Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2005, 18:35
meisje833
meisje833 is offline
Denk jij altijd vooruit in je relatie ( aan de toekomst etc. )
of leef je met de dag.
offtopic:

Ik ben wel een toekomst denker enzo, m'n vriend totaal niet, hij weet ook niet of hij over een half jaar nog bij me is bij wijze van. hij ziet het allemaal wel. Omdat hij nooit weet hoe het tussen ons dan zal gaan..is dat een rare gedachte??

Laatst gewijzigd op 15-11-2005 om 18:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2005, 18:36
Verwijderd
Ik vind het wel leuk om wat over de toekomst na te denken, maar ik heb niet de illusie dat ik iets over onze toekomst kan wéten. Dus uiteindelijk leef ik met de dag, dan. Of met de maand misschien eerder.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 18:39
Verwijderd
Ik had dat vroeger veeeeel meer. Mijn huidige vriend heeft het meer dan ik denk ik. En ik vind het wel lief Ik ben denk ik nuchterder geworden sinds mijn vorige relatie. Ik zie wel hoe het loopt en natuurlijk vind ik het soms ook heerlijk om eventjes weg te dromen, maar dat is eigenlijk niet zo heel veel. Verder dan een week denk ik niet echt. Of we moeten het er toevallig eens over hebben of hij moet iets zeggen waardoor dat gebeurd. Geintjes maken doen we wel over de toekomst en wie weet dat het ook gebeurd, dat zou leuk zijn (echt waar ), maar ik zie wel hoe het loopt en hoe het allemaal gaat. Ik laat me lekker verrassen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 18:41
Verwijderd
Ik denk er hetzelfde over als je vriend, dus het zal inderdaad wel een rare gedachte zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 18:49
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 15-11-2005 @ 19:35 :
Denk jij altijd vooruit in je relatie ( aan de toekomst etc. )
of leef je met de dag.
offtopic:

Ik ben wel een toekomst denker enzo, m'n vriend totaal niet, hij weet ook niet of hij over een half jaar nog bij me is bij wijze van. hij ziet het allemaal wel. Omdat hij nooit weet hoe het tussen ons dan zal gaan..is dat een rare gedachte??
Ik lees wel erg veel dingen over je vriend op het forum waarvan ik denk tjaaaa....
Oud 15-11-2005, 18:51
Mephisto
Mephisto is offline
Hormonen zijn onvoorspelbare dingen.
Oud 15-11-2005, 19:09
snoopy
snoopy is offline
toekomst. Niet eens omdat ik t heden en verleden saai vind ofzo, maar gewoon... tis leuk om over te fantaseren. Vindt m'n vriend ook, dus das mooi.
Oud 15-11-2005, 19:21
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik denk nooit aan de toekomst, en als ik er aan denk, dan denk ik: tegen die tijd is het vast alweer uit.
Oud 15-11-2005, 19:25
Muchacha
Muchacha is offline
Met mijn ex dacht ik vaak aan de toekomst. Hij ook. We zagen onszelf als in de Ikea rondwandelen, of met een stel kinderen... Jaja, had ik toen maar geweten dat hij me tegen de sterren op bedroog
Dussss... bij het volgende vriendje pluk ik de dag. We zien wel hoe het loopt, zeker in het begin. Ik heb geen zin meer om te geloven dat het voor altijd zal zijn, want dat kan je toch niet met zekerheid weten.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 19:37
Cookie
Cookie is offline
Ik heb geen relatie maar ik geloof dat ik een toekomstdenker ben. Weet ik haast wel zeker
Oud 15-11-2005, 19:46
Experiment
Experiment is offline
Aan de ene kant kun je natuurlijk nooit weten hoe het loopt.

Aan de andere kant kant ben ik niet iemand voor 'aanklooien' met jongens, daar zie ik het nut en de lol niet zo van in. Een relatie is dus wel serieus. Bovendien lijkt het me vrij lullig dat je er pas laat achterkomt dat je een heel andere verwachting hebt van je relatie, bijvoorbeeld na een jaar begint je vriend opeens over samenwonen terwijl jij van plan was nog een hele tijd losjes door te gaan. Het lijkt mu dus wel handig dat je toch een beetje een idee hebt van je toekomstbeeld, maar dan zo van 'als het leuk blijft, en we bij elkaar blijven, dán zouden we na jouw studie kunnen gaan samenwonen' zoiets.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 22:21
Dexter_M
Dexter_M is offline
Leef met de dag, in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 22:45
Floris_22
Floris_22 is offline
Met de dag, ik denk praktisch nooit aan kinderen, trouwen of samenwonen. Maar als je een serieuze relatie hebt kun je niet maar wat aanrommelen.
Oud 15-11-2005, 22:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uhm ik leef met de dag maar denk soms wel alvast vooruit? En soms is het gewoon leuk om een beetje te fantaseren over de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 22:51
evanescence
evanescence is offline
toekomstdenker
Oud 15-11-2005, 22:51
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Door teleurstellingen in het verleden leef ik nu met de dag....Ik irriteer me dan ook mateloos aan mn beste vriendin die het dagelijks heeft over haar toekomst met haar vriend met wie ze morgen een jaar heeft met wie ze samenwonen, kinderen, huisdieren en weet ik veel wat nu al aan het inplannen is
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 23:01
Dato_16
Dato_16 is offline
Ik denk eigelijk best wel veel aan de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 23:13
Roos
Roos is offline
Ik leef niet per se met de dag, maar wel met de week/maand
Oud 15-11-2005, 23:30
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Met de dag, aan de toekomst denk ik zelden (op relationeel gebied dan). Zodra ik zinnetjes als: 'Ik blijf voor altijd bij je' en 'ik kan niet zonder je' hoor wordt ik gek. Nu denk je over een hele toekomst met iemand maar morgen kan het ineens over zijn. Zo gaat dat. Daarom kijk ik niet vooruit en hou met veel dingen rekening waardoor bepaalde onverwachte gebeurtenissen minder als een klap aankomen.
Oud 15-11-2005, 23:41
Verwijderd
Wat betreft professionele doelen (studie/werk) heb ik het allemaal zeer helder op een rijtje, maar emotioneel en relationeel laat ik me lekker met alle winden meewaaien. Ik ben daar niet zo'n planner.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 06:48
Havik
Havik is offline
We zijn allebij toekomstdenkers, maar leven allebei met de dag.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 09:32
JJ13
JJ13 is offline
mijn vriend en ik denken allebei over de toekomst na, over een toekomst met elkaar
Oud 16-11-2005, 09:48
zeep007
zeep007 is offline
toekomstdenker, hij ook.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 10:47
Konijn
Konijn is offline
Ik ben een toekomstdenker, hij niet. Maar we zijn wel heel snel gaan samenwonen en hij wil wel de rest van ons leven delen (wat klinkt dat stom), alleen hij ziet gewoon niet voor zich hoe etc. Meer van we zien wel.
Oud 16-11-2005, 10:48
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik ben niet echt een toekomst denker, m'n vriend heeft dat wel heel sterk, die praat al heel vaak over samenwonen, trouwen, kindjes etc. Ik zie wel hoe het allemaal loopt later
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2005, 11:07
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Momenteel gaat alles prima, dus ik denk aan de toekomst ja.

Wat andere dingen betreft leef ik meer met de dag.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 11:20
Yerli
Yerli is offline
Ach, dat zie ik dan wel weer..

Opzich denk ik er best wel eens over na, maar niet serieus.
Ik ben nog maar 17..
Oud 16-11-2005, 11:32
Verwijderd
Ik ga geloof ik maar mee met het met de maand/half jaar leven. Kijk, natuurlijk denk ik wel na over hoe het zou zijn als we later nog bij elkaar zijn, en ik weet dat er een reële kans is dát we altijd bij elkaar kunnen blijven. Maar je weet nooit wat er kan gebeuren, dus het is niet zo dat ik er volledig van overtuigd ben dat onze toekomst op een bepaalde manier gaat lopen ofzo.

We zijn wel allebei van die planners, dus debatteren we regelmatig over de namen van de kinderen of over hoe we ons huis willen hebben en wat er allemaal bij moet komen enzo
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 12:58
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Mijn vriend en ik denken allebei dat we nog heel lang zullen hebben.
Oud 16-11-2005, 15:03
Verwijderd
Eigenlijk zijn we beide toekomstdenkers geworden.. Vroeger dacht ik er sowieso nooit echt zo serieus over na, en hij ook niet zegt ie. Maar we hebben het nu al over kindjes gehad en over samenwonen (iets dichterbij als geplande kindjes..)

Dus denk dat je wel kan zeggen dat we toekomstdenkers zijn. Maar we realiseren ons wel, dat het best over een paar maanden gedaan kan zijn tussen ons
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:23
watervrouw
watervrouw is offline
Ik ben echt een toekomst denken. vind het ook heerlijk om te doen.
Mijn vriend kijkt echt per dag. Maar dit heeft te maken met dat zijn moeder hem in de steek heeft gelaten en zijn ex hem heeft bedonderd naar 2 jaar. Ik ga nu iets meer dan 2 jaar met hem. En hij word nu toch meer een toekomst denker.

groetjes mij
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 16:03
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik leef vooral in het heden. En als ik echt concrete dingen wil doen, zal ik bitter weinig rekening houden met eventuele latere gevolgen daarvan.

Maar in mijn hoofd leef ik wel veel meer in de toekomst. Het is leuk om te fantaseren hoe bepaalde dingen zich in de toekomst gaan ontwikkelen. In een relatie 'droom' ik daar ook graag over, en als zij daar niet in mee gaat, vind ik dat een enorme teleurstelling.
Oud 16-11-2005, 16:36
Myuki
Myuki is offline
Ik leef niet echt met de dag, want ik denk wel na over hoe het over een half jaar zal zijn... als mijn lief weer terugkomt in Nederland.

Maar ik ben me er wel van bewust dat ik nog maar 17 ben en dat we nog heel ver uit elkaar kunnen groeien, of niet natuurlijk.

Dat merk ik later wel
Oud 16-11-2005, 17:12
T!ne
T!ne is offline
Ik durf soms wel eens te dromen. Ik denk graag aan later en stel alles me dan vaak héél rooskleurig voor. Niets mis mee volgens mij. Alleen moet je op tijd terug op de grond komen. Dus dromen is leuk, maar liefst niet té ver kijken. En ik probeer vooral gewoon van elke dag de tofste en leukste dag van te maken.
Oud 16-11-2005, 17:31
Fides
Fides is offline
Ik ben al steeds aan het dromen over een toekomst met kinderen, werk, een huwelijk en al
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:05
nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik leef bij de dag, en als ik toekomstdromen heb komt daar niet perse mijn vriend in voor ofzo..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:31
Verwijderd
Ik denk aan toekomst als in: Hoe denk ik dat mijn toekomst in deze situatie eruit zou zien.
En niet als in: Het is prettiger om in het moment te leven en niet teveel te denken aan de toekomst, want dat zal toch ook niet altijd zonneschijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:48
Verwijderd
Ik ben een toekomstdenker en ik denk ook niet dat ik iets kan met een dag tot dag persoon. Voor mezelf moet ik wel het idee hebben dat we ergens naar streven, ergens voor werken. Gelukkig heb ik iemand getroffen die ook serieus over de toekomst nadenkt. We zijn getrouwd en hebben het er ook al over gehad hoe we onze toekomst samen zien.
Je kunt nooit zeker weten dat je bij elkaar blijft, maar het scheelt al de helft dat je allebei werkt aan een toekomst met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:49
Sanoeske
Sanoeske is offline
Ik ben in die zin een toekomstdenker..dat ik (en hij ook) wel af en toe vooruit kijken enz...maar verder zie ik wel oe het loopt Zijn inmiddels bijna 37 maanden bij elkaar...tgaat nog steeds kei goed, nog echt verliefd...en of dat over een halfjaar nog zo is...waarschijnlijk wel, misschien niet...stiekem kijken de meeste mensen wel vooruit denk ik...onbewust...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:54
George
George is offline
Ik ben in principe een toekomstdenker maar dat probeer ik te verdringen omdat het toch voornamelijk gekut oplevert naar mijn ervaring. Grotere teleurstelling blabla.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
George schreef op 16-11-2005 @ 19:54 :
Ik ben in principe een toekomstdenker maar dat probeer ik te verdringen omdat het toch voornamelijk gekut oplevert naar mijn ervaring. Grotere teleurstelling blabla.
juist
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:56
YellowLight
YellowLight is offline
ik leef met de dag.

Ik ben een doemdenker, helemaal bij jongens, ik kan me niet voorstellen dat je langer dan een paar maanden verliefd op iemand bent, en toen mn vorige vriend dingen begon te zeggen als "Over 2 maanden kunnen we dit wel doen en blabla" dan zei ik altijd dat het dan al wel uit zal zijn. wat niet zo tactisch was .
Oud 16-11-2005, 19:41
Qimm
Qimm is offline
In mijn ogen zijn we al in onze toekomst en leven we die met de dag.

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:00
Nienna*
Nienna* is offline
We weten dat onze relatie sterk is en niet zomaar misloopt. Bij wijze van spreken is het dus niet volgende week uit, of over een maand. Maar we kijken verder niet echt in de toekomst... omdat het allemaal nogal onzeker is
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:52
Pierreke
Pierreke is offline
Ik ben meer een toekomstdenker....
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:02
Verwijderd
Hangt van de persoon af.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:07
M'ne
M'ne is offline
Ik ben absoluut geen toekomst denker. Over mijn eigen toekomst heb ik helemaal geen beeld. Maar sinds ik met mijn vriendje ben, heb ik wel een beeld van zijn toekomst en daar kom ik dan in voor
Reageren

Regels voor berichten