Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2005, 09:14
skull-head
skull-head is offline
Haar herinnering

En als ze vertrekt
Haar hoofd bedekt
Neerbuigend
Toch opkijkend
Naar haar heer
En toch
met een vage glimlach
Vertrekt zij niet helemaal
Want de herinnering zal blijven
Aan hoe zij zichzelf het leven ontnam
Oud 17-11-2005, 12:49
Soapsie
Soapsie is offline
Hmm...ik snap de boodschap niet helemaal. En het gedicht doet me verder ook vrij weinig, er zit haast geen emotie in.
Oud 17-11-2005, 12:53
lady of the dark
lady of the dark is offline
ik snap helemaal niet wat je nou bedoeld... die vrouw is getrouwd met die man en zo heeft ze haar leven beeindigd? zal wel aan mij liggen....
Oud 17-11-2005, 14:50
Reem
Reem is offline
Dit is nou al de derde post achter elkaar waarin ik me afvraag waarom je (en dus niet alleen jij maar ook twee anderen) wél hoofdletters gebruikt, maar geen interpunctie. Misschien ligt het wel aan mij.
De inhoud: volgens mij pleegt de vrouw zelfmoord nadat ze is vertrokken, maar is ze toch niet volledig afwezig doordat haar herinnering blijft voortbestaan? Ik vind het ook een beetje vaag, het weet me daardoor niet zo goed te raken.
Oud 17-11-2005, 16:08
Bird-one
Bird-one is offline
het is idd wat vaag. en vind de herhaling van 'toch' niet mooi klinken. en is er nu alleen herinnering aan hoe zij zichzelf het leven ontnam en geen herinnering aan haarzelf? lijkt me nogal een klote herinnering.
Oud 17-11-2005, 16:19
lady of the dark
Citaat:
Reem schreef op 17-11-2005 @ 15:50 :
Dit is nou al de derde post achter elkaar waarin ik me afvraag waarom je (en dus niet alleen jij maar ook twee anderen) wél hoofdletters gebruikt, maar geen interpunctie. Misschien ligt het wel aan mij.
De inhoud: volgens mij pleegt de vrouw zelfmoord nadat ze is vertrokken, maar is ze toch niet volledig afwezig doordat haar herinnering blijft voortbestaan? Ik vind het ook een beetje vaag, het weet me daardoor niet zo goed te raken.

bedoel je nou mij ook? bij mij is het eerder andersom, wel interpunctie maar geen hoofdletters... Ik heb er niet echt een reden voor, het is meer slordigheid ben ik bang. Sorry, ik zal het niet meer doen.
Oud 17-11-2005, 16:40
Reem
Reem is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 17-11-2005 @ 17:19 :
bedoel je nou mij ook? bij mij is het eerder andersom, wel interpunctie maar geen hoofdletters... Ik heb er niet echt een reden voor, het is meer slordigheid ben ik bang. Sorry, ik zal het niet meer doen.
Nee, ik bedoel in drie gedichten. Verder maakt het me niet uit hoor.
Oud 17-11-2005, 19:43
skull-head
skull-head is offline
Die hoofdletters, ik weet niet, automatisch gegaan denk ik. Het idee erachter, is een slavin, die, "neerbuigend tock opkijkend naar haar heer", die door de stad gereden word, en dat is dus de laatste keer dat de mensen haar zien, tot het moment dat ze zichzelf vermoord. Niemand kent haar, dus de laatste en ongeveer enigste herrinering is die herinnering van toen ze zelfmoord pleegde. Dit doet ze waarschijnlijk omdat ze slavin is. en dat toch opkijkend, niet in de zin van, wow jij bent knap, slim of wat dan ook, maat omdat ze dat moet.
Oud 17-11-2005, 22:45
botervleug
botervleug is offline
Citaat:
skull-head schreef op 17-11-2005 @ 20:43 :
Die hoofdletters, ik weet niet, automatisch gegaan denk ik. Het idee erachter, is een slavin, die, "neerbuigend tock opkijkend naar haar heer", die door de stad gereden word, en dat is dus de laatste keer dat de mensen haar zien, tot het moment dat ze zichzelf vermoord. Niemand kent haar, dus de laatste en ongeveer enigste herrinering is die herinnering van toen ze zelfmoord pleegde. Dit doet ze waarschijnlijk omdat ze slavin is. en dat toch opkijkend, niet in de zin van, wow jij bent knap, slim of wat dan ook, maat omdat ze dat moet.
Niet echt een topic dat mensen hier aanspreekt. slavernij is van voor onze tijd of van ver weg. Dus wil je mensen aanspreken, moet de slavin een gezicht en een identiteit krijgen, ook al heeft ze dat voor andere mensen niet. Maak het intiem. Vertel details.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 08:06
lady of the dark
Citaat:
skull-head schreef op 17-11-2005 @ 20:43 :
Nu ik snap waar het over gaat vind ik het wel mooi, maar je zou idd wat meer details moeten geven, anders snappen mensen het niet.
Oud 18-11-2005, 09:55
Bird-one
Bird-one is offline
met de uitleg is het inderdaad een stuk duidelijker en logischer. maar dan had het in het gedicht al wat meer naar voren moeten komen.
Oud 23-11-2005, 15:55
skull-head
skull-head is offline
Citaat:
botervleug schreef op 17-11-2005 @ 23:45 :
Niet echt een topic dat mensen hier aanspreekt. slavernij is van voor onze tijd of van ver weg. Dus wil je mensen aanspreken, moet de slavin een gezicht en een identiteit krijgen, ook al heeft ze dat voor andere mensen niet. Maak het intiem. Vertel details.
wat boiet mij het of het aanspreekt, ik wilde erover schrijven, en het met jullie delen. so what dat het voor onze tijd is, er word toch ook geschreven over Plato
Oud 24-11-2005, 16:02
Porcelain
Porcelain is offline
Dan meestal over de filosofie van Plato. En Plato is toch wel een herkenbaarder figuur dan 'een slavin', want iedereen kent Plato en weet wel ongeveer waar hij bekend om is en wie hij was.

Er wordt bedoeld dat je ons niet zomaar in de emoties van een slavin kunt gooien, zonder dat wij die kennen, want dan doet het ons niks.
Wanneer je eerst met woorden probeert ons kennis te laten maken met de slavin raakt het wie weet wel, maar zoiets is moeilijk in zo'n kort gedichtje.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 16:15
me... just me
me... just me is offline
Ik ben het wel met skull-head eens. Ik vind het een mooi gedicht en ik interesseer me wel voor de tijd van de slavernij. Trouwens, je mag toch schrijven waar je over schrijven wilt?? Daar is dit forum toch deels voor?
Ik vind het dus een mooi gedicht, knap gedaan. Ik snapte wel aardig wat je bedoelde en het riep bij mij toch wel emoties op... Misschien moet je inderdaad iets meer vertellen over die slavin maar verder is het knap gedaan.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 16:35
skull-head
skull-head is offline
Citaat:
me... just me schreef op 24-11-2005 @ 17:15 :
Ik ben het wel met skull-head eens. Ik vind het een mooi gedicht en ik interesseer me wel voor de tijd van de slavernij. Trouwens, je mag toch schrijven waar je over schrijven wilt?? Daar is dit forum toch deels voor?
Ik vind het dus een mooi gedicht, knap gedaan. Ik snapte wel aardig wat je bedoelde en het riep bij mij toch wel emoties op... Misschien moet je inderdaad iets meer vertellen over die slavin maar verder is het knap gedaan.
dank
Oud 24-11-2005, 19:10
me... just me
me... just me is offline
graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:39
botervleug
botervleug is offline
Citaat:
me... just me schreef op 24-11-2005 @ 17:15 :
Offtopic: kissass

ontopic: Dit forum is geen jaren 60 commune, er wordt wel aan kwaliteit gedaan. En om kwaliteit te kweken en te groeien als dichter lijkt het me voor de TS een handig idee om open te staan voor ideeën die misschien de volgende gedichten kunnen verbeteren. Dat betekent dus niet op voorhand al zeggen van 'Ik doe wat ik wil' en gelijk in de verdediging gaan. Denk na en accepteer de kritieken of leg ze terzijde met een goede argumentatie.

Als je alleen bewondering wilt, dan ben je helaas niet aan het goede adres.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten