Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2005, 14:48
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
HOI
het lijkt me hartstikke stoer om een piercing te hebben aan dat kleine gekke lelletje (heeft et een naam? ) dat aan je hoofd zit bij je oor, maar nu hoor ik af en toe dat het gevaarlijk is, alleen niemand weet eigenlijk egt wat dr gevaarlijk aan is, de een zegt dat je dr doof van kan worden (wat voor mij heel onwaarschijnlijk lijkt ) en tsja.. tis gewoon niet helemaal duidelijk
kan iemand mij vertellen wat er gevaarlijk aan is?
en óf het wel gevaarlijk is?
mensen met dit piercings, laat me je (pijnlijke?) ervaringen horen !

groetjes Hanna
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 14:55
Mara
Mara is offline
Je tragus? Kan je extreme groei krijgen aangezien 't kraakbeen is, maar doof zal je er niet van worden.

Verder is d'r een piercingtopic op Lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 14:56
Mara
Mara is offline
Oh, wel laten piercen (met naald dus) en niet schieten. Is wat duurder maar veel beter. Pijn valt gigantisch mee.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:05
Verwijderd
Ik neem ook aan dat je je tragus bedoelt. Ik heb ook een tragus-piercing laten zetten ong. 1,5 jaar geleden. Het zetten deed helemaal geen pijn, het was alleen een vervelend gevoel toen hij de naald er weer uit trok.

Ik kan het je overigens niet aanraden. Ik heb hem er afgelopen zomer uitgehaald omdat hij bij om de zoveel weken ging ontsteken. Ik heb hem altijd goed verzorgd, goed schoongemaakt, niet aan gepeutert, etc. en toch ging hij iedere keer opnieuw ontsteken. Ik heb ook 8 'gewone' gaatjes in mijn oren en daar heb ik verder nooit last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-11-2005 @ 16:05 :
Ik neem ook aan dat je je tragus bedoelt. Ik heb ook een tragus-piercing laten zetten ong. 1,5 jaar geleden. Het zetten deed helemaal geen pijn, het was alleen een vervelend gevoel toen hij de naald er weer uit trok.

Ik kan het je overigens niet aanraden. Ik heb hem er afgelopen zomer uitgehaald omdat hij bij om de zoveel weken ging ontsteken. Ik heb hem altijd goed verzorgd, goed schoongemaakt, niet aan gepeutert, etc. en toch ging hij iedere keer opnieuw ontsteken. Ik heb ook 8 'gewone' gaatjes in mijn oren en daar heb ik verder nooit last van gehad.
ik denk dat dat ontsteken toch wel persoonlijk is, ik heb mijn tragus laten schieten en er praktisch nooit last van. (ik raad schieten overigens niet aan ook al is het veel goedkoper, de heling is veel beter bij piercen)

mijn andere knopjes en piercing (rook) zijn ook nooit wezen ontsteken
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 08-11-2005 @ 16:14 :
ik denk dat dat ontsteken toch wel persoonlijk is, ik heb mijn tragus laten schieten en er praktisch nooit last van. (ik raad schieten overigens niet aan ook al is het veel goedkoper, de heling is veel beter bij piercen)

mijn andere knopjes en piercing (rook) zijn ook nooit wezen ontsteken
Misschien ligt het inderdaad wel aan mij. Mijn kraakbeen wil niet gepierced worden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 19:38
Meadow
Meadow is offline
Waar zit je tragus?

En waarom wil je die laten piercen?
Oud 08-11-2005, 20:52
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
Ooh oke,
nou dan is het duidelijk voor me dat ik hem zowiezo niet moet laten schieten, maar met een naald moet laten doen.
tragus (ben door jullie dr ook maar achter gekomen dat het zo heet ) dat zit net als je oor, aan je hoofd vast, bij je oorgat..
ooh wat moeilijk uitleggen zeg HAHA
nou k wil em daar laten zetten omdat ik het egt een vette plek vind
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:01
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb er ook een en ik heb hem wel laten schieten, voor de tweede keer al, de eerste keer is ie iets gaan ontsteken en toen het over was kreeg ik er niks meer doorheen. Nu voor de tweede keer was er niks aan de hand, het deed geen pijn, ik heb er na 4 week een ander knopje ingedaan en hij is nog steeds perfect.
Oud 08-11-2005, 21:04
Verwijderd

Zie hier
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:50
Akilina
Akilina is offline
Ik heb al 4 of 5 jaar die piercing en ik ben er heel erg blij mee, maar het heeft wel veel moeilijkheden opgeleverd destijds.
Je moet het sowieso laten piercen en niet laten schieten. Want ik had het eerst ook laten schieten, maar dan zit het in de meeste gevallen heel erg aan de buitenkant en daardoor scheurde het bij mij uit en dat was echt best eng. Toen heb ik het laten piercen toen het weer eenmaal genezen was, maar toen had ik gewoon een staafje en geen ringetje en toen ging het heel erg ontsteken en groeide het in en toen moest hij er weer uit. Weer laten genezen en weer opnieuw laten piercen (en toen deed het best wel pijn eigenlijk) en toen met een ringetje erin en toen ging het goed, hoewel het wel heel lang duurde (zeker wel een aantal maanden) voordat het echt goed genezen was. Maar vanaf het moment dat het echt goed genezen was, heb ik er verder nooit meer last van gehad. Maar ik heb wel vaker gehoord van twee andere mensen dat het bij hen heel erg ging ontsteken, waardoor ze het eruit moesten halen.

Maar goed, mijn ervaring is echt heel persoonlijk en subjectief natuurlijk. Grote kans dat het bij jou wel allemaal voorspoedig verloopt. En verder, over al die risico's, tja, je hoort soms ook allerlei verhalen over dat het verlammingen en dergelijke teweeg kan brengen en dat sommige piercers het daardoor niet doen, dus misschien is het toch wel beter om daar even wat meer onderzoek naar te doen.
Oud 09-11-2005, 06:58
freakje
freakje is offline
Ik heb het ook laten schieten, deed geen pijn, geen problemen mee gehad en het ziet er ook nog altijd mooi uit.

Waarom is piercen zoveel beter als schieten, buiten dat het soms dus kan uitscheuren zoals ik hierboven las?
Oud 09-11-2005, 08:16
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
ik heb um ook.. 2jaar al ofzo
anyway, ik heb um wel laten schieten, nooit last van gehad!
dit is eigenlijk de enige oorbel waar ik geen last van heb, die in mn lelletje (waar iedereen oorbelletjes heeft) heb ik heel snel last van irritaties enz

ik heb wel nog steeds mn schiet dopje in, misschien dat ik er daarom geen last van heb..

suc6!
Oud 09-11-2005, 12:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
freakje schreef op 09-11-2005 @ 07:58 :
Ik heb het ook laten schieten, deed geen pijn, geen problemen mee gehad en het ziet er ook nog altijd mooi uit.

Waarom is piercen zoveel beter als schieten, buiten dat het soms dus kan uitscheuren zoals ik hierboven las?
Als je schiet wordt er met enorme kracht een stuk ijzer door je kraakbeen geramd. Dat beschadigt je oor enorm. Veel erger dan een naald. Je kan door die beschadiging extra kraakbeen daar krijgen (bloemkooloor-effect) en 't herstel duurt vele malen langer.

Het is moeilijker te zien waar je op mikt met een apparaat. Met een naald zie je precies wat je doet.

Ook is 't hygienischer om te piercen. Als je een goede piercer hebt draagt hij handschoenen, gebruikt hij een volledig gesteriliseerd staafje/ringetje en zijn de apparaten ook schoon. Dat is veel moeilijker met zo'n schietapparaat.

Daar komt bij dat een piercer weet waar hij mee bezig is en zijn degenen die schieten vaak juweliers die gewoon even een apparaatje aangeschaft hebben
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 14:57
JJ13
JJ13 is offline
ik heb al een jaar of 2 een traguspiercing, maar heb er weinig last van gehad. het zetten deed even pijn (hij kreeg t ringetje er niet in), maar verder ging t goed.
Oud 09-11-2005, 16:11
*meizz*
*meizz* is offline
Zou het ook voor "gewone" gaatjes in je oorlelletje beter zijn om het te laten piercen dan te schieten dan?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 16:12
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
*meizz* schreef op 09-11-2005 @ 16:11 :
Zou het ook voor "gewone" gaatjes in je oorlelletje beter zijn om het te laten piercen dan te schieten dan?
mjah, dat gaat weer niet door je kraakbeen he, dus dat scheelt..
Oud 09-11-2005, 17:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
*meizz* schreef op 09-11-2005 @ 17:11 :
Is wel beter ja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 17:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-11-2005 @ 15:56 :
Oh, wel laten piercen (met naald dus) en niet schieten. Is wat duurder maar veel beter. Pijn valt gigantisch mee.
Ik heb 'm destijds laten schieten omdat het zooo goedkoop was. Achteraf had ik 'm beter kunnen laten piercen. Bij mij ging het enigszins ontsteken.. Verder geen pijn aan gehad.. Ben nog er nog steeds reuze blij
Oud 15-11-2005, 20:49
Dutch-Boost
Dutch-Boost is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-11-2005 @ 22:04 :
[afbeelding]

Zie hier
wow dat ziet er vet uit joh
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:16
Verwijderd

Ruim een jaar nu, nooit ergens last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 21:37
Verwijderd
Ook een jaartje nu, nooit last van gehad.

Ohja en @ Meelfriek:
Heb gewoon laten schieten, niets mis mee en wel veel goedkoper (=15e)!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 22:05
Mara
Mara is offline
Het is ook niet zo dat 't altijd verkeerd gaat bij schieten, de kans is alleen wel stukken groter en op basis daarvan moet iedereen zelf kiezen of hij/zij 't laat piercen of schieten Ik weet 't wel, moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 14:18
slaagroom
slaagroom is offline
ik heb hem gwoon laten schieten
het is veel goedkoper
en hij zit perfect

ik heb hem nu 1.5 jaar en het is geweldig zo'n piercing het is zoo mooi
Oud 18-11-2005, 14:37
freakje
freakje is offline
Als je het laat schieten, dan is het wel geen piercing hé Ik noem het altijd gewoon oorbel, aangezien er geen naald aan te pas is gekomen (heb het dus ook gewoon laten schieten).

Regels voor berichten