Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2005, 21:34
phlexx
phlexx is offline
Weet iemand software die je kan gebruiken om mp3, of andere muziek bestanden kan afspelen? Ik zit hierbij niet te denken aan Winamp, Jukebox of WMP! Meer aan software die in café's ook gebruikt worden; applicaties die fullscreen gebruikt worden en die meer opties hebben dan de standaard players...
Oud 16-11-2005, 21:46
dafelix
dafelix is offline
winamp met skin?

desnoods winamp met amip waar je een leuk progje omheen bouwt

centraal topic btw?
Oud 16-11-2005, 21:46
Verwijderd
Virtual DJ.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:16
Barry K
Barry K is offline
BPM Studio, is ook te verkrijgen in combinatie met controller(s).
Heeft zich ruimschoots bewezen als Het software programma voor dit doeleinde.

Voor meer info mag je me ook pm'en
Oud 17-11-2005, 16:38
ILUsion
ILUsion is offline
Tja, ik vind het nogal loos om te zeggen 'voor professioneel gebruik'. Het ligt er maar aan wat je nodig hebt; in veel cafés gebruikt men ook Windows Media Player of WinAmp, hoor (in veel cafés is het zelfs zonder computer te doen maar met een simmpele cd-speler, niets te 'professionelen').

Als je echt muziek wilt mixen, dan kun je naar BPM Studio, Traktor DJ, ... gaan; maar persoonlijk heb ik het daar niet echt voor voor het normale afspelen van muziek.

Als je eerder iets wilt dat goed geluid levert en normaalgezien full-screen werkt; kijk dan eens naar mijn lievelingsplayer: foobar2000. Geheel gratis, maar wel geheel aan te passen aan je wensen (veel components).

Ik zou dus zeggen: kijk liever uit naar eenspeler waar je graag mee werkt dan een die professioneel aandoet. In een café heb je bijvoorbeeld geen installatie nodig die je pitch/tempo/... kan veranderen, maar waar je snel een cd in kan gooien en die goed geluid levert.
Oud 17-11-2005, 17:23
Verwijderd
Nou, pitch/tempo-veranderen lijkt me voor een danscafé wel weer handig.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:10
Engadin
Engadin is offline
Meestal noem je zoiets dan disco of danssalon of specefiek danscafe.
Oud 17-11-2005, 20:36
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Snees schreef op 17-11-2005 @ 18:23 :
Nou, pitch/tempo-veranderen lijkt me voor een danscafé wel weer handig.
Ik hoop dat je me begrijpt, zoals Engadin.

De TS zegt dat hij iets voor cafés zoekt, daarbij denk ik vooral aan een gelegenheid waar men rustig iets kan drinken en wat babbelen. Als je echt een danscafé wilt doen, dan weet je wel welke opties er op de software zou moeten staan.

Het gaat me vooral om het idee dat de TS niet echt overbrengt wat hij van plan is of gewoon een programma zou kopen/illegaal gebruiken omdat het als 'professioneel' afgedaan wordt, terwijl je met gratis programma's in de meeste omstandigheden best kunt werken.

Het lijkt me dus handiger als de TS met wat echte wensen komt, wat hij met het programma wilt gaan doen enzo; dan pas kan de rest iets geven dat echt handig is voor hem.

En wat mij betreft is het nog steeds handiger om te werken met een echte controller (soit een controller van BPM Studio of DJ-cd-spelers) dan zo'n software ding zonder iets bij. Ik heb vroeger met zowel Traktor DJ (komt nogal brak over, maar kan min of meer autonoom crossfaden) als BPM Studio gewerkt (gewoon wat in rond lopen kloten, niet gaan draaien; maar als je met een beetje cd-speler dan bezig bent, zie je dat enkel software helemaal niet handig is als je de pitch als extra controle hebt: je bent gewoon te beperkt met toetsen op een toetsenbord (te traag) en een muispijltje (waarmee je slechts één controle kan instellen per keer en dat durft nog eens slecht uit te vallen)). Op hardware kun je gewoon met tien vingers werken, wat véél handiger werkt.
Oud 17-11-2005, 22:40
Barry K
Barry K is offline
Je bent niet echt goed op de hoogte, er zijn al vele 'hardware controllers' op de markt. Dus het is heel goed mogelijk om BPM studio te gebruiken in combinatie met de bijbehorende (er zijn in totaal 3) controller.

Het is niet goedkoop, maar ik denk ongeveer gelijk aan 2 cd spelers of een goede dubbele cd-speler.
Sowieso is het niet slim om in een cafe met illigale muziek / software te werken ivm de diverse instellingen die daar redelijk dicht op zetten, dus laten we daar maar niet van uit gaan.
Oud 17-11-2005, 22:45
phlexx
phlexx is offline
nou ik luister mn muziek gewoon thuis... k heb zelf ook n aardige geluidsinstallatie: onder andere pioneer versterker, dubbele cassette, cd speler, equalizer, tuner... met bijbehorende boxen uiteraard. Ik ben momenteel plannen aan het maken voor een bar in mn eigen kamer en ben dus ook bezig mn hele audiosysteem en pc (dualview) opnieuw te reorganiseren. Vandaar het me wel tof leek om dus een wat meer professioneel ogend programma te gaan gebruiken. En tja voor thuisgebruik ga ik echt geen legale software kopen...
Oud 18-11-2005, 00:06
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Barry K schreef op 17-11-2005 @ 23:40 :
Je bent niet echt goed op de hoogte, er zijn al vele 'hardware controllers' op de markt. Dus het is heel goed mogelijk om BPM studio te gebruiken in combinatie met de bijbehorende (er zijn in totaal 3) controller.

Het is niet goedkoop, maar ik denk ongeveer gelijk aan 2 cd spelers of een goede dubbele cd-speler.
Sowieso is het niet slim om in een cafe met illigale muziek / software te werken ivm de diverse instellingen die daar redelijk dicht op zetten, dus laten we daar maar niet van uit gaan.
Ik heb toch ook niet gezegd dat er weinig controllers op de markt zijn, er zijn er hopen, hoor. Maar ik hou me inderdaad niet zo bezig met het DJ-gebeuren. Mijn punt was gewoon dat software alleen gewoon onhandig werkt, blijkbaar is dat niet goed doorgekomen.

Citaat:
phlexx schreef op 17-11-2005 @ 23:45 :
nou ik luister mn muziek gewoon thuis... k heb zelf ook n aardige geluidsinstallatie: onder andere pioneer versterker, dubbele cassette, cd speler, equalizer, tuner... met bijbehorende boxen uiteraard. Ik ben momenteel plannen aan het maken voor een bar in mn eigen kamer en ben dus ook bezig mn hele audiosysteem en pc (dualview) opnieuw te reorganiseren. Vandaar het me wel tof leek om dus een wat meer professioneel ogend programma te gaan gebruiken. En tja voor thuisgebruik ga ik echt geen legale software kopen...
Dat was al wat ik zowat vermoedde. Tja, ik heb voor thuisgebruik weinig meerwaarde gezien in DJ-software (Traktor DJ 1 en 2 heb ik hier liggen, BPM Studio heb ik jaren geleden gehad; allemaal doet het nogal onder voor andere software als je het mij vraagt). Bij WinAmp/WMP/... heb je een handige database waar je gewoon alles maar uit hoeft te slepen en alles komt in orde.

Nu, dat was natuurlijk geen antwoord op je vraag; maar ik zal toch twee ideetjes aanbrengen:
Mediacenters (wel aan te raden dat je iets van afstandsbediening voor je pc hebt): iets als Windows MCE, MyHTPC, ... dus een schermvullende interface waar je een playlist mee kunt maken, muziek luisteren, en in het groot op het scherm laten weergeven wat je nu juist aan het luisteren bent (covertje, titel, voortgang, ...) Ook hier weer de opmerking: zonder afstandsbediening is het vrij rot om te gebruiken en met is het ook niet altijd even leuk werken (vergelijkbaar met dvd-menu's: voor korte tijd is het nog wel doenbar, maar playlists van honderden nummers, maak je toch beter met een ander programma). Ook J River MEdia Center, dat vind ik goed aan te raden (kruising tussen Windows Media Player en een Media Center, eigenlijk).

Verder nog mijn eigen geknutselde mediacenter: foobar2000 + samurize + girder. Foobar2000 voor het beheer van de muziek, maken van de playlists en het weergeven van een playlist. Met samurize laat ik op de bovenkant van mijn scherm informatie weergeven over de muziek. Eventueel kan ik ook de lyrics weergeven met EvilLyrics en Girder tenslotte dient om alles aan te sturen via afstndsbediening. Ik ben heel tevreden met het gebruik ervan. Het voordeel van deze opstelling is dat alles naar eigen wens is in te stellen (Girder is geheel custom, foobar2000 valt ook geheel custom te maken en Samurize is ook geheel custom). Het nadeel is natuurlijk dat je zelf wat tijd moet steken hierin.

Even een voorbeeld wat mogelijk is:
Oud 18-11-2005, 11:40
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
BPM Studio.
Oud 18-11-2005, 14:25
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
phlexx schreef op 17-11-2005 @ 23:45 :
Wat is er mis met Winamp.
Traktor of BPM kan ook maar in jou geval zou ik gewoon voor winamp gaan.
Oud 18-11-2005, 16:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
BPM weet tenminste fatsoenlijk geheugen te manipuleren.
Oud 20-11-2005, 12:53
phlexx
phlexx is offline
@ 0oFZo0

dr is helemaal niks mis met Winamp...prima player! Maar ik was gewoon op zoek naar een aplicatie waar je meer uit kan halen...met meer opties

Ik gebruik nu Virtual DJ, met de juiste skin erop.... programmatje naar mn hart!
Oud 21-11-2005, 18:54
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Mortification schreef op 16-11-2005 @ 22:46 :
Virtual DJ.
Die rockt égt!
Oud 21-11-2005, 18:57
phlexx
phlexx is offline

rockt zwaaaar!! Met de juiste skin erbij :hmmmm:
Oud 22-11-2005, 14:33
LB06
LB06 is offline
Voor semi-professioneel muziek afspelen moet je eens kijken naar amaroK: smart playlists (alleen die en die artiesten/tracks/rating), on-the-go playlists (predifineer alvast de volgende x nummers zonder het huidige nummer af te breken), dynamic mode(partyshuffle), crossfading(stilte in een kroeg wil je niet), virtualisation, equalizer, etc.

Screenshot: http://www.jeugdvakantiewerk.nl/stuff/amarok.png
Meer op http://amarok.kde.org

Het 'nadeel' is dat het wel een Linux programma is. Je kunt een zgn. live-cd downloaden op http://amaroklive.com. Je hoeft deze alleen in je pc te stoppen en uit te proberen. Het zal niks aan je Windows installatie veranderen.

Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar goed. Ik zeg het maar even.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten