Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2005, 08:42
RoxX
RoxX is offline
wat vonden jullie van het 'veulentje' van amerigo.. en is het jullie ook opgevallen dat amerigo een paard is en pegasus een mini shetland pony
Advertentie
Oud 14-11-2005, 16:30
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik heb het gezien en viel me meteen op, maar die kinderen zijn zo in de ban van Sinterklaas die geloven alles.
Oud 14-11-2005, 16:54
Verwijderd
Daar verzinnen ze vast wel iets op, inderdaad. Amerigo wordt toch een keer te oud. Waarschijnlijk hebben ze er dus daarom Pegasus bijbedacht.
Oud 14-11-2005, 17:08
Verwijderd
Pegasus? Wtf? Ik weet dat het een zootje is met onze gebruiken en feesten, maar laat de Grieken er a.u.b. buiten...
Oud 14-11-2005, 17:10
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Huh? Is dat weer een nieuw beest erbij ofzo?
Oud 14-11-2005, 18:20
Graph
Graph is offline
ik heb 't jmmr genoeg niet gezien maar k hoorde er wel veel verhalen over.
Zal 't donderdag ff op de manege vragen *paard daarvan waar ik vaak op rij (americo dus ) moet oowk optochten rijden.
Oud 14-11-2005, 19:07
RoxX
RoxX is offline
.. het werd helemaal prachtig toen die pegasus ging stijgeren.. word er vermeld : 'pegasus wil graag dansen' nohh da kan echt niet
Oud 14-11-2005, 19:39
Nona
Nona is offline
Aaibaar, dat zeker.
Oud 14-11-2005, 19:58
EXBO
EXBO is offline
K vond em wel sgattig Ik den kook dat ze t doen omdat Amerigo natuurlijk heel oud is maar als het een mini shetland pony is kan sint er tog nooit op rijden ? Die worden toch niet erg groot?
Oud 14-11-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
EXBO schreef op 14-11-2005 @ 20:58 :
K vond em wel sgattig Ik den kook dat ze t doen omdat Amerigo natuurlijk heel oud is maar als het een mini shetland pony is kan sint er tog nooit op rijden ? Die worden toch niet erg groot?
ik denk dat ze dus gewoon willen simuleren dat het een baby-paardje is. dus dat ze het volgend jaar gewoon inwisselen voor een nieuw groot paard met dezelfde naam.
Oud 14-11-2005, 23:07
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-11-2005 @ 18:08 :
Pegasus? Wtf? Ik weet dat het een zootje is met onze gebruiken en feesten, maar laat de Grieken er a.u.b. buiten...
Juist, want de echte Pegasus was zo'n lieverdje niet...
Oud 15-11-2005, 07:43
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Wat maakt het uit, het is maar een paard.
Oud 15-11-2005, 09:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-11-2005 @ 18:08 :
Sinterklaas zelf is ook deels gebaseerd op Wodan.
Oud 15-11-2005, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 15-11-2005 @ 10:19 :
Sinterklaas zelf is ook deels gebaseerd op Wodan.
Wat heeft die nu weer met Pegasus te maken?
Oud 15-11-2005, 11:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
Morgan schreef op 15-11-2005 @ 11:52 :
Wat heeft die nu weer met Pegasus te maken?
Ik bedoelde niet Wodan, maar een Griekse god waarvan ik de naam vergeten ben.
Oud 15-11-2005, 12:00
Multilot
Multilot is offline
De kinderen in mijn stageklas (groep 3) begrepen het niet. Americo is een mannetje, die kan geen kinderen krijgen volgens hen. Waarom is de moeder dan niet mee? Ze waren ook helemaal niet dicht bij elkaar. Ze hadden het ook over stijgeren, dat dansen vinden ze ook maar onzin...

Vroeger heette het paard van sinterklaas toch Tosca? Volgens mij is Americo ook nog niet zo lang...
Oud 16-11-2005, 18:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 14-11-2005 @ 22:04 :
ik denk dat ze dus gewoon willen simuleren dat het een baby-paardje is. dus dat ze het volgend jaar gewoon inwisselen voor een nieuw groot paard met dezelfde naam.
Dat dacht ik ook idd.
Oud 16-11-2005, 19:11
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Multilot schreef op 15-11-2005 @ 13:00 :
De kinderen in mijn stageklas (groep 3) begrepen het niet. Americo is een mannetje, die kan geen kinderen krijgen volgens hen. Waarom is de moeder dan niet mee? Ze waren ook helemaal niet dicht bij elkaar. Ze hadden het ook over stijgeren, dat dansen vinden ze ook maar onzin...

Vroeger heette het paard van sinterklaas toch Tosca? Volgens mij is Americo ook nog niet zo lang...
ik vind het zoiezo best dom om zo veel om het sinterklaas gedoe heen te bedenken want zo word het alleen maar moeilijker om het geheim te houden voor die kleine kindjes.. bijvoorbeeld op foxkids ofzo kwam 'de club van sinterklaas' en daar gebruiken ze altijd dezelfde pieten en een paar kindjes die ik ken waren naar sinterklaas geweest en vonde het al vreemd dat die pieten er niet waren enzo.. ze maken het allemaal veel te ingewikkeld...
Oud 17-11-2005, 10:57
Verwijderd
Ik België heet het paard toch 'slecht weer' ofzo? Ook heel anders.
Maar goed, Pegasus is de zoon van Amerigo, 'k vond het wel grappig
Oud 17-11-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
RoxX schreef op 16-11-2005 @ 20:11 :
ik vind het zoiezo best dom om zo veel om het sinterklaas gedoe heen te bedenken want zo word het alleen maar moeilijker om het geheim te houden voor die kleine kindjes.. bijvoorbeeld op foxkids ofzo kwam 'de club van sinterklaas' en daar gebruiken ze altijd dezelfde pieten en een paar kindjes die ik ken waren naar sinterklaas geweest en vonde het al vreemd dat die pieten er niet waren enzo.. ze maken het allemaal veel te ingewikkeld...
Als kinderen door gaan hebben dat pieten telkens wisselen, worden ze te oud. Ze hebben eens een experiment gedaan met kleuters, de juf stond voor ze en trok een sinterklaaspak aan, met baard, mijter, alles, echt recht voor hun neus. Toen vroegen ze aan de kinderen waar de juf was, en niemand kon het vertellen, ze dachten serieus dat ze weg was, en dat sinterklaas was gekomen.
Wanneer ze schmink en verkleedkleren gaan zien, wordt het tijd het te vertellen.

(Bij mijn oppaskindje werd het steeds weer uitgebreid; er was wel een sinterklaas, maar die bracht de cadeautjes niet rond, dat deden gewoon de ouders voor hem, en soms gingen ouders verkleed als sinterklaas of als piet, ook voor de echte-sint, als een soort hulp-sint en -piet. Mja, dat vind ik ook niet leuk meer.)
Oud 21-11-2005, 12:46
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-11-2005 @ 12:01 :
Als kinderen door gaan hebben dat pieten telkens wisselen, worden ze te oud. Ze hebben eens een experiment gedaan met kleuters, de juf stond voor ze en trok een sinterklaaspak aan, met baard, mijter, alles, echt recht voor hun neus. Toen vroegen ze aan de kinderen waar de juf was, en niemand kon het vertellen, ze dachten serieus dat ze weg was, en dat sinterklaas was gekomen.
Wanneer ze schmink en verkleedkleren gaan zien, wordt het tijd het te vertellen.

(Bij mijn oppaskindje werd het steeds weer uitgebreid; er was wel een sinterklaas, maar die bracht de cadeautjes niet rond, dat deden gewoon de ouders voor hem, en soms gingen ouders verkleed als sinterklaas of als piet, ook voor de echte-sint, als een soort hulp-sint en -piet. Mja, dat vind ik ook niet leuk meer.)
ja ik denk wel dat je daar gelijk in hebt maar dan kom je meteen ook bij het probleem of het goed is om je kind voor de gek te houden door ze te vertellen dat sinterklaar bestaat
Oud 21-11-2005, 17:31
Anno2007
Anno2007 is offline
ik was zelf op de korfbal tijdens de intocht, daar benk wel vaker dus ken der ook een hoop mensen, en der lopen vaak 2 van die meisjes rond ( hun vader chocht 2 teams ed.) (ze zijn 7 en 3, nog echt heel erg gelovig), en zij hadden natuurlijk ook de intocht gezien in de niervaert (sprothal).

dus ik en nog zo iemand aan hun vragen der over. Nina (is 3) helemaal vertellen van jahh americo heeft een kindje gekregen, en hij is klein en zwart en heet ehhh... Francis valt in Pegasus!
Ik zo: ja en is americo dan de papa? Beide tegelijk: Neeheee americo is de mama!!

en wij moesten stik lachen toen
Oud 21-11-2005, 19:17
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Kwieltje schreef op 21-11-2005 @ 18:31 :
ik was zelf op de korfbal tijdens de intocht, daar benk wel vaker dus ken der ook een hoop mensen, en der lopen vaak 2 van die meisjes rond ( hun vader chocht 2 teams ed.) (ze zijn 7 en 3, nog echt heel erg gelovig), en zij hadden natuurlijk ook de intocht gezien in de niervaert (sprothal).

dus ik en nog zo iemand aan hun vragen der over. Nina (is 3) helemaal vertellen van jahh americo heeft een kindje gekregen, en hij is klein en zwart en heet ehhh... Francis valt in Pegasus!
Ik zo: ja en is americo dan de papa? Beide tegelijk: Neeheee americo is de mama!!

en wij moesten stik lachen toen
hahah dan had je misschien toch meer tv moeten kijken want er was duidelijk bijverteld dat americo inderdaad de papa was en dat de mama nog in spanje was.. en over het veulentje.. dies wit
Oud 21-11-2005, 21:12
Go
Go is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 15-11-2005 @ 08:43 :
Wat maakt het uit, het is maar een paard.
een pony
Oud 24-11-2005, 10:59
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-11-2005 @ 12:01 :
ja indd had ik ook es x gehoord
ik snap ook niet waarom iedereen zo graag wil dat de kinderen blijven geloven, als ze dr achterkomen dan ist afgelopen, klaar, jammerdan. ik denk ook dat de ouders het vaak heel leuk vinden dat hun kind het lang blijft geloven en nat. makkelijk voor stoute kindertjes
Oud 29-11-2005, 15:56
amor
amor is offline
hmm als ik Pegasus hoor denk ik eigenlijk alleen maar aan dat turntoestel (sprong)
Ik heb Pegasus helaas nog niet gezien.
Oud 01-12-2005, 08:51
los luukos
los luukos is offline
mja.. ze zouden em in een grote salami moeten draaien!!! stomme shitlander

Regels voor berichten