reden nogsteeds als minder beschouwd. het christendom zegevierde omdat het de "grote jongens" in die tijd wel uit kwam: "jij bent horige en jij moet voor mij werken en op mijn land blijven .. waarom .. god wil het zo" in het oude geloof was zelf denken en solidariteit een groot goed maar dat konden ze in het feodale stelsel niet gebruiken. een landheer kan het namelijk nooit tegen 500 boeren opnemen |
![]() |
||
Citaat:
wat was ook alweer een van de kenmerken van een legende ?..... juist ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zie het als Sinterklaas. Het was gewoon een Turk die arme kinderen een extraatje gaf. Maar of hij nu werkelijk op het dak loopt op een schimmel en Moren als hulpjes heeft die door de schoorsteen passen..... Mensen zullen er ongetwijfeld wat moois van hebben gemaakt van een mysterieus eiland. Maar als het toen niet te bereiken was voor mannen, waarom kan dat nu opeens wel? Vertel niet dat het komt door de priesteressen die er woonden want die kunnen mensen niet op die wijze hebben tegengehouden. Wellicht was het bijgeloof voor dat eiland dat altijd in mist gehuld is (zoiets staat mij bij dat het was, kan het ook heel goed fout hebben).
||
Citaat:
there is more than meets the eye ![]() |
Advertentie |
|
|
|