Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2005, 14:53
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Ik twijfelde tussen de lamskoteletten en de kipfilet. Allebei met tzatziki. Ik koos de lamskoteletten en dacht aan hem. Hij twijfelde ook, maar niet over iets simpels. Hij twijfelde aan zijn liefde voor mij, alsof een keuze daarin makkelijk zou zijn. Ja of nee, dat zijn de keuzes die hij treffen kan. Toen hij me het vertelde schoten de tranen in mijn ogen, en waren mijn wangen tijdelijk de Noordzee.

Hij weet het niet meer. En ik weet dondersgoed wat er gebeuren kan. Er zijn wel vijftig manieren om je geliefde te verlaten. En bij mij maar een. Het houdt kort samengevat in dat mijn hart breekt. Niet in twee stukken, ook geen drie. Duizenden stukken die moeilijk te lijmen zijn ookal probeer je het met twee tubes secondelijm.

Verward en lopend als een robot loop ik nu. Ik leef even niet, ik word geleefd door afspraken. Eten doe ik niet, het broodnodige, maar mijn eetlust is weg. De lamskoteletten zijn gelukkig klein,
en de salade en patat apart. Die avond eet ik niet veel. De buitenkant is gezellig maar vanbinnen stormt het. Even naar de wc en de Noordzee stroomt over duinen heen. Help!

Machteloos. Hij moet de keuze maken. De touwen zijn weggeglipt uit mijn handen. Het is zo donker en hoever ik ook reik met mijn handen, ik kan er niet bij. Als ik erbij kon greep ik ze tot mijn
handen blauw werden en zou ik ze niet loslaten.

Aan het einde van de avond, ik denk vijf minuten na de chocoladetaart vraagt de ober;'Kan ik u ergens mee van dienst zijn?'. Ik kijk hem aan en hij ziet mijn traan, zijn blik veranderd. 'Ja' zeg ik. 'Ik wil een bakje liefde, en ik wil het heel graag meenemen.'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2005, 15:26
Verwijderd
Ik vind het altijd heel knap hoe jij je gevoelens in stukjes stopt, . Heb je dat laatste echt gezegd? Zoja, cool .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 16:51
I C U
I C U is offline
Die laatste zin is echt briljant!

De rest ook mooi, herkenbaar, en de frustratie komt goed over. Jep, nice. Weinig op aan te merken
Oud 09-11-2005, 17:05
Tovenaar
Tovenaar is offline
Een mooi, herkenbaar stukje. Niet briljant, maar gewoon goed. En inspiratie van Paul Simon denk ik? I know fifty ways to leave your lover...
Oud 09-11-2005, 18:15
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Prachtig liedje Tovenaar, gaan jullie allemaal voor me duimen?
Het gebeurt nu namelijk echt allemaal.

Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 18:23
I C U
I C U is offline
*knuv* Meis, sterkte! Ik zal aan je denken
Oud 16-11-2005, 16:00
Euryalo
Euryalo is offline
wauw..die laatste zin maakt het af
Oud 16-11-2005, 18:00
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
Euryalo schreef op 16-11-2005 @ 17:00 :
wauw..die laatste zin maakt het af
Dank je wel, Euryalo. Lang over nagedacht.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 12:02
Verwijderd
Ik vind de laatste zin ook gaaf, de rest niet zo heel mooi geschreven als ik eerlijk ben.

Wel heel veel succes met je vriend!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 12:26
Bird-one
Bird-one is offline
ik vind ook de laatste zin enorm gaaf. de rest leest lekker, maar niet bijzonder geniaal ofzo. gewoon goed . en dat is goed.
Oud 17-11-2005, 16:26
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Dank je, dank je, dank jullie nogmaals!

Ik vind het fijn als er mensen op reageren, soms kun je wel zelf een stuk fantastisch vinden, maar je kan net zo goed de enigste zijn.

Zelf vind ik dit stuk een mooi stuk met veel gevoel, het is niet de bedoeling dat het overgebracht word, meer dat ik wanhopig ben diegene kwijt te raken. Vandaar de laatste zin en ja, die heb ik gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 15:24
Verwijderd
Mooi, mooi, mooi. Je merkt inderdaad dat je een gevoel wilt kwijtraken in plaats van het overbrengen, maar dat is niet erg. Is het je een beetje gelukt?
(In typ vaak om dingen kwijt te raken, maar meestal lukt het niet echt.)
Sterkte met je vriend. (Wat een rottige clichézin, maar ja, ik bedoel het wel zo en weet nu even geen andere woorden.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten