Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb het niet over schudden, ik heb het over klemmen met een eventuele hand onder de kont zodra je gaat tillen. Tegen de grond drukken doe je niet ruw en verstikkend, maar wel resoluut. Daar zit een zeer groot verschil tussen. Laatst gewijzigd op 05-11-2005 om 11:04. |
![]() |
||
Citaat:
Tegen de grond drukken doe je niet, maar dat is mijn mening.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik geef net aan dat je ze niet aan de nekvel op moet tillen, ik geef aan dat je moet 'knauwen' bij 't nekvel. Optillen is uit den boze ja. Tegen de grond drukken moet je niet zien als letterlijk drukken (kracht zetten), maar als vragen om overgave. |
![]() |
||
Citaat:
Wat voor hond heb je?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je hem slaat kan hij kan worden voor je handen (ook bij een tik!), handen moeten fijn zijn, niet eng.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lees eens een boek van je broer, die legt het hééééél anders uit namelijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hij heeft zeer veel verstand van dieren maar over sommige dingen denkt hij erg fout en voornamelijk in euro's. Het werkt wel, maar als ik mijn hond leer om te blaffen naar blauwe auto's dan doet hij dat ook. Ik wil niet zeggen dat ik een heilig boontje ben die mijn hond nooit een tik heeft gegeven maar ik kan wel zeggen dat ik een niet commerciele cursus heb gedaan en een zeer goed luisterende beagle heb. Ik weet niet of je verstand hebt van beagles maar het is het slechts luisterende ras. Ze kan alles wat je zegt op commando, komt als je roept en luisterd wanneer je iets zegt. Allemaal zonder Gaus, terwijl zijn cursus hier in de buurt gegeven wordt. Het is hoe dan ook fout om je hond te slaan, op zijn rug te leggen of hem bij zijn nekvel te pakken. De hond van TS is een jonge pup die misschien geen idee heeft wat hij doet, beloon hem dus voor de dingen die hij goed doet en leidt hem af wanneer hij iets fout doet. Hij zit in een hoek en voelt zich bedreigt, kom op man, jij zou ook van je af bijten!
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Een hond is een roedeldier en heeft duidelijk een baas nodig. Ík ben de baas en hij niet, en dat zal hij weten als hij dat uitdaagt. Uiteraard mag die straf niet buitenproportioneel zijn maar stevig en streng blijven!! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat niet en veel experts met mij zijn dat ermee eens. Citaat:
Waar ik het wel heel erg mee eens ben is dat je hond bij het straffen nooit bij zijn naam moet noemen, dat schept verwarring. |
![]() |
||
Citaat:
Die pup zal misschien niet weten wat hij fout doet, maar dat zal hij ook niet leren als jij er elke keer als hij het doet voor gaat staan gekke bekken trekken. Dan wordt het alleen maar leuk. Denkt die hond ook: oh als ik dat doe dat gaat ze gek doen en dat ziet er komisch uit dus laat ik dat nog eens proberen, het mag schijnbaar. Nee, fout! Dat mag NIET! Dus bevestig hem er dan ook niet in door met een bot te gaan staan zwaaien. Honden onderling geven elkaar 1 duidelijke knauw als een hond iets doet wat niet mag en als de hond dan niet luistert krijgt ie een paar tanden in z'n nekvel en wordt ie op z'n rug gedraaid tot ie op z'n hondjes zijn excuses aanbiedt (nek tonen, likje op de bek geven, plassen) en dat dienen mensen ook te doen. Die hond moet vooral in de puppy tijd leren wat wel en niet kan, waar de grens ligt. Leert hij dit nu direct niet, dan heb je er later een probleem mee. Vooral als je dan ineens wel gaat knauwen omdat de hond nu oud genoeg is om te weten dat dat niet mag, dat noem ik dan 'brainfucking'. Een dier eerst vertellen dat hij iets wel mag omdat hij nooit heeft geleerd dat het niet mag, en daarna afstraffen om hetzelfde omdat het dus schijnbaar toch niet mocht. Als je een warrige/angstige/valse hond wilt hebben, moet je op die manier bezig gaan. Maar natuurlijk prijs je je pup de hemel in als hij iets goed doet, dat is minstens zo belangrijk.
||
Citaat:
Slipketting reageren ze vroeg of laat ook minder op omdat de huid daar eelt gaat vormen. En trouwens Martin Gaus is nu anti slipketting. En heb jij ooit in het wild een roedelleider imet een krant achter zn roedel aan zien gaan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een slipketting is ook niet bedoel om een hond constant mee naar z'n strot je jensen. Het is bedoeld voor een korte corrigerende ruk als stem niet voldoende is. Verder moet ie gewoon los hangen, mag je er absoluut niet aan trekken en nee je hond trekt ook niet als het goed is, dat heeft hij namelijk afgeleerd door de corrigende rukjes die hij tijdens zijn training kreeg. Mijn hond draagt een slipketting, maar soms ook een boerenhalsband, trekt bij geen van beiden, blijft netjes in de buurt, luistert perfect en als hij iets doet wat niet mag dan weet hij dat en hoef ik hem alleen maar aan te kijken om hem te laten weten hoe laat het is, dan gaat hij al met een schuldige blik in z'n mand of onder de tafel (daar slaapt ie vaak, is het donkerder) liggen. Conclusie: slipkettingen kunnen geen kwaad, doen wel goed, mits goed gebruikt. En nee dat heb ik nog nooit gezien nee ![]() ![]() ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik ben zelf voorstander voor de pup zn goede gedrag belonen. Hond zit in een hoekje ga niet naar de hond toe maar blijf op een afstand staan met iets lekkers. roep de hond komt die heeft hij zn beloning. zo weet de pup al van jongs af aan dat hij niet hoef te happen of hoef te grommen omdat hij bang is. Maar wel dat als het vrouwje roept en ik kom iets lekkers heb. (positieve bekrachtiger) Een 'correctie' in de nek ziet een hond niet als correctie. Een moeder hond verplaats de pups alleen met de nek vel maar corrigeerd niet. Corrigeren doet die alleen door mond over snoet, grommen blaffen gebit tonen(alleen zn voor tanden) en hoge houding. Dit zijn tekenen van een hond die hoger in rang is. Dit laten ze ook alleen zien in de buurt van een mens of hond of ander dier. Een rang lager reageert daar op door zn bek te liggen, een de-moeds plasje, een lage houding, zn tanden laten zien(is dan echt uit pure angst en kijk uit hij kan aan vallen uit angst) je daarbij zn kiezen hij heeft hier tegelijker tijd een lage houding, maar de honden kunnen ook ipv agressie uit angst te vertonen op zn rug gaan liggen. Waarbij de meeste honden een bijtrem hebben en stoppen met de aanval.
||
Citaat:
Ik dacht altijd al wat zielig maar nu ik het opschrijf is het je reinste mishandeling ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Iig niet de mensen die het gebruik ervan niet onder de knie hebben, of beter nog; bij honden die het bij lange na niet nodig hebben. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het is tegenwoordig 'normaal' dat de labrador van familie met 3 kinderen bedelt, trekt, dwingt als hij zijn zin niet krijgt, altijd en overal zijn gang mag gaan en in de wat extremere gevallen zijn plaats binnen de familie niet kent (diezelfde honden zijn dus op straat sneller de honden die dominant zijn tegenover andere honden etc.) Jammer, 80% van de hondenbezitters is niet geschikt voor een hond. Er zijn dan mensen die je vuil aankijken en beweren dat het 'niet nodig is' om een hond streng te houden. Kinderen die met de hond wandelen, maar in weze de hond die met het kind wandelt. Kinderen die alleen gelaten worden met de hond en een knauw krijgen omdat ze op handen en knieen de mand van de hond in kruipen, en dat is dan vals en onacceptabel. Ach, kinderen worden ook al niet opgevoed. Laat staan honden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Was in de kroeg, zat een of andere gozer met een pitbull. Dat beest zat echt super irritant te doen, dus die gozer zegt met wat luide stem dat ie "af" moet. Gaf die hond hem een soort van waarschuwingsbeet in z'n hand, toen beet die vent hem terug ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-11-2005 om 16:23. |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is nog steeds niet bewezen ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
niet - misschien - vaak - altijd zie je dat misschien heeeeel dicht bij niet/nooit in de buurt zit? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou het trouwens zelf ook rustig doen hoor. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Labradortips? Pauline <3 | 39 | 05-07-2012 22:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit-wil-ik-even-kwijt-topic versie 2! Met strengere regels! Verwijderd | 135 | 03-04-2008 17:40 | |
De Kantine |
Corrupt the wish #3 gaming champion | 500 | 08-10-2007 15:49 | |
De Kantine |
Rapbattle: Diss elkaar! Verwijderd | 80 | 11-05-2007 10:53 | |
Flora & Fauna |
Voor het eerst een hond kopen.......advies ?!?!? G.T.C. | 29 | 11-03-2003 18:41 |