Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2005, 14:07
neilvt
neilvt is offline
Zijn er hier mensen die Cultuur, organisatie en management (COM) studeren op het VU studeren en zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie indruk van de studie is? Is het veel leren, spitst het zich veel toe op de actualiteit etc?

Ik ben reeds naar een open dag geweest en het lijkt mij een er interessante studie om na mijn HBO te doen volgend jaar, ik zou nu graag wat persoonlijke impressies willen zien

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2005, 15:01
Verwijderd
Ik ben hier ook wel benieuwd naar Ik dacht namelijk dat het na 'algemene cultuurwetenschappen' niet vager kon, maar dit is de overtreffende trap. Dus als iemand deze studie doet, verlicht mij/ons.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 16:29
Verwijderd
In Utrecht is er een minor en master in Kunstbeleid en -Management en die is helemaal niet vaag. Dat gaat over organisatiestructuren en management van bedrijven en instellingen in de culturele sector. Je leert veel over wetgevingen van vroeger en nu en over het schrijven van bedrijfsplannen, omdat je in die sector zowel met overheid als met het bedrijfsleven in aanraking komt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 14-11-2005 @ 17:29 :
In Utrecht is er een minor en master in Kunstbeleid en -Management en die is helemaal niet vaag. Dat gaat over organisatiestructuren en management van bedrijven en instellingen in de culturele sector. Je leert veel over wetgevingen van vroeger en nu en over het schrijven van bedrijfsplannen, omdat je in die sector zowel met overheid als met het bedrijfsleven in aanraking komt.
Oh ik lees nu net de site van de Vu en CO&M is toch heel wat anders (ook lijken de titels wel heel erg op elkaar).
Deze studie is heel antropologisch en gaat meer over cultuur en identiteit, en de omgangsvormen in het internationale bedrijfsleven.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:11
Li
Li is offline
Volgens mij gaat COM juist over de culturele aspecten van het bedrijfsleven. Dus hoe kunnen mensen uit Nederland het beste zaken doen met mensen uit China. Zeker weten doe ik het niet, maar ja daar zijn de brochures verder voor.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:19
Verwijderd
En de wetenschappelijke waarde achter bedrijfsplannen schrijven is?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 11:51
neilvt
neilvt is offline
Citaat:
Li schreef op 14-11-2005 @ 18:11 :
Volgens mij gaat COM juist over de culturele aspecten van het bedrijfsleven. Dus hoe kunnen mensen uit Nederland het beste zaken doen met mensen uit China. Zeker weten doe ik het niet, maar ja daar zijn de brochures verder voor.
Dat is niet per definitie waar, door de antropologische toevoeging in de studie kan je het daarvoor wel toepassen en stimuleren ze dat je een keer naar het buitenland gaat... maar... cultuur slaat hier enkel op organisatiecultuur

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 09:37.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 14-11-2005 @ 18:19 :
En de wetenschappelijke waarde achter bedrijfsplannen schrijven is?
Bedrijfseconomie, precies, en dat is toch een wetenschappelijke studie.

Ben jij zelf eigenlijk (al) wetenschappelijk?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:26
~louise~
~louise~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-11-2005 @ 16:01 :
Ik ben hier ook wel benieuwd naar Ik dacht namelijk dat het na 'algemene cultuurwetenschappen' niet vager kon, maar dit is de overtreffende trap. Dus als iemand deze studie doet, verlicht mij/ons.
Zo vaag is ACW echt niet. Het behandelt een hele hoop onderwerpen vrij concreet (bijvoorbeeld Kunstmanagement of Economie in Kunst en Cultuur). Daarbij zijn er een paar vakken 'vaag' te noemen, voor zover je vakken die een sociologische of filosofische inslag hebben vaag vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten