Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 16:38
JeMoejer
JeMoejer is offline
Gegroet
tijdje geleden was mijn computer gecrashed en heb ik het laten maken en meteen een betere HD bij gekocht van 40 gb. (mijn oude was 20 gb). Die heb ik toen als master laten zetten, maar sindsdien worden mijn andere 20 gb schijf nietmeer gelezen. Ik heb de master/slave-blokjes-dingen volgens mij wel goed staan, ook al alle mogelijke opties geprobeerd. MAar als ik in schijfbeer ben heeft die 20gb schijf ook geen partitienaam en ik kan hem die ook niet geven? Was ist loss?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 16:41
Verwijderd
Wat voor OS draai je? In geval van XP, ga even naar de disk manager en kijk wat voor partitie, indien aanwezig, er op die schijf staat. Het kan zijn dat tijdens die crash de boot record van die oude schijf beschadigd is zodat hij hem nu niet meer kan lezen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 12:12
JeMoejer
JeMoejer is offline
Ik draai XP
en als je schijfbeheer bedoeld
bij die 20gb schijf staat dus niets
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 12:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is die schijf dan uberhaupt wel aangesloten?
Oud 11-11-2005, 12:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
JeMoejer schreef op 11-11-2005 @ 13:12 :
Ik draai XP
en als je schijfbeheer bedoeld
bij die 20gb schijf staat dus niets
ga naar start, uitvoeren: compmgmt.msc en dan naar disk management, zoek die 20gig schijf. wat staat er?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 13:10
Verwijderd
Beter, wordt hij wel goed weergegeven in het BIOS?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 14:56
Verwijderd
Er staan dus gewoon geen partitie op - of tenminste, Windows herkent de partitie die erop staat niet meer. Ik weet niet of een programma als Partition Magic daar ook iets mee kan? Als er geen belangrijke data op staat zou ik 'm gewoon opnieuw formatteren in NTFS.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 15:06
JeMoejer
JeMoejer is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2005 @ 15:56 :
Er staan dus gewoon geen partitie op - of tenminste, Windows herkent de partitie die erop staat niet meer. Ik weet niet of een programma als Partition Magic daar ook iets mee kan? Als er geen belangrijke data op staat zou ik 'm gewoon opnieuw formatteren in NTFS.
Er staat helemaal niets belangrijks op, ik wil gewoon een simpele manier om die hd erop te krijgen. Als jij dan zegt formatteren in NTFS, dan is dat arabisch voor mij, misschien kun je me helpen?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 15:23
Verwijderd
Je bent dan wel alle gegevens die erop stonden kwijt. Misschien is er nu nog een mogelijkheid om ze terug te krijgen (ik ken de voorgeschiedenis niet, misschien was je toch al van plan om die schijf leeg te maken).

In het scherm waarvan jij net die screenshot postte (de Windows Disk Manager), moet je rechts klikken op die 20 GB-schijf (door Widows 19,01 GB aangegeven). Dan kiezen voor 'nieuwe partitie'. Je kunt dan ervoor kiezen om één grote partitie te maken, zodat alle 20 GB ineens beschikbaar is (dat wordt dan letter D of E en dat zou ik doen). Daarna moet je die nog formatteren, maar die optie komt als het goed is tevoorschijn zodra je er een partitie op hebt aangemaakt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 15:49
JeMoejer
JeMoejer is offline
dank hij doet het
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten