Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 22:27
5803
5803 is offline
Dit jaar na mijn eindexamen heb ik tamelijk lang vakantie en dan wil ik zeker gaan reizen. Ik had met een vriendin bedacht dat we misschien per brommer konden gaan reizen. Erg ver hoeven we niet te komen, en we hebben zeker acht weken de tijd. Toen ik mijn ouders inlichtte over deze plannen, stonden ze niet echt te springen. Iemand hier ervaring mee, tips, of iets anders?

Als argument werd onder andere gebruikt dat brommer rijden gevaarlijk is, brommers snel kapot gaan en dat het langzaam gaat.
Oud 24-11-2005, 08:08
Miracle
Miracle is offline
Hoever wil je er ongeveer mee rijden dan? Brommers lijken me idd niet echt een handig vervoersmiddel, ook voor bagage is het niet handig.
Oud 24-11-2005, 16:00
Ivo
Ivo is offline
in de jaren 60 en 70 bestonden de touroperators nog niet/nauwelijks en waren er al helemaal geen prijsvechters in de luchtvaart. Een eigen auto was relatief gezien toen ook nog veel duurder als nu en dus ging iedere jongere met een gemotoriseerde tweewieler daarmee op vakantie. Voor een aantal van die jongeren was de Noordzeekust of de Waddeneilanden al ver genoeg, maar er zijn er ook zat die op de brommert naar de Middellandse Zee zijn gereden en weer terug.

Bagage is natuurlijk wat lastiger mee te nemen als in de auto of touringcar, maar als je je brommer op een goede manier bepakt kun je meer menemen als wanneer je bijvoorbeeld met de trein gaat rondreizen of met de benenwagen reist. Goed rondkijken bij outdoorzaken en fietswinkels naar handige hulpmiddelen hiervoor.

Dat het langzaam gaat is een loos argument. Je hebt vakantie, dus waarom zou het dan snel moeten gaan? Voor mij begint vakantie als ik thuis rustig weg rij, niet pas als ik na een gehaaste reis ben aangekomen op m'n bestemming. Als je van plan bent meerdere dagen achter elkaar te rijden, moet je het wel rustig aan doen. Als je dan uit gaat van zo'n 6 uur rijden kun je makkelijk 200-250 km per dag afleggen. Er van uitgaande dat je in het midden van Nederland woont zit je dan in 2 dagen al ter hoogte van Parijs en met een weekje rustig toeren ben je bij de Middellandse zee (mits je die kant uit wilt natuurlijk).

Kapot gaan motorvoertuigen voornamelijk door een gebrek aan goed onderhoud. Het onderhoudsinterval bij een brommer is wat hoger als bij een auto, dus je zult er wel voor moeten zorgen dat je de basisdingen onderweg zelf kunt doen.

Dat brommers een relatief gevaarlijk vervoermiddel zijn, dat is bekend. En dat je in het buitenland (per kilometer) een grotere kans hebt op een verkeersongeval is ook bekend. Op dit gebied zul je je ouders dus moeten overtuigen van je eigen verkeersinzicht en voorzichtigheid. Het kan hierbij helpen om van te voren al een weekendje/weekje in het voorjaar weg te gaan met de brommer. Wat natuurlijk zowieso een ultieme test is om te kijken of je het echt wat vind om op deze manier te reizen.

Hoe dan ook, mocht je op je brommer een mooie vakantie beleven, dan is dat zeer waarschijnlijk een ervaring die je nooit meer vergeet.
Oud 24-11-2005, 22:41
5803
5803 is offline
dankjewel voor de reacties!

en hoever en waarheen we precies willen, weten we niet precies, maar we willen ons sowieso niet ergens aan vast leggen, gewoon naar het zuiden sowieso. of we nou maar tot noord-frankrijk komen of zuid-spanje, dat maakt niet zo veel uit.

over het kapotgaan ed., daar moet wel wat aan te doen zijn, al kun je het natuurlijk niet voorkomen.

ik zit alleen nog een beetje met de onveiligheid, maar daar moet ik mijn ouders inderdaad maar van overtuigen.

maar niemand zelf ervaring hiermee?
Oud 25-11-2005, 18:25
Bruut
Bruut is offline
Denk niet dat je brommertje het trekt naar zuid frankrijk/spanje is zon korte tijd
Oud 25-11-2005, 22:56
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Bruut schreef op 25-11-2005 @ 19:25 :
Denk niet dat je brommertje het trekt naar zuid frankrijk/spanje is zon korte tijd
Jup. Mij lijkt het weer ook niet altijd zo geweldig en je moet bovendien toch wel wat vaardigheden hebben met rijden zelf. Bovendien zit je met beperkte ruimte voor bagage zoals Ivo ook al zei en je brommer zwaar bepakken is niet bevorderlijk voor het beestje en jouw eigen rijvaardigheden.

Ik denk dat je het beter niet kan doen, maar dat is natuurlijk mijn mening.

Interrailen
Oud 26-11-2005, 08:38
MTpower
MTpower is offline
Ik persoonlijk zou het wel doen, ik ging toen ik nog een scooter had (met een puchje is dat niet zo relaxed om te doen, lange afstanden) geregeld naar Bergen op Zoom heen en terug (vanaf middelburg toch nog een kilometertje of 140 heen en terug).
Ik zou het overigens niet doen als je echt niets van brommers/scooters af weet en met iemand gaat die er ook niet veel verstand van heeft. Er is toch wel een redelijke kans dat zo'n dingetje het niet trekt als je er echt veel kilometers mee gaat maken in korte tijd.
En als je er wat verstand van hebt, zorg dan ook voor wat gereedschap
Het lijkt mij zo wel een leuk idee
Oud 07-12-2005, 12:27
Back Door Man
Back Door Man is offline
maar wat kwam je dan doen in bergen op zoom ?
Oud 07-12-2005, 13:13
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 07-12-2005 @ 13:27 :
motercafe die2.
Oud 09-12-2005, 14:31
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 07-12-2005 @ 13:27 :
Niets
Ik vond/vind het gewoon leuk om een beetje rond te rijden
Nu doe ik het liever niet meer zo ver, want op een Puch is dat echt A-relaxed
Oud 09-12-2005, 15:20
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik ben al blij als mijn scooter het elke dag naar Kampen redt...
Oud 10-12-2005, 14:35
JCG
JCG is offline
Op wat voor brommer wil je gaan? En kan je zelf dingen reparen aan je brommer? Als je geeneens weet hoe je de carb schoon maakt zal ik het niet doen
Oud 10-12-2005, 23:31
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 09-12-2005 @ 16:20 :
Ik ben al blij als mijn scooter het elke dag naar Kampen redt...
hoeveel km is dat?

Ik ben nu blij als ik niet op m'n bek ga met m'n puch
Dat ding trilt, wiebelt, maakt rare geluidje, voorkork zit maar net vast, achterwiel staat scheef, ketting hangt te slap, dat blok heeft echt een paar serieuze opdonders gehad, er wordt mee gegooid, tegen getrapt, dat ding geeft maar niet op, echt toppie
Hij is alleen nie zo comfortabel
Oud 12-12-2005, 13:35
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-12-2005 @ 00:31 :
hoeveel km is dat?

15!
Oud 12-12-2005, 23:32
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 12-12-2005 @ 14:35 :
15!
Dat haalt die brakke puch van mij nog wel
Wat voor scooter heb je dan?
Oud 13-12-2005, 06:40
Miracle
Miracle is offline
Voor dit soort onderwerpen bestaat een heel mooi forum, genaamd Verkeer en Vervoer!

Alleen als het met vakantie te maken heeft, kan het hier.
Oud 13-12-2005, 10:17
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-12-2005 @ 07:40 :
Voor dit soort onderwerpen bestaat een heel mooi forum, genaamd Verkeer en Vervoer!

Alleen als het met vakantie te maken heeft, kan het hier.
sorry
Advertentie

Regels voor berichten