Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 15:53
Evolution
Evolution is offline
Weet niet of ik daar hier naar mag vragen,
maar zo ja...:
Ik zou wel graag een beetje willen weten hoe dat daar is enzo.
Ik wil daar namelijk grafisch vormgeven gaan studeren. waarschijnlijk.
En nu moet ik zo snel mogelijk (binnen 2 dagen ofzo) mijzelf op hebben gegeven daar.
Maar ik weet het nog niet helemaal zeker.. het is allemaal zo overhaast!!

Kan iemand me misschien vertellen hoe die school is.
Of vooral: hoe de opleiding "grafisch vormgeven" uberhaupt is?

En ik woon in Enschede. zie t nog niet zitten nu al daar op kamers te gaan in Zwolle... is dat te doen elke dag met de trein?

Advertentie
Oud 12-01-2005, 16:15
mimima
mimima is offline
contact gezocht
Oud 12-01-2005, 16:19
Evolution
Evolution is offline
mag dit ook heengeplaatst worden..
ik had dan ook geen idee waar ik dit moest posten.
Ik heb alleen het liefst wel antwoord van mensen die er echt verstand van hebben, dáárom dat ik het ook op artistiek zette...
Oud 13-01-2005, 07:12
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
grafisch vormgeven is d.m.v dpt (Desktop Publishing) programma's zoals indesign/quarkXpress folders/flyers/boekjes oftewel het druk werk te vormgeven.
maar er staat ook wel veel hier

Dat is de site van het GLR dus grafisch lyceum in Rotterdam, maar de opleidingen zijn overal het zelfde denk

Ik zelf doe multimedia vormgeven op gl het is heel erg leuk moet ik zeggen...
Oud 13-01-2005, 15:48
Yurgentje
Yurgentje is offline
ik doe ook een opleiding tot grafsch vormgever... en ben daarvoor ook op de kunstacademie in zwolle geweest all1 vond ik die sgool 10x nix.... heb me daarom maar voor het cibap aangemeld...maar werd niet toegelaten... nu doe ik het vooropleidingsjaar en ga volgend jaar naar het cibap...
de opleiding van het cibap kan in dan in 3 jaar doen omdat ik heirvoor de havo heb gedaan... mssn ook eenid voor jouw???
Oud 13-01-2005, 21:29
Verwijderd
Ik zat er vorig jaar, telt dat? En natuurlijk is het een gewéldige school.
Ahem. Nou ja, dat vond ík dus wel. De sfeer is heel plezierig, het gebouw beviel me (ondanks dat het uit elkaar rolde, maar ja, ze gaan nu ondertussen toch verhuizen), de mensen zijn gezellig... nou ja, grafisch ontwerpen mensen zijn minder gezellig dan illustratiemensen, en ook doziger Maar daar zaten ook leuke mensen bij.
Tja, wat wil je precies weten?
Oud 14-01-2005, 09:34
Evolution
Evolution is offline
bedankt vast voor de adviezen !!
Heb gisteren formulier op de bus gedaan om me aan te melden..
Bij Arnhem én Zwolle gedaan..

&@Morgan... wat is er verder nog zoveel anders aan illustratie dan aan grafisch?
heb wel wat infoboeken doorgelezen, maar volgens mij ljikt t best op elkaar?
Oud 14-01-2005, 23:57
Verwijderd
Nou ja, het grote verschil is dat je bij illustratie ... wel, illustreert, en bij grafisch vormgeving doe je dus vormgeving. Ik vond het van tevoren ook vaag klinken, maar dat is toch werkelijk het grote verschil, en het is ook wel duidelijk als je er mee bezig bent

Stel je hebt een artikel in een tijdschrift. Een illustrator maakt er een illustratie (tekening, foto, collage, etc) bij die (een deel van) de inhoud van het artikel verduidelijkt. De grafisch vormgever heeft hier weinig mee te maken, deze zorgt gewoon dat de pagina goed in elkaar zit, dat de vormgeving van het artikel en de illustratie klopt. Nu zijn er natuurlijk genoeg illustratoren die vormgeven en andersom...

Grafisch vormgeven is niet gericht op een eigen stijl, op een enkel ding. Je kunt aan het werk van een grafisch vormgever niet zien dat hij dat heeft gemaakt. Je kunt bijv. ook placemats ontwerpen of websites maken of agenda's vormgeven of de voorkant van de Yes maken of boekomslagen..
Hum. Het is wat lastig uit te leggen misschien. Een grafisch vormgever is er niet op uit om een tekst te verduidelijken, terwijl dat de basis is van wat een illustrator doet.
Veel van de vakken overlappen toch wel...
Oud 16-11-2005, 19:27
paranoid
paranoid is offline
gaan er morgen nog mensen naar de opendag, ik wel...
Oud 16-11-2005, 19:32
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Yurgentje schreef op 13-01-2005 @ 16:48 :
ik doe ook een opleiding tot grafsch vormgever... en ben daarvoor ook op de kunstacademie in zwolle geweest all1 vond ik die sgool 10x nix.... heb me daarom maar voor het cibap aangemeld...maar werd niet toegelaten... nu doe ik het vooropleidingsjaar en ga volgend jaar naar het cibap...
de opleiding van het cibap kan in dan in 3 jaar doen omdat ik heirvoor de havo heb gedaan... mssn ook eenid voor jouw???
:/
Oud 17-11-2005, 09:10
Verwijderd
Citaat:
paranoid schreef op 16-11-2005 @ 20:27 :
gaan er morgen nog mensen naar de opendag, ik wel...
Beetje oud topic .
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten