Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 18:43
Verwijderd
..ofwel hangt het nu af van het soort webcam, van de software, of van iets anders?

ik wil namelijk bij gebrek aan een digicam en geld voor ontwikkelen en kopen van filmrolletjes een webcam aanschaffen.. maar nu weet ik niet of het uitmaakt wat voor webcam je hebt, en dan heb ik het dus gewoon over foto's kunnen maken en niet over de kwaliteit.

ehm.. help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 19:23
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Nou ja, foto's kan je sowieso wel maken, alleen bij sommige webcams moet ie wel aan de PC vastblijven zitten, dus dan heb je er niet zo veel aan (of je moet alleen foto's van je kamer enzo willen maken)!

En ik ben geen expert, maar bij mijn weten zijn foto's van webcams altijd van bar slechte kwaliteit. Een échte digitale camera maakt veel mooiere foto's!!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:42
Verwijderd
IEDERE webcam kan foto's maken. De webcam's die je zonder computer kunt volschieten zijn relatief duur. Eigenlijk kan je dan ook niet meer van een echte webcam spreken.

Je kan beter naar een goedkope digicam zoeken, de kwalitieit van de foto's kan je wel vergelijken met die van een webcam.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 21:05
S
S is offline
Ik heb eergisteren de La Ronde van DigitalDream gekocht. Digicam en webcam (alle digitale camera's zijn webcams) en hij maakt echt HELE goede foto's. Misschien is zoiets voor je.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 21:19
Orion
Orion is offline
Citaat:
S schreef:
(alle digitale camera's zijn webcams)

Ik zou daar wel een kabel en een video-in op m'n pc voor moeten hebben....
Oud 17-06-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
S schreef:
Ik heb eergisteren de La Ronde van DigitalDream gekocht. Digicam en webcam (alle digitale camera's zijn webcams) en hij maakt echt HELE goede foto's. Misschien is zoiets voor je.
hmm, hoeveel was die? *vast heel duur* :/

tis namelijk zo.. ik ken iemand die een webcam heeft gekregen maar er geen nodig heeft, dus ik kan hem in principe overkopen.. maar diegene weet niet of je er foto's mee zal kunnen maken, en dat is waar ik die hele webcam voor nodig heb, en dan hoeft hij helemaal niet van de comp af te kunnen..

maar het maakt dus helemaal niet uit wat voor webcam je hebt om foto's te maken, als het maar een webcam is?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 21:48
S
S is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

hmm, hoeveel was die? *vast heel duur* :/

tis namelijk zo.. ik ken iemand die een webcam heeft gekregen maar er geen nodig heeft, dus ik kan hem in principe overkopen.. maar diegene weet niet of je er foto's mee zal kunnen maken, en dat is waar ik die hele webcam voor nodig heb, en dan hoeft hij helemaal niet van de comp af te kunnen..

maar het maakt dus helemaal niet uit wat voor webcam je hebt om foto's te maken, als het maar een webcam is?
Hij was maar 75 euro! Bij de magazijnuitverkoop van Memo Systems. Echt, maximale res van 640*480, en dat geeft echt een fantastisch beeld. In vergelijking met de digitale camera van Canon die we hebben, is dit zeker goed (niet beter, maar gewoon, goed).

Plaatje:

Met gratis tripod om het op te zetten, tasje, kabels, software en 6 ontwikkel-foto's.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:22
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
eej masj!
ik heb dus zoals je weet ook een wepkem die je ook los kan koppelen van de computer en dan foto's mee kan maken. Hij werkt dan op 4 kleine penlights. Aan de computer vast heb je die batterijen niet nodig want dan krijgt ie voeding vanuit de USB. Tis volgens mij ongeveer wat je zoekt:

Logitech Clicksmart 310

je kan er (los van de comp dus) 40 'grote' (de helft van een normale foto volgens mij) en 160 kleine foto's (een kwart van een normale foto) in opslaan en de kwaliteit is echt niet zo heel slecht. Je krijgt er hele goeie software bij. Ik heb hem gekocht voor 200 gulden maar ik zie hem nou in de winkel liggen voor 75 euro.

En 't is Logitech he, altijd een goed en betrouwbaar merk geweest!

Die cam waar S het over heeft is ook zekers niet slecht. Maar ja, magazijnuitverkoop.. dan zijn die dingen goedkoop ja..
Kijk voor de goeiekoopste cam ff op http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp bij 'digitale camera's'
succes

Laatst gewijzigd op 18-06-2002 om 10:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten