Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 23:20
Someboy
Someboy is offline
Ik vraag me af in hoeverre een geluidskaart een rol speelt bij het geluid dat uit je boxen komt. Ikzelf heb een Creative Live player 1024 geluidskaart met daarbij 5 speakers.. (zie afbeelding)

Mocht ik nou een betere geluidskaart kopen krijg ik dan meer POWER/VOLUME uit me boxen?? Daarmee bedoel ik dus beter en mooier geluid. Filmgeluid, Theatergeluid! Alsof je in een bioscoop zit. Dat valt nu nog een beetje tegen heb ik het idee.

Wie kan me hier meer over vertellen en welke kaart is dan goed??

bedankt
Oud 13-11-2005, 23:37
Jolt
Jolt is offline
Speelt zeker een grote rol, onboaed shit is redelijk, niet echt slecht maar gaat nog redelijk mee, doel wel op de nieuwere mobos.

King weet er meer vanaf, PM hem eens
Oud 14-11-2005, 07:35
J-roenn
J-roenn is offline
ik hoorde met mijn 5.1 set van labtec iig geen verschil tussen mijn on-board kaartje of een 150,- kostende creative kaart...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 08:25
phoxetis
phoxetis is offline
je hebt inderdaad over het algemeen echte speakers nodig om het verschil te horen.
Oud 14-11-2005, 09:28
Verwijderd
5.1 speakers is vaak zoo nutteloos..
Bij je PC kun je ze meestal toch niet goed kwijt en de meeste maken er toch geen gebruik van..
Kun je beter goede speakers kopenin stereo.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 09:44
Verwijderd
Geluidskaart heeft op twee manieren invloed, ten eerste de kwaliteit van de chip die erop zit, dus de kwaliteit van filters, van resampling, enz. zeg maar het digitale deel. Het analoge deel van de kaart (indien aanwezig, er zijn ook digital-out kaarten en chips) bepaalt ook het geluid: kwaliteit van verbindingen, kwaliteit van aansluitingen (verguld of niet), dikte van de gebruikte kabels.

Maar als je al een redelijke geluidskaart hebt maken je luidsprekers natuurlijk de grootste invloed. Die gewone kleine Creative- en Logitech-setjes zoals jij hier een foto van post zijn natuurlijk speelgoed, daarmee kun je nooit 'echt bioscoopgeluid' verwachten (dat bieden de meeste huiskamersets ook niet tenzij je echt veel wilt investeren).

Verder wat hier gezegd wordt is waar, met gemiddelde luidsprekertjes hoor je het verschil niet tussen een slechte onboard en een goede echte kaart. Maar met een Sennheiser uit de hogere prijsklasse hoor ik wel degelijk verschil tussen bijv. een goedkoop Realtek-chippie dat op veel nForce-borden zit en een Live!.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:57
Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-11-2005 @ 00:37 :
Speelt zeker een grote rol, onboaed shit is redelijk, niet echt slecht maar gaat nog redelijk mee, doel wel op de nieuwere mobos.

King weet er meer vanaf, PM hem eens
ik ben het niet helemaal met je eens, er zijn enkele nForce 2 borden met een Soundstorm APU, ik heb ze nog nooit gehoord, maar het schijnt dat daar een prima geluid uit komt.
Oud 14-11-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Nocturnal schreef op 14-11-2005 @ 16:57 :
ik ben het niet helemaal met je eens, er zijn enkele nForce 2 borden met een Soundstorm APU, ik heb ze nog nooit gehoord, maar het schijnt dat daar een prima geluid uit komt.
Soundstorm is alleen het digitale gedeelte, voor de analoge output gebruiken die borden meestal een gewoon (crappy) Realtek-chipje (meestal de RTL650 voor 5.1 en de RTL850 voor 7.1). Je krijgt dus alleen goed geluid met een Soundstorm als je hem digitaal aansluit op een digitale versterker/luidsprekers.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 18:19
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-11-2005 @ 17:12 :
Je krijgt dus alleen goed geluid met een Soundstorm als je hem digitaal aansluit op een digitale versterker/luidsprekers.
Of op een fatsoenlijke D/A converter.

Maar dit topic is wel vermakelijk, meer POWER/VOLUME uit de boxen? Draai de volumeknop verder open? Is dat niet genoeg? Koop Omni Audio crappyshiteboxen voor veel te veel geld en gebruik die 2000 Watt!!!!1!
Oud 16-11-2005, 08:12
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 14-11-2005 @ 19:19 :
Is dat niet genoeg? Koop Omni Audio crappyshiteboxen voor veel te veel geld en gebruik die 2000 Watt!!!!1!
was dat nu 10 of 12 watt omgerekend?
Oud 16-11-2005, 20:07
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nah, ze kunnen wel ietsje meer aan, maar dat zijn die klapperboxen die door idioten uit busjes verkocht worden.

Ik zei twee-vijftig, maar ze dachten dat ik tweehonderdvijftig gulden bedoelde
Reageren

Regels voor berichten