Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 13:29
gilmorefan
gilmorefan is offline
ik wil een dagje naar Leiden, wat is leuk om te doen?
En niet standaarddingen als het rijksmuseum van oudheden, maar leuke plekjes waar je niet komt als je het niet zou weten. (onder plekjes vallen dus ook gebouwen, cafés enz)
Wie helpt mij?
Advertentie
Oud 26-11-2005, 19:47
Briseïs
Briseïs is offline
Ja maar het museum van oudheden is wel leuk . En natuurlijk de rest van de musea (volkenkunde, met een leuke Australië tentoonstelling, Naturalis, Boerhaave)
Verder ligt het heel erg aan wat jou interesseert. Heel veel dingen die ik zou aanraden zijn nogal 'cultureel'. Je zou naar het Rembrandthuis of het Sieboldhuis (als je Japan interessant vindt) kunnen gaan, of het huis van Sinterklaas . En natuurlijk moet je even langs de Burcht. Cafés kun je ook zelf kijken, Leiden is klein genoeg om gewoon wat rond te lopen.
Oud 02-12-2005, 12:24
Verwijderd
Uhm, vertel eerst maar eens wat voor dingen jij leuk vindt om te bekijken en wat je voor leuks verwacht in Leiden te gaan zien of te gaan doen.

Wat ik zelf wel leuk vind is de Hortus Botanicus.. geen idee hoe dat eruit ziet in december, maargoed. Misschien ook meer iets voor in de lente en zomer. Maar ze hebben ook wel kassen met planten. Achter dezelfde ingang vind je ook meteen het oude academiegebouw, dat is ook zeker leuk om te bekijken.

Je kunt ook nog de verschillende hofjes bekijken. En idd de Burcht moet je wel gezien hebben.

En als je er 's avonds wat wilt eten moet je ook maar ff een prijsklasse en soort eten noemen, dan bedenk ik wel wat.
Oud 20-12-2005, 15:37
hakunamatata
hakunamatata is offline
Rond deze tijd van het jaar maakt het niet zoveel uit welk cafeetje je neemt als het maar langs de nu ''ow zo mooie'' versierde gracht 'nieuwe rijn' is! Einstein is een leuk cafe met veel internationale mensen. Annie's verjaardag is een feestcafe voor degene die hun Spanjevakantie in Blanes eens gladjes willen overdoen.
Verder zijn er ook veel culturele activiteiten. De leuksten zijn al genoemd.
Oud 21-12-2005, 13:07
cheapquality
cheapquality is offline
misschien winkelen?
Oud 21-12-2005, 15:57
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
cheapquality schreef op 21-12-2005 @ 14:07 :
misschien winkelen?
Haha, winkelen in Leiden. Daar is niet bijster veel aan, kun je beter naar Den Haag of Amsterdam.

Regels voor berichten