Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2002, 18:06
Verwijderd
stel, je hebt een probleem. maakt niet uit wat, maar hoe gaan jullie daar dan mee om? ik merk het altijd meteen als er iets mis is met me, denk aan ying en yang ofzo. dat evenwicht is dan verstoord. maar als ik er dan goed over nadenk, als ik me dan echt concentreer op wta er is heb ik het ook heel snel opgelost en denk ik er niet meer aan. op zich ben ik hier wel tevreden mee, maar ik heb altijd zoveel dingen aan mijn hoofd, dat over alles nadenken een levenswerk zou worden
ik weet niet waarom ik dit nou zeg, maar ik vraag me gewoon af hoe andere mensen met een probleem omgaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2002, 18:30
shy girl
shy girl is offline
Citaat:
regenae schreef:
stel, je hebt een probleem. maakt niet uit wat, maar hoe gaan jullie daar dan mee om? ik merk het altijd meteen als er iets mis is met me, denk aan ying en yang ofzo. dat evenwicht is dan verstoord. maar als ik er dan goed over nadenk, als ik me dan echt concentreer op wta er is heb ik het ook heel snel opgelost en denk ik er niet meer aan. op zich ben ik hier wel tevreden mee, maar ik heb altijd zoveel dingen aan mijn hoofd, dat over alles nadenken een levenswerk zou worden
ik weet niet waarom ik dit nou zeg, maar ik vraag me gewoon af hoe andere mensen met een probleem omgaan.
Of je kropt het op, of je vertelt het aan veel mensen.. ik denk dat je het niet moet opkroppen en toch zeker iemandom advies moet vragen, maar dat ligtnatuurlijk aan de situatie.. Bij mij i shet verschillend...ligt er maar aan waar het om gaat natuurlijk, maar kweet wel dat het fijn is als iemand naarje wil luisteren!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:27
Aerial
Aerial is offline
ik stop het weg of los het (rigoureus) op. als ik er geen zin in heb loop ik er met een grote boog omheen en anders stel ik het uit totdat ik er werkelijk aan moet geloven.
Oud 21-06-2002, 21:48
Belle
Belle is offline
ik stop t weg, snij t eruit, of jank t eruit (als dat lukt)
Oud 22-06-2002, 08:04
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
jessiej schreef:
ik stop t weg, snij t eruit, of jank t eruit (als dat lukt)
Je snijdt het er niet uit, je onderdrukt het door te snijden, das iets heel anders. En je krijgt er door dat snijden ook weer problemen bij. Dat is geen oplossing.

Schrijven, er over praten, huilen, er over nadenken, dat soort dingen die helpen vaak echt. Al lijkt het van niet. In het begin doen ze dat ook niet, dan wordt alles erger, omdat het dichterbij komt. Maar dan moet je maar even sterk zijn, daarna is de kans nl groot dat het minder wordt, en dat is bij snijden niet zo, dan is het nl niet verwerkt, alleen maar weggestopt en dan komt het dus steeds opnieuw weer terug en moet je weer en weer en is het dus nooit over en blijf je je klote voelen. Kun je het beter verwerken en over laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 09:26
Verwijderd
Citaat:
regenae schreef:
stel, je hebt een probleem. maakt niet uit wat, maar hoe gaan jullie daar dan mee om?
Ik stopte het vroeger vaak weg, en soms stel ik het nu nog steeds uit.

Heb nu bijv. ontieglijke kiespijn, maar ga niet naar de tandarts na ja, volgende week maak ik toch maar een afspraak :/

Wat psychische problemen betreft, los ik ze nu zo snel mogelijk op. Als ik bijvoorbeeld een probleem met mijn pa heb, ga ik op confrontatie en is het zo opgelost. Maar ook met mezelf; en als ik me een keer echt rot voel dan train ik het eruit, net zolang tot gewoon alles pijn doet

Gisteren heb ik me nog 25 keer op de vuisten opgedrukt, na een uurtje trainen

Het probleem gaat hierdoor natuurlijk niet weg, maar de frustratie wel. Ik voel me achteraf altijd heerlijk opgelucht en denk er dan nuchterer over na, maakt niet uit wat het probleem is.

[edit]
Meestal gaat het gepaard met nodige muziek van o.a. Drowning Pool, Staind, Papa Roach, Incubus, etc, etc ik leef me dan helemaal uit

Laatst gewijzigd op 22-06-2002 om 09:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten