Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 19:18
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 20:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 19:26
WolterB
WolterB is offline
Nog nooit wat mee gehad.

Denk dat sommige nationaliteiten teveel verschillen zullen geven, maar dat kan net zo snel bij mensen die niet uit het buitenland komen.

Als t klikt, klikt t.
Oud 03-07-2005, 19:28
Verwijderd
Nog nooit gehad, maar ik kan me goed voorstellen dat het ook nooit zal gebeuren. Mensen trekken toch vooral naar hun eigen soort toe. Dat geldt voor alle selectiecriteria: opleiding, etniciteit, geloof, sociaal milieu et cetera.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:32
juno
juno is offline
Met een Belg zou het misschien wel kunnen...dat is toch een soort reserve-Nederlander.

Verder zijn alle andere nationaliteiten toch wel erg anders, en zijn er meteen weer die praktische problemen zoals afstand, vestigingsvergunningen, in welk land gaan jullie wonen....neuh, k zie het niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:35
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:39
Snoezeke
Snoezeke is offline
Ik ben al anderhalf jaar samen met mijn vriend ! Hij is van San Salvador ( ergens bij Mexico neem ik aan ). Hij werd geadopteerd en we hebben het heel goed samen, we hebben absoluut geen conflicten ivm culuurverschillen ed... Voor ik hem leerde kennen dacht ik ook dat een relatie met een buitenlander iets moeilijker lag, maar blijkbaar niet of mss heb ik geluk !
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:44
Redhair
Redhair is offline
Mijn vriendje is een Braziliaan, maar hij is geadopteerd dus zijn hele leven al hier. Behalve huidskleurverschil is hij niet anders dan nederlander. Aan zijn stem hoor je niets, hij heeft een nederlandse cultuur, dus heb er helemaal geen last van.
Oud 03-07-2005, 23:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb nooit iets gehad met iemand met een andere nationaliteit. Wel iemand leuk gevonden, dat was wederzijds maar het is nooit wat geworden omdat hij en zijn beste vriend ruzie over mij kregen. Anyway het lijkt mij persoonlijk niets, zeker niet met een jongen welke erg cultuur gebonden is (Marrokaans, Turks etc.) Omdat ik verwacht dat dit over het algemeen in een later stadium van je relatie een obstakel zal vormen, al heb ik van dichtbij mee mogen maken dat het ook heel erg goed kan gaan. Ik denk dat het een kwestie is van willen en geluk hebben.
Oud 04-07-2005, 00:37
Estar
Estar is offline
Citaat:
Redhair schreef op 03-07-2005 @ 20:44 :
Mijn vriendje is een Braziliaan, maar hij is geadopteerd dus zijn hele leven al hier. Behalve huidskleurverschil is hij niet anders dan nederlander. Aan zijn stem hoor je niets, hij heeft een nederlandse cultuur, dus heb er helemaal geen last van.
Is ook niet zo gek, in brazilie is het niet zo erg met dat vrouwen onderdanig zijn aan de man, heb ik het idee, kan ook zijn dat ik er ver naast zit.

Ik denk dat je eerder met islam mannen te maken gaat krijgen met cultuur verschillen enz.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 04:35
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Had zelf ook bijna iets met een Antiliaanse....
Oud 04-07-2005, 09:01
Roos
Roos is offline
Ja heb ik wel gehad, maar die jongens hadden zowel de Nederlandse nationaliteit als een andere. Was geen probleem, heb superveel geleerd over andere landen/culturen. En als zo'n Benetton koppeltje krijg je veel bekijks,. niet normaal
Oud 04-07-2005, 09:05
Verwijderd
Nouja. Ik ben Francaise, van origine althans, en heb nog nooit gemerkt dat iemand daar last van had.

Maar Frankrijk en Nederland is niet zo'n groot verschil, alhoewel ik wel merk dat ik redelijk Bourgondisch in het leven sta.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 09:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mijn vriendje is engels, en woont ook in engeland.
Problemen? Afgezien van de afstand niet. Al sinds ik een kleutertje was ben ik geobsedeerd met engeland en de cultuur.
Ze komen daar wel allemaal wat vriendelijker/beleefder over en dat bevalt me goed
Oud 04-07-2005, 10:06
kikounette
kikounette is offline
Citaat:
Lilith schreef op 04-07-2005 @ 10:05 :
Nouja. Ik ben Francaise, van origine althans, en heb nog nooit gemerkt dat iemand daar last van had.

Maar Frankrijk en Nederland is niet zo'n groot verschil, alhoewel ik wel merk dat ik redelijk Bourgondisch in het leven sta.
ik heb idd ook wel relaties gehad met Franse jongens, niet veel verschil gemerkt behalve dus dat ze, zoals jij zegt...ietswat anders in het leven staan dan wij hollanders hier.
Oud 04-07-2005, 10:11
Verwijderd
Met mensen uit West-europa lijkt het mij eigenlijk geen probleem vormen, maar verder dan dat lijkt het mij toch niet zo handig. Het maakt al een verschil of hij van plan is terug te gaan of dat hij de rest van zijn leven in Nederland blijft wonen, natuurlijk. Maar die cultuurverschillen vind ik toch een knelpunt.

Een kennis van mij woont al jaren en jaren samen met een Griek. Dat is nog Europa, en dat geeft al problemen. Hij gaat heel anders om met zijn familie en met het hebben van een familie. Ze hebben gewoon allebei heel andere ideeën over de rol die de ander moeten hebben, de rol die de familie heeft, en hoe de kinderen opgevoed moeten worden.
Dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar ik denk dat de kans op zulke problemen een stuk groter zijn met iemand uit een andere cultuur.

Nou ja, en ik ontmoet op wietrokende Spanjaarden na eigenlijk geen buitenlanders...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 10:20
Verwijderd
Nederlanders, argh. Geen Hollanders
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 12:45
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Waarom niet hij kent de Nlse cultuur toch wel. ( geintrigeerd, enzo)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 13:09
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 04-07-2005 @ 13:45 :
( geintrigeerd, enzo)
Oud 04-07-2005, 13:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 04-07-2005 @ 13:45 :
( geintrigeerd, enzo)
En dan zeggen ze dat ik een taalverneukertje ben

Ontopic: Ik zie het bij mezelf nog niet zo snel (lees: NEVER!!!!) gebeuren
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 13:52
Mindfields
Mindfields is offline
Hmm, nog nooit gehad. Een relatie met een westerling (Amerikaan, Duitser, Engelsman, etc) zie ik nog wel gebeuren, maar niet met een Turk of een Marrokaan denk ik.
Oud 04-07-2005, 14:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 04-07-2005 @ 14:52 :
Hmm, nog nooit gehad. Een relatie met een westerling (Amerikaan, Duitser, Engelsman, etc) zie ik nog wel gebeuren, maar niet met een Turk of een Marrokaan denk ik.
Marokkaan
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 14:49
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-07-2005 @ 15:07 :
Marokkaan
Oud 04-07-2005, 14:54
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
of iemand van buitenlandse afkomst is boeit me niet zo, als je verliefd wordt: waarom niet?

Het heeft voor mij meer te maken met culturele verschillen in mindere mate en verschillen in geloof in meerdere mate. Maar ja, dat is dus ook weer afhankelijk van welke cultuur en welk geloof.
Oud 04-07-2005, 15:03
Verwijderd
Wel gehad ja, met een persoon uit Libanon (libanees??). Maar dat dat ging niet heel erg goed, maar dat kwam meer omdat hij nog niet lang in Nederland woonde en de taal niet kende. We konden dus niet echt goed communiceren. Ik denk wel dat het goed kan. Ook met een persoon met een andere cultuur, zoals een Turk of een Marokkaan. Als je maar open staat voor de cultuur van de ander. Je hoeft het niet overal over eens te zijn, als je het maar respecteerd. Ik zelf ben ook wel erg geïntresseerd in andere culturen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
kikounette schreef op 04-07-2005 @ 11:06 :
ik heb idd ook wel relaties gehad met Franse jongens, niet veel verschil gemerkt behalve dus dat ze, zoals jij zegt...ietswat anders in het leven staan dan wij hollanders hier.
Franse jongens ja .

Over t algemeen zijn de meeste franse mensen heel erg aardig, ze zijn rustig, nemen t niet al te serieus. Gewoon chill.

Franse jongens, 15-25 jaar, zijn meestal oversext.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2005, 16:33
Megadeth
Megadeth is offline
Ik heb een relatie met een Belginneke

Errug lief Maar je bedoeld meer mensen die van wat verder komen, lijkt me..
Oud 04-07-2005, 16:43
little nemo
little nemo is offline
ik heb een tijd iets met een duitse gehad en dat moet je dus gewoon niet doen

maar like, probeer t gewoon en als je zn eten niet lust of als ie je wel erg vaak slaat ofzo kan je er altijd alsnog mee stoppen
Oud 04-07-2005, 16:46
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb een jaar een relatie gehad met een Noor. Qua cultuur was het verschil niet heel groot. 't Enige waar wij af en toe een beetje last van hadden was het taalprobleem. We spraken engels samen. Op zich sprak hij goed engels en ik ook maar in je eigen taal kan je net de kleine verschillen veel beter aangeven. Daardoor was het soms lastig om te zien of iemand het bijv. zo bot bedoelde als dat woord was of dat het gewoon een gebrek aan een beter woord kennen was. Als hij in Nederland woont, spreek-ie waarschijnlijk wel Nederlands (?). Ik weet niet hoe groot bij jullie de cultuursverschillen zullen zijn. Bij mij was het net alsof ik iets met een nederlander had behalve dan dat we engels spraken.
Oud 04-07-2005, 16:54
Shitonya
Shitonya is offline
nee, ik kan/wil dat niet
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:01
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Iets zéér kortstondigs met een Griek. Maar als iemand een Ier voor me heeft wil ik hem wel!
Oud 04-07-2005, 17:05
Verwijderd
ik heb nog nooit iets gehad met iemand vna mn eigen "nationaliteit" (surinaams dus)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:19
filia dei
filia dei is offline
ik heb nog nooit wat gehad met iemand van 'n andere nationaliteit. Maar ik heb ook maar 2 relatie's gehad... dus je kan net zo goed zeggen ik heb nooit wat gehad met 'n roodharige jongen of een bruinogige.

Maar ik ben ook weinig in contact gekomen met jongens rond mijn leeftijd die een andere nationaliteit hebben...
Oud 04-07-2005, 18:21
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Relaties tussen niet-westerse en westerse personen gaan snel kapot, ik heb het in mijn familie al een paar keer zien gebeuren. Moeder blijft zitten met de kinderen en vader gaat er vandoor. In de eerste jaren lijkt het allemaal fantastisch te zijn en zou je nooit denken dat het fout zou kunnen gaan, maar de waarheid blijkt anders.

Ook het CBS heeft een aantal jaar geleden een statistiek vrijgegeven waarin duidelijk naar voren kwam dat gemengde relaties vaker kapot gaan. Het zijn de cultuurverschillen die daarvoor zorgen.

Je zou als Nederlands meisje best iets kunnen hebben met een Europeaan aangezien hij de westerse cultuur heeft en ook een familie heeft die dezelfde culturele wortels heeft, dit verminderd spanningen.

Ik geloof niet in gemengde huwelijken, vooral niet tussen Nederlanders en Antillanen/Marokkanen/Turken. Voor relaties geldt hetzelfde, je bouwt toch wat op om uiteindelijk wellicht samen te wonen en te trouwen?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:22
Loezzel
Loezzel is offline
Ik val niet zo op jongens met een andere huidskleur. Dat zijn gewoon niet mijn types. Dus met zulke jongens zal ik nooit wat krijgen.
Jongens met een andere nationaliteit (Belgisch, Duits, Engels, Zeeds, enz.) die toch in Nederland wonen zouden wel een optie zijn (mocht ik ze kennen en erg leuk vinden).
Ik heb er geen ervaring mee, omdat ik zulke jongens niet ken.
Oud 04-07-2005, 19:46
Verwijderd
Ik heb 3 jaar verkering gehad met een geadopteerd Indonesisch meisje. Behalve gezeik van portieren in discotheken (...Arnhem de gekste...) heb ik nooit problemen gehad over haar uiterlijk of huidskleur.

Mijn ouders accepteerden haar ook meteen.

Wat ik wel prettig vond, is dat ze naar mijn idee lekker fel was.
Iets dat Nederlandse meisjes gewoon niet hebben op die manier.
Een soort aangeboren temperament.

Verder was ze Nederlands opgevoed dus veel cultuurverschil heb ik niet gemerkt.

Ik zie mezelf als wereldburger, waarom dan geen relatie met een jongen of meisje met een andere huidskleur of uit een andere cultuur?

Je moet er natuurlijk wel zelf voor openstaan...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 04-07-2005 @ 20:46 :
Ik heb 3 jaar verkering gehad met een geadopteerd Indonesisch meisje. Behalve gezeik van portieren in discotheken (...Arnhem de gekste...) heb ik nooit problemen gehad over haar uiterlijk of huidskleur.

Mijn ouders accepteerden haar ook meteen.

Wat ik wel prettig vond, is dat ze naar mijn idee lekker fel was.
Iets dat Nederlandse meisjes gewoon niet hebben op die manier.
Een soort aangeboren temperament.

Verder was ze Nederlands opgevoed dus veel cultuurverschil heb ik niet gemerkt.

Ik zie mezelf als wereldburger, waarom dan geen relatie met een jongen of meisje met een andere huidskleur of uit een andere cultuur?

Je moet er natuurlijk wel zelf voor openstaan...
Kom je niet de goeie meisjes tegen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 20:29
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Roos schreef op 04-07-2005 @ 10:01 :
Ja heb ik wel gehad, maar die jongens hadden zowel de Nederlandse nationaliteit als een andere. Was geen probleem, heb superveel geleerd over andere landen/culturen. En als zo'n Benetton koppeltje krijg je veel bekijks,. niet normaal
Echt waar, waar jij woont? Kan ik me weinig bij voorstellen..
Oud 04-07-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 04-07-2005 @ 21:25 :
Kom je niet de goeie meisjes tegen
Haha, zeker van die Nederlands Kenau's!

Toch meen ik het wel serieus!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:01
elledc
elledc is offline
alsof iemand van een andere nationaliteit een "ander" mens is of een buitenaards wezen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 11:02
HybridTheory
HybridTheory is offline
Het ligt gewoon helemaal aan of die persoon erg vast houdt aan z'n buitenlandse gewoontes en cultuur, als dat niet het geval is denk ik dat het geen problemen geeft .
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:19
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Dat ligt helemaal aan de persoon, maar ik denk niet dat ik snel op een jongen van Turkse of Marokaanse afkomst zal vallen
Oud 05-07-2005, 13:27
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 05-07-2005 @ 11:01 :
alsof iemand van een andere nationaliteit een "ander" mens is of een buitenaards wezen
precies, helemaal mee eens. Tuurlijk zijn er cultuurverschillen ed en kunnen meningen uiteen lopen. Maar dat kan ook bij een relatie met een Nederlander!
Buitenlanders komen niet uit een ander planeet, maar simpelweg uit andere land
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Mijn huidige vriendin is van oorsprong Boliviaans, maar ze is geadopteerd en is verder in alles Nederlands, aan haar donkere kleurtje zou je kunnen zien dat ze "wortels"in het buitenland heeft liggen.

Haar ouders zijn dus gewoon Nederlands dus daar zit geen verschil in..Ze krijgt wel veel aandacht van opdringerige allochtoonse jongens
Oud 05-07-2005, 17:43
Roos
Roos is offline
Citaat:
Susanne schreef op 04-07-2005 @ 21:29 :
Echt waar, waar jij woont? Kan ik me weinig bij voorstellen..
Ja heel absurd. Natuurlijk zie je zovaak "multiculturele" stelletjes rondlopen, maar bij ons kwamen er echt een paar wildvreemden op ons af "sorry, maar ik wilde even zeggen dat jullie zo leuk zijn samen!"
Ligt waarschijnlijk niet alleen aan de huidskleur maar ook qua uitstraling/kleding enzo.

En soms krijg ik zon bevestigend knikje van een Nederlandse man met een donkere vrouw bijvoorbeeld, supergrappig
Oud 08-07-2005, 13:31
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
salieee schreef op 03-07-2005 @ 20:35 :
hij woont wel gewoon in nederland overigens
sterker nog; hij is Nederlands.. Nederlandse Antillen behoren nml tot het Koninkrijk der Nederlanden

mn vriendje is Iers btw
Oud 08-07-2005, 13:42
Verwijderd
Kan ik me voor mezelf niet voorstellen. Of het moet er een zijn die in Nederland is geboren met ook een zeer duidelijk aanwezige Nederlandse mentaliteit, anders niet.

Engelse mentaliteit zou misschien ook nog gaan, Duits ook, maar verder... nee.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 16:47
Verwijderd
nee nog nooit gehad , ik val niet op donker mannen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 09-07-2005 @ 17:47 :
nee nog nooit gehad , ik val niet op donker mannen
Alle mensen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben zijn inderdaad donker
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 17:12
Roos
Roos is offline
Jammer dat zoveel mensen al bij voorbaat uitsluiten ooit iets met een niet-Nederlander te willen.
Oud 09-07-2005, 17:21
Verwijderd
Limburg is voor mij al exotisch genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten