Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 15:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik nam vandaag een hap van m'n brood, krak, deel van m'n spalkje los. Ik meteen thuis de ortho bellen en nu kan ik pas maandag terecht daar. Als ik er echt last van had kon ik morgen wel komen, maar ze konden toch allemaal maar kijken.

Wordt dus voorzichtig eten, voordat hij er straks helemaal af ligt. Volgens mij is 'ie nu pas bij 1 tand los. Maar mijn vraag is; hoelang duurt het voordat je tanden weer in hun 'oude' stand gaan staan? Ik heb dat spalkje al bijna een jaar, maar kan dat zo snel in een paar dagen gaan?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 15:43
ook hallo
ook hallo is offline
Ik denk niet dat dat zo snel gaat hoor. Die van mij heeft al zo vaak losgelegen aan 1 of 2 tanden, soms zo'n 4 maanden lang en er is niks verschoven
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 17:25
Roos
Roos is offline
Nee joh, dat gaat echt niet zo snel
Oud 22-11-2005, 17:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Pfieuw.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 17:44
Verwijderd
Nee joh, dat gaat echt niet zo snel. Dat is geen kwestie van dagen maar eerder van maanden!
Als je beugel er net uit was, was het een ander verhaal. Daarnaast is je spalkje er toch niet helemaal uit; dat scheelt ook nog.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 17:52
Cait
Cait is offline
Het gaat niet zo snel hoor. Heb je niet zo'n plastic nachtbeugeltje (gehad)? Dan kun je, als je je er druk om maakt, dat ding weer een paar dagen dragen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 18:06
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Cait schreef op 22-11-2005 @ 18:52 :
Het gaat niet zo snel hoor. Heb je niet zo'n plastic nachtbeugeltje (gehad)? Dan kun je, als je je er druk om maakt, dat ding weer een paar dagen dragen.
Die heb ik nooit gehad. Maar ik maak me maar nergens druk om, is niet nodig zo te horen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 18:06
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 22-11-2005 @ 16:29 :
Ik nam vandaag een hap van m'n brood, krak, deel van m'n spalkje los. Ik meteen thuis de ortho bellen en nu kan ik pas maandag terecht daar. Als ik er echt last van had kon ik morgen wel komen, maar ze konden toch allemaal maar kijken.

Wordt dus voorzichtig eten, voordat hij er straks helemaal af ligt. Volgens mij is 'ie nu pas bij 1 tand los. Maar mijn vraag is; hoelang duurt het voordat je tanden weer in hun 'oude' stand gaan staan? Ik heb dat spalkje al bijna een jaar, maar kan dat zo snel in een paar dagen gaan?
Ik denk niet super lang, maar denk ook niet dat binnen 3 uur je tanden weer een stukkie verschoven zijn..

Ik had het vorige maand. Ik heb het 2 weken laten zitten, omdat men ouders geen tijd hadden en druk waren met de verhuizing van mijn oma.

Ik heb er niets van gemerkt...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 21:04
Verwijderd
Ik neem aan dat je met spalkje dat draadje achter je tanden bedoelt?
Nou, dat is dus bij mij ook losgeraakt vorig jaar een keer en de tandarts heeft het toen weggehaald en de lijm weggeslepen en mijn tanden zijn wel weer een beetje terug gaan staan in hun oude positie. Dus niet te lang mee wachten voor je naar de ortho gaat. Zeker als je het nog maar een jaar hebt. Meestal blijft dat toch een jaar of 5 zitten voor het eraf mag. BIj mij zat dat ding er ruim 5 jaar en toch zijn mijn tanden verschoven. Dus.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 11:22
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Mushu schreef op 22-11-2005 @ 22:04 :
Ik neem aan dat je met spalkje dat draadje achter je tanden bedoelt?
Nou, dat is dus bij mij ook losgeraakt vorig jaar een keer en de tandarts heeft het toen weggehaald en de lijm weggeslepen en mijn tanden zijn wel weer een beetje terug gaan staan in hun oude positie. Dus niet te lang mee wachten voor je naar de ortho gaat. Zeker als je het nog maar een jaar hebt. Meestal blijft dat toch een jaar of 5 zitten voor het eraf mag. BIj mij zat dat ding er ruim 5 jaar en toch zijn mijn tanden verschoven. Dus.
Er werd mij verteld dat dat ding er voor altijd in moest blijven zitten?
Oud 23-11-2005, 11:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoe lang is het geleden dat je beugel eruit ging? In principe mag je spalk, zodra die na bijv. 2 jaar loslaat, gewoon eruit laten. Ik heb alleen nog een spalk onder.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 23-11-2005 @ 12:22 :
Hm mij dus niet... Raar dat ze allemaal wat anders zeggen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:21
Verwijderd
als je geen musicus bent in de zin van (koper) blazer, zal het wel meevallen, maar als je spalkje losraakt en je speelt trompet, dan gaat het helaas erg hard....
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 14:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 23-11-2005 @ 13:21 :
als je geen musicus bent in de zin van (koper) blazer, zal het wel meevallen, maar als je spalkje losraakt en je speelt trompet, dan gaat het helaas erg hard....
Mwah, ik speel wel redelijk fanatiek dwarsfluit. Geen idee of het daarbij hard gaat?

Maar m'n beugel is er bijna een jaar uit.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-11-2005 @ 15:37 :
Mwah, ik speel wel redelijk fanatiek dwarsfluit. Geen idee of het daarbij hard gaat?

Maar m'n beugel is er bijna een jaar uit.
Bijna een jaar is nog wel te kort. Mijn bovendste spalk ging er na een jaar uit omdat mijn overbeet anders niet terug kon en toen zijn ze wel iets terug gaan staan. Maar het gaat niet zo snel hoor
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:24
Verwijderd
Zal wel meevallen denk ik, ik ben nu al bijna 5 jaar beugel af, tanden stonden tot voor kort nog vrij recht, alleen mn verstandskiezen komen d'r door, ik heb geen ruimt ein mn mond dus alles gaat weer scheef staan... alles wordt vooruit geduwd... grr!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Arenda schreef op 23-11-2005 @ 16:24 :
Zal wel meevallen denk ik, ik ben nu al bijna 5 jaar beugel af, tanden stonden tot voor kort nog vrij recht, alleen mn verstandskiezen komen d'r door, ik heb geen ruimt ein mn mond dus alles gaat weer scheef staan... alles wordt vooruit geduwd... grr!
Echt waar?! Oh oh, dan hoop ik dat mn verstandskiezen nooit door komen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:42
ook hallo
ook hallo is offline
Bij mij werd gezegd het liefst zo lang mogelijk, als ie te snel losgaat/last brengt mag het vanaf je 21ste
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:44
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 23-11-2005 @ 12:22 :
mijnes moet ook m,n hele leven blijven zitten straks moet ik op m,n 60ste nog naar de ortho omdat ie weer los is
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Arenda schreef op 23-11-2005 @ 16:24 :
je kan ze weg laten halen bij de tandarts?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten