Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 07:45
DomoBig
DomoBig is offline
Heb sinds 4 weekjes een vriend. Ik kende hem al een tijdje voordat we iets kregen. Nu vraag ik me alleen af wat dat iets is..?
Hij doet zo afstandelijk. Ik hoef hem voor mijn part ook niet elke dag te zien hoor, maar hij stuurd nog niet eens een smsje ofzo.

Ik zit hier echt mee, want ik vind hem wel leuk, maar ben ook niet zo naief om achter hem aan te lopen. *dit vinden "jongens" toch niet leuk?*

Ik wil dit probleem ook nog niet aan hem voorleggen, omdat ik niet zeikerig wil overkomen, en omdat we nog in een te vroeg stadium zitten, denk ik....

*what to do?*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 08:21
M'ne
M'ne is offline
Citaat:
DomoBig schreef op 10-11-2005 @ 08:45 :
Ik wil dit probleem ook nog niet aan hem voorleggen, omdat ik niet zeikerig wil overkomen, en omdat we nog in een te vroeg stadium zitten, denk ik....

*what to do?*
Dit veranderen!!
Als je nu niet over zulke dingen gaat praten wordt het er niet makkelijker op om er wel over te beginnen. Bovendien is het je vriendje daar hóór je juist mee te praten (ook over moeilijke dingen). Ik neem aan dat je het zo leuk mogelijk met hem wilt hebben ....dan moet er wat veranderen. Laat gewoon merken dat je het heel leuk vindt als hij wél wat van zich laat horen.

Misschien wil hij zich ook wel niet te veel aan jou opdringen, denkt dat jij ook niet blij bent met aanhankelijke jongens, dit weet je pas als je er over praat.
Oud 10-11-2005, 10:59
mcflem
mcflem is offline
Ik dacht dat het over afstand in kilometers ging.

Tsja, ik vind dat je met hem moet gaan praten, juist in het begin van een relatie.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Ik zit hier echt mee, want ik vind hem wel leuk, maar ben ook niet zo naief om achter hem aan te lopen. *dit vinden "jongens" toch niet leuk?*
Jawel. Jongens willen het liefst een onderdanig meisje dat altijd voor ze klaarstaat, voor ze kookt en heel zorgzaam is.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 11:20
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2005 @ 12:01 :
Jawel. Jongens willen het liefst een onderdanig meisje dat altijd voor ze klaarstaat, voor ze kookt en heel zorgzaam is.
precies! en elke avond met de benen wijd!
Oud 10-11-2005, 12:40
Heikneuter
Heikneuter is offline
Citaat:
Bruut schreef op 10-11-2005 @ 12:20 :
precies! en elke avond met de benen wijd!
En altijd bier in de kast!
Ik zit zo vol liefde
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 12:46
mrsjones
mrsjones is offline
Ik hier ook wel last van bij mijn beetje vriendje.

Vaak als ik dan gewoon het contact van mij kan bevries en dan gewoon niks meer laat horen. Gaat hij vaak wel ineens weer contact opzoeken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 12:50
Metal
Metal is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 10-11-2005 @ 13:46 :
Ik hier ook wel last van bij mijn beetje vriendje.
Oud 10-11-2005, 13:51
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Praat gewoon met hem? Ik denk juist dat je vriend het juist erger vind als je het niet verteld en steeds loopt te dubben over dat probleem. En dan komt er de grote ruzie. In een relatie moet je elkaar toch gewoon in vertrouwen nemen? En dan maakt het echt niet uit of je net pas hebt of al een eeuw.
Oud 10-11-2005, 14:00
Verwijderd
Ik snap wel dat je het nu nog allemaal leuk en gezellig wilt houden (sowieso wel ) en dat je nu niet al zulke dingen wilt bespreken, maar ik denk dat het toch wel belangrijk is dat je dat doet. Want anders blijft dit op onuitgesproken op tafel liggen en ga je je alleen maar meer irriteren misschien en je onzeker(der) voelen, waardoor dingen opstapelen en je uiteindelijk verder van huis bent.
Ik heb ook wel bepaalde dingen die mij persoonlijk erg raken en ik vind het wel moeilijk om mijn vriend daar over te vertellen. Niet omdat ik niet denk dat ik dat aan hem kan vertellen, niet omdat het niet goed voelt om hem persoonlijke dingen te vertellen etc... Dat is het allemaal niet. Maar ik wil het zo graag leuk houden enzo. Daar horen rotdingen niet bij In mijn vorige relatie denk ik dat ik daar weleens de fout in ben gegaan namelijk.

Toch wéét ik dat hij het juist zou willen weten mocht er iets zijn en ik weet dat het belangrijk zou zijn om bijvoorbeeld jouw probleem, mocht dat bij mij spelen, aan hem voor te leggen.

Succes
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:10
kusj
kusj is offline
Ik ken het probleem, mijn vriend is nu ook niet zo heel erg 'overdreven' in het aandacht.
We sms wel enz. maar hij zal nooit zeggen dat hij het echt heel leuk met mij samen vind.
Maar toch komt er soms een klein woordje uit, waaruit ik kan concluderen dat hij het wel leuk vind (in de 4 weken 2x)

Ik moet nog met hem gaan praten idd, maar van de andere kant weet ik bijna zeker dat hij het wel leuk met mij vind maar gewoon moeilijk vind om zijn emoties enz te tonen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:32
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2005 @ 12:01 :
Jij ook?
Oud 10-11-2005, 14:52
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Heb sinds 4 weekjes een vriend. Ik kende hem al een tijdje voordat we iets kregen. Nu vraag ik me alleen af wat dat iets is..?
Hij doet zo afstandelijk. Ik hoef hem voor mijn part ook niet elke dag te zien hoor, maar hij stuurd nog niet eens een smsje ofzo.

*what to do?*
Neem je tijd om erachter te komen of hijzelf echt afstandelijk is, of dat hij die 'rol' aanneemt in jullie relatie.

Sommige mensen nemen van nature niet zo vaak/gemakkelijk initiatief om met anderen om te gaan. Dat is daarom niet slecht bedoeld, of verkeerd, maar je moet er natuurlijk wel mee om kunnen gaan.

Dat hij niet eens een sms'je stuurt is totaal onbelangrijk. Als ik niks te melden heb, stuur ik ook niemand sms'jes.

Je kan het wel eens laten vallen dat je het leuker vind als hij vaker spontaan iets van zich laat horen, en dan zie je wel of dat effect heeft. Erover praten lijkt me niet echt een goede oplossing. Op mij zou het in elk geval veel gemakkelijker verkeerd (gezeur, onterechte kritiek, teken van wantrouwen, emotionele chantage, drama om niks) dan goed overkomen.

Zelf ook niks van je laten horen (zoals ik van iemand anders las) lijkt me helemaal een foute instelling. Dan gaat hij juist denken dat het normaal is dat jullie niet te fel aan elkaar hangen, en elkaar vaak loslaten.

Wat bij mij het best werkt: "Hey, tot binnen drie dagen, he. Laat je ondertussen nog eens af en toe iets van je horen? Vind ik leuk..." Succes.
Oud 11-11-2005, 08:16
DomoBig
DomoBig is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-11-2005 @ 15:52 :

Je kan het wel eens laten vallen dat je het leuker vind als hij vaker spontaan iets van zich laat horen, en dan zie je wel of dat effect heeft. Erover praten lijkt me niet echt een goede oplossing. Op mij zou het in elk geval veel gemakkelijker verkeerd (gezeur, onterechte kritiek, teken van wantrouwen, emotionele chantage, drama om niks) dan goed overkomen.

Je had gelijk, jammergenoeg lees ik dit te laat, anders zou ik er wat aan gehad hebben. Heb hem gister gevraagd of hij me nu anders zag dan een aantal weken geleden. Idd, hij zei dat ie niet van dit soort gezeur hiel en begon me gelijk te wantrouwen. Echt! ik wil hem niet kwijt! Ik vroeg ook of ik gewoon een scharrel van m was! zegt ie: Denk je dat nou echt?! en schudde zijn hoofd.. *OMG! what did I do?*

Toen hij wegging vannacht, hing er echt zon k*tsfeertje. Ik smstje hem daarna nog: Ik ben echt zo gek op je! sorry dat ik zo zeek... *was dit ook fout dan?*

Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 09:28
JJ13
JJ13 is offline
ik vind het een beetje vreemd als je niet met je vriend kan praten. tuurlijk wil je het leuk houden, maar soms zijn er gewoon dingen waarover je MOET praten, anders loopt het fout. ik vind het soms ook moeilijk om over iets minder leuks te praten, maar ik weet dat ik dat met mijn vriend kan en hij wil ook dat ik alles tegen hem zeg, dus zeg ik het hem ook. ik denk dat het voor een deel ook gebaseerd is op vertrouwen, je moet hem gewoon alles kunnen vertellen en je daar niet rot over voelen.
ik zou tegen hem zeggen dat je er toch erg mee zit en dat je het er even met hem over wilt hebben. als hij zich er niks van aantrekt of zo blijft doen, zou ik nog maar eens goed nadenken of je hem echt wel zo leuk vind. succes ermee.
Oud 11-11-2005, 11:51
Optima
Optima is offline
afstandelijk doe je als je nog GEEN RELATIE hebt. Doet hij het nog dan

a) had hij geen relatie moeten beginnen
b) heeft hij psychische problemen
c) vind hij je eigenlijk helemaal niet zo leuk
Oud 11-11-2005, 12:04
juno
juno is offline
Oh, nou is het nog jouw schuld ook, terwijl hij zelf de regel overtreedt dat je als jongen best attent mag zijn.

Hij is hier de botterik die net doet of zijn neus bloedt. Hij maakt jou onzeker omdat hij niet laat merken dat hij je leuk vindt. En nu is hij beledigd en vindt hij het niet leuk dat je zo je twijffels hebt over zijn gevoelens voor jou?

Maak het effe zeg....pfff.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 12:48
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
juno schreef op 11-11-2005 @ 13:04 :
Oh, nou is het nog jouw schuld ook, terwijl hij zelf de regel overtreedt dat je als jongen best attent mag zijn.
Ach kom op ze zegt niks over hoe hij is als ze wel samen zijn. Moet je als je 20 bent dan echt iedere dag een smsje krijgen om zeker te weten dat je vriendje je wel leuk vindt?
Reageren

Regels voor berichten