Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De TS zegt dat hij iets voor cafés zoekt, daarbij denk ik vooral aan een gelegenheid waar men rustig iets kan drinken en wat babbelen. Als je echt een danscafé wilt doen, dan weet je wel welke opties er op de software zou moeten staan. Het gaat me vooral om het idee dat de TS niet echt overbrengt wat hij van plan is of gewoon een programma zou kopen/illegaal gebruiken omdat het als 'professioneel' afgedaan wordt, terwijl je met gratis programma's in de meeste omstandigheden best kunt werken. Het lijkt me dus handiger als de TS met wat echte wensen komt, wat hij met het programma wilt gaan doen enzo; dan pas kan de rest iets geven dat echt handig is voor hem. En wat mij betreft is het nog steeds handiger om te werken met een echte controller (soit een controller van BPM Studio of DJ-cd-spelers) dan zo'n software ding zonder iets bij. Ik heb vroeger met zowel Traktor DJ (komt nogal brak over, maar kan min of meer autonoom crossfaden) als BPM Studio gewerkt (gewoon wat in rond lopen kloten, niet gaan draaien; maar als je met een beetje cd-speler dan bezig bent, zie je dat enkel software helemaal niet handig is als je de pitch als extra controle hebt: je bent gewoon te beperkt met toetsen op een toetsenbord (te traag) en een muispijltje (waarmee je slechts één controle kan instellen per keer en dat durft nog eens slecht uit te vallen)). Op hardware kun je gewoon met tien vingers werken, wat véél handiger werkt.
|||
Citaat:
Citaat:
Nu, dat was natuurlijk geen antwoord op je vraag; maar ik zal toch twee ideetjes aanbrengen: Mediacenters (wel aan te raden dat je iets van afstandsbediening voor je pc hebt): iets als Windows MCE, MyHTPC, ... dus een schermvullende interface waar je een playlist mee kunt maken, muziek luisteren, en in het groot op het scherm laten weergeven wat je nu juist aan het luisteren bent (covertje, titel, voortgang, ...) Ook hier weer de opmerking: zonder afstandsbediening is het vrij rot om te gebruiken en met is het ook niet altijd even leuk werken (vergelijkbaar met dvd-menu's: voor korte tijd is het nog wel doenbar, maar playlists van honderden nummers, maak je toch beter met een ander programma). Ook J River MEdia Center, dat vind ik goed aan te raden (kruising tussen Windows Media Player en een Media Center, eigenlijk). Verder nog mijn eigen geknutselde mediacenter: foobar2000 + samurize + girder. Foobar2000 voor het beheer van de muziek, maken van de playlists en het weergeven van een playlist. Met samurize laat ik op de bovenkant van mijn scherm informatie weergeven over de muziek. Eventueel kan ik ook de lyrics weergeven met EvilLyrics en Girder tenslotte dient om alles aan te sturen via afstndsbediening. Ik ben heel tevreden met het gebruik ervan. Het voordeel van deze opstelling is dat alles naar eigen wens is in te stellen (Girder is geheel custom, foobar2000 valt ook geheel custom te maken en Samurize is ook geheel custom). Het nadeel is natuurlijk dat je zelf wat tijd moet steken hierin. Even een voorbeeld wat mogelijk is:
||
Citaat:
Traktor of BPM kan ook maar in jou geval zou ik gewoon voor winamp gaan.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Voor semi-professioneel muziek afspelen moet je eens kijken naar amaroK: smart playlists (alleen die en die artiesten/tracks/rating), on-the-go playlists (predifineer alvast de volgende x nummers zonder het huidige nummer af te breken), dynamic mode(partyshuffle), crossfading(stilte in een kroeg wil je niet), virtualisation, equalizer, etc.
Screenshot: http://www.jeugdvakantiewerk.nl/stuff/amarok.png Meer op http://amarok.kde.org Het 'nadeel' is dat het wel een Linux programma is. Je kunt een zgn. live-cd downloaden op http://amaroklive.com. Je hoeft deze alleen in je pc te stoppen en uit te proberen. Het zal niks aan je Windows installatie veranderen. Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar goed. Ik zeg het maar even. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Linux] Impopulair doordat het te moeilijk is? Krekker | 60 | 10-03-2005 18:24 |