Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 16:57
BMWFREAK
BMWFREAK is offline
Jow,

Ik zit met een probleem en miss dat een van jullie mij advies kan geven.

ik zit in het eerste jaar van de opleiding Small Business and retail management. Ik heb de verkeerde keuze gemaakt en ik wil graag switchen naar de opleiding Facility Management die ook op mijn school wordt gegeven.

Ik heb al contact gehad met de school en het overstappen is geen probleem. Ik loop wel een vertraging op, omdat ik het eerste kwartaal heb gemist, maar als ik hard werk dan moet het volgens mij studie coordinator wel te doen zijn.

Zelf zie ik er erg tegenop omdat ik 1/4 heb gemist en de vakken die ik in de komende 3 kwartalen krijg bijna allemaal moet halen om over te gaan naar het 2de jaar en dan mijn propadeuse te halen.

Wat zouden jullie in mijn geval doen, de gok wagen of starten met de opleiding in september 2006 zodat ik geen achterstand heb? En dus 9 maanden fulltime werken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2005, 17:56
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik zou er gewoon voor gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 17:58
Verwijderd
Ik zou de gok niet wagen. Stel je voor dat het niet lukt; dan moet je het jaar alsnog in 2006 starten, terwijl je die 9 maanden ook had kunnen werken. 1/4 is heel wat om zo maar even in te halen, en ik zou het niet kunnen. Maar of jij het zo maar in kunt halen kan ik natuurlijk niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 18:20
Miracle
Miracle is offline
Kijkende naar mijn eigen opleiding: gewoon doen. Bij ons is het eerste kwartiel nog echt voorbereidend geweest en minder belangrijk. We hadden wel een project, maar puur alleen om alles te oefenen. We kregen daar ook wel studiepunten voor, maar het had niet super veel met de opleiding te maken. Dat soort dingen kun je gewoon makkelijk inlopen, plus dat je het onderwijssysteem op je oude opleiding waarschijnlijk ook hebt gehad.
We hebben echt nog geen kwart van alle leerstof gehad.

Ik zou wat verschillende leraren vragen, ook van de opleiding die je wilt gaan doen, wie weet valt het allemaal wel mee.
Oud 22-11-2005, 18:44
Go
Go is offline
Als je vrijwel zeker weet dat je facility management wilt gaan doen, zou ik niet onnodig lang wachten. Je achterstand wordt dan alleen maar groter.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 19:38
Morri
Morri is offline
Heeft je huidige opleiding (veel) overlap met de nieuwe?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 20:14
BMWFREAK
BMWFREAK is offline
Bedankt voor al jullie reacties.

Ik twijfel nog steeds, ook omdat die nieuwe opleiding die ik eventueel wil gaan doen op een andere locatie is en ik weer in een nieuwe klas enz.

Aan de andere kant zie ik werken niet zo zitten, omdat je met alleen havo en zonder rijbewijs enz. alleen een rotbaantje klan krijgen.

Maarja ik heb zeer veel moeite met studeren, ik begrijp de stof wel, alleen het thuisstuderen lukt me niet en daar draait het toch om in het hbo.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 22:09
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou het gewoon proberen! Als je het niet doet, kun je er spijt van krijgen en als je liever niet wilt werken, lijkt me dit de beste oplossing!
Oud 22-11-2005, 22:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
gewoon doen. Als je nu gaat werken, is de kans groot dat je helemaal niet meer aan studeren toe komt. Daarnaast, als je nu niet alles haalt, wil dat nog niet zeggen dat je daarmee een heel jaar over zou moeten doen. Tis geen havo, het lijkt me dat vakken die je gehaald hebt, niet overnieuw hoeven.
Oud 23-11-2005, 10:49
BMWFREAK
BMWFREAK is offline
Het probleem is juist dat ik bijna alle vakken in de komende kwartalen moet halen om geen negatief bindend studieadvies te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
maar de meeste studies mag je sowieso in februari beginnen; als ik het zo hoor kun je dus net zo goed in februari in een andere richting beginnen, dan heb je een heel studiejaar om alle vakken te halen, toch ?
Oud 23-11-2005, 17:03
BMWFREAK
BMWFREAK is offline
De opleiding die ik wil gaan doen heeft geen februari instroom.

Er is ook geen andere hogeschool in mijn regio die de opleiding facility management aanbiedt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten