Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2005, 16:03
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
RIYAD - Een Saudische leraar is veroordeeld tot 750 zweepslagen en ruim drie jaar cel, omdat hij met zijn leerlingen over de Bijbel had gediscussieerd en positief over de joden had gesproken. Dit heeft de Saudische krant Al-Madina zondag gemeld.

Leerlingen en collega's van de leraar aan een middelbare school hadden aangifte gedaan. In Saudi-Arabië, het land waar de islam is ontstaan, is het in het openbaar belijden van elke andere godsdienst verboden. De leraar heeft hoger beroep aangetekend tegen de zweepslagen en de celstraf.

Wat vinden jullie? Is dit schending van de mensenrechten? Ik vind van wel. Iedereen mag toch gewoon geloven wat hij of zij wil?
Oud 18-11-2005, 16:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
mijn mening:

'tiswah'
Oud 18-11-2005, 16:04
T_ID
T_ID is offline
Schend SA met zijn shariawetgeving de mensenrechten?

Is dat een retorische vraag?
Oud 18-11-2005, 16:08
Verwijderd
Niet echt nieuws natuurlijk. In sommige landen kun je inderdaad niet zeggen wat je wilt over andere religies. Is dat stom? Ik vind van wel. Is dat in strijd met onze mensenrechten? Ja, alleen hoeft het buitenland zich daar meestal niet aan te houden. Kunnen we daar iets aan doen? Nee, niet echt.
Oud 18-11-2005, 16:22
T_ID
T_ID is offline
Handelsembargo tegen SA.

Of nee, dan kunnen we geen auto meer rijden.
Oud 18-11-2005, 16:25
dingokoning
dingokoning is offline
Handelsembargo tegen landen die mensenrechtenschenden? ja is goed, maar dan met 1 maat meten.
Oud 18-11-2005, 16:27
juno
juno is offline
Dan gaat het in die landen met de gewone burgers nog slechter. De machthebbers zitten er toch wel op rozen met hun zwitserse bankrekening vol gestolen ontwikkelingsgeld.
Oud 18-11-2005, 16:28
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
juno schreef op 18-11-2005 @ 17:27 :
Dan gaat het in die landen met de gewone burgers nog slechter. De machthebbers zitten er toch wel op rozen met hun zwitserse bankrekening vol gestolen ontwikkelingsgeld.
En de olie dan?
Oud 18-11-2005, 16:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 18-11-2005 @ 17:25 :
Handelsembargo tegen landen die mensenrechtenschenden? ja is goed, maar dan met 1 maat meten.
Ach nee, gaan we nu weer de geweldige prestatie leveren van alle nuance en schaalverschillen in mensenrechtingen negeren en preken over de groote boze VS?
Oud 18-11-2005, 17:03
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-11-2005 @ 17:59 :
Ach nee, gaan we nu weer de geweldige prestatie leveren van alle nuance en schaalverschillen in mensenrechtingen negeren en preken over de groote boze VS?
Sjongejongejonge. Waar slaat dit op? Ik heb nergens de VS genoemd of je legt me al woorden in de mond, triest
Oud 18-11-2005, 17:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 18-11-2005 @ 18:03 :
Sjongejongejonge. Waar slaat dit op? Ik heb nergens de VS genoemd of je legt me al woorden in de mond, triest
Ik voelde weer een uitbarsting aankomen van de neiging tot het rechtvaardigen van onrechtvaardigheid m.b.v. het struisvogel argument van sommigen, en voordat er daardoor nog een topic ontspoorde wilde ik dat nu eens voor zijn.
Oud 18-11-2005, 17:17
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-11-2005 @ 18:07 :
Ik voelde weer een uitbarsting aankomen van de neiging tot het rechtvaardigen van onrechtvaardigheid m.b.v. het struisvogel argument van sommigen, en voordat er daardoor nog een topic ontspoorde wilde ik dat nu eens voor zijn.
Ja, doe ik namelijk altijd toch Nee T_id, hoe leuk je je smoes ook verwoord, je reply sloeg nergens op, post geen reply's omdat je denkt iets te voelen en iets voor te willen zijn. Reageer inhoudelijk of reageer niet (jouw quote ja)

SA zal echt niet geboycot worden, de oliebelangen zijn daarvoor te belangrijk. En Juno, SA gestolen ontwikkelingsgeld? Die machthebbers in SA hebben toch denk ik eerder hun fortuin te danken aan de olieinkomsten dan aan gestolen ontwikkelingsgeld (voor zover ik weet heb ik nog nergens iets gelezen van ontwikkelingsgelden die gestolen worden door SA'se machthebbers)
Oud 18-11-2005, 17:54
Verwijderd
Pff.
Oud 18-11-2005, 18:00
Verwijderd
Dit topic heeft toch wel een hoog 'dit wordt nooit een serieus topic'-gehalte.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten