Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2005, 20:06
Verwijderd
Ik werd vanochtend wakker met een flink irritante en hevige, maar ook vreemde, pijn aan mn schouder.
Ik heb wel eens spierpijn aan mn schouder gehad, en weet hoe dat voelt, maar dit voelt toch anders.
In tegenstelling tot bij 'normale' spierpijn voel je dat vaak wel als je je arm beweegt, draait of wat op tilt.. Dat lukt mij echter allemaal nog zonder problemen..
ik krijg een pijnlijke 'steek' als ik inadem, mn buikspieren aanspan, of een boer laat(srry voor het voorbeeld).. dus eigenlijk als er druk op mn borstkas komt, en mn ribben uitzetten.
Het kan niet met mn hart te maken hebben, want het is mn rechterschouder, niet mn linker.
Als je een lijn trekt van je nek tot aan het eind evan je schouder, zit het precies in het midden. De pijn is ook heel oppervlakkig.
Ik had wel dingen gelezen over slijmbeursontstekingen enzo, mara dat lijkt mij toch 'dieper' te zitten, en dan zou je ook pijn moeten hebben bij tillen en je arm bewegen.. dat heb ik niet.. Ik weet ook dat je vanuit je embryonale wortels je pijnprikkels daar via je 5e(dacht ik) wervel ontvangt, en de pijn dus ergens anders vandaan zou kunnen komen dan waar ik hem voel.

Iemand enige ingeving wta het zou kunnen zijn? ik hou het nogsteeds maar op spierpijn, maar vind het toch vreemd.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 20:37
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik heb dat ook wel eens, alleen duurt het niet zo lang bij mij... Gewoon een drukkende pijn, die je bij inademen/uitademen voelt...

Ik ga meestal even liggen voordat ik weer verder ga met iets doen, misschien een nachtje slapen??

Succes...
Oud 08-11-2005, 20:44
Verwijderd
ja, ik ben ook wel were zo'n persoon die niet gaat liggen ofzo als ie last heeft van zoiets, maar gewoon doorgaat met zn werk etc.. dus misschien dat het daarom nu nog niet over is..
Vind ik het nog wel vreemd dat het dan niet mn ribben zijn, maar veel hoger, van bovenaf is..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 20:51
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 08-11-2005 @ 21:44 :
ja, ik ben ook wel were zo'n persoon die niet gaat liggen ofzo als ie last heeft van zoiets, maar gewoon doorgaat met zn werk etc.. dus misschien dat het daarom nu nog niet over is..
Vind ik het nog wel vreemd dat het dan niet mn ribben zijn, maar veel hoger, van bovenaf is..
Tja, ik zal zeggen: ga morgen naar de dokter als het niet over is... Ik kan me de pijn precies voorstellen, maar ik kan er verder niets over zeggen eigenlijk...

Sorry...
Oud 09-11-2005, 15:27
HmmIk
HmmIk is offline
Had het ook.. begon in mijn schouder. Werd wakker en had echt van die pijnscheuten erin, heel vervelend. Ben daarna gaan feesten en dergelijke en heb toen 3 weken met een verschrikkelijk zere arm gezeten, van de schouder tot aan me hand... dus kon helemaal nix met mijn arm.. doe dus voorzichtig en laat 't niet zo ver komen ..

Ben naar de dokter geweest advies = ibuprofen.. dat werkt namelijk ontstekingsremmend, al wist ze niet zeker dat het een ontsteking was. Na een week 3x per dag een ibuprofen te hebben gehad was het over
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 11:15
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
ontsteking in je spier misschien?
Oud 10-11-2005, 19:08
JaJ
JaJ is offline
Dat sorrt steken bij het ademen heb ik ook wel ooit. niet alleen in mijn schouder, soms ook in mijn borstkas of weet ik veel waar. ik adem altijd een paar keer extra hard in, "om de pijn op te verbruiken" ofzo, en meestal gaat het daarna weer gewoon. Heb er nooit belemmerende klachten van gehad.

Regels voor berichten