Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2006, 09:31
Verwijderd
Zijn er mensen die hieraan hebben meegedaan, en zo ja, welke afstanden, waar en hoe heb jij dit ervaren?

Ik wil van de zomer beginnen deel te nemen aan dit soort wedstrijden en ben er hard voor aan het trainen (ik zwem gemiddeld 20 km per week nu waarvan 1 training rond de 7 km ligt en de rest tussen de 3 en 4 km).

Wat doen jullie verder ter ondersteuning van de zwemtrainingen? (andere sporten?)

en hebben jullie misschien nog andere tips voor mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2006, 13:44
Verwijderd
Inmiddels heb ik al 3 weken ruim 10 km op de woensdagochtenden gezwommen.

Nog steeds zoek ik tips en ervaringen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 18:24
*meizz*
*meizz* is offline
Ik ben helemaal geen langebaan zwemmer, ik zwem zeg maar de "gewone" afstanden. Ik weet dus niet of je hier wat aan hebt. Maar ik heb vorig jaar meegedaan met Langebaan Bussloo (in Twello). Nu heet het geloof ik Open Water Bussloo. Ik heb toen 2 kilometer school gezwommen, en ik had er dus maar een keer echt voor getraind. (= dat ik lang achter elkaar zwom) Voor die wedstrijd had ik zeg maar wel gewone training gehad, dus ik ben niet ongeoefend gaan zwemmen zeg maar. Ik denk dat jij er meer van af zal weten dan ik,(als ik? ) maar ik had toen gehoord dat zwemmers vaseline of iets dergelijks meenemen voor de warmte. Ik zou ook sowieso warme kleren meenemen Ook een goede warming up en cooling down natuurlijk. Met de start is het meestal wel een gedring, dus of je er niks van aantrekken, of achteraan beginnen. Er zijn ook mensen die als een 'treintje' zwemmen, dus als er meer mensen meedoen die je kent, en als je het handig/fijn vindt? Dit jaar ben ik weer van plan mee te gaan doen, en ook weer 2 km school, als dat kan. Misschien kom ik je nog tegen?

Edit: Ik waterpolo ook.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 19:36
Verwijderd
Het langste wat ik in een wedstrijd ooit gezwommen heb is 200 meter (wel ja, wat een afstand, maar ik werd wel derde ), maar toen waren er ook nog geen lange afstandwedstrijden waar vanuit de club aan meegedaan werd (200m was het langst) en in m'n eentje deed ik het als jong iemand ook niet zo snel. Helaas, want dat is wel wat ik het leukst vind. Misschien ooit, in de toekomst nog eens.

(Op dit moment zit ik niet meer op wedstrijdzwemmen, wel nog op waterpolo en dat vind ik veel leuker, dus stop ik op dit moment liever daar mijn energie in. )
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
*meizz* schreef op 01-06-2006 @ 19:24 :
Ik ben helemaal geen langebaan zwemmer, ik zwem zeg maar de "gewone" afstanden. Ik weet dus niet of je hier wat aan hebt. Maar ik heb vorig jaar meegedaan met Langebaan Bussloo (in Twello). Nu heet het geloof ik Open Water Bussloo. Ik heb toen 2 kilometer school gezwommen, en ik had er dus maar een keer echt voor getraind. (= dat ik lang achter elkaar zwom) Voor die wedstrijd had ik zeg maar wel gewone training gehad, dus ik ben niet ongeoefend gaan zwemmen zeg maar. Ik denk dat jij er meer van af zal weten dan ik,(als ik? ) maar ik had toen gehoord dat zwemmers vaseline of iets dergelijks meenemen voor de warmte. Ik zou ook sowieso warme kleren meenemen Ook een goede warming up en cooling down natuurlijk. Met de start is het meestal wel een gedring, dus of je er niks van aantrekken, of achteraan beginnen. Er zijn ook mensen die als een 'treintje' zwemmen, dus als er meer mensen meedoen die je kent, en als je het handig/fijn vindt? Dit jaar ben ik weer van plan mee te gaan doen, en ook weer 2 km school, als dat kan. Misschien kom ik je nog tegen?

Edit: Ik waterpolo ook.
bedankt voor je reactie

Ik ga die wedstrijd eens opzoeken, het lijkt me wel erg leuk om eraan mee te doen!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-06-2006 @ 20:36 :
Het langste wat ik in een wedstrijd ooit gezwommen heb is 200 meter (wel ja, wat een afstand, maar ik werd wel derde ), maar toen waren er ook nog geen lange afstandwedstrijden waar vanuit de club aan meegedaan werd (200m was het langst) en in m'n eentje deed ik het als jong iemand ook niet zo snel. Helaas, want dat is wel wat ik het leukst vind. Misschien ooit, in de toekomst nog eens.

(Op dit moment zit ik niet meer op wedstrijdzwemmen, wel nog op waterpolo en dat vind ik veel leuker, dus stop ik op dit moment liever daar mijn energie in. )
ik heb gisteren een wedstrijd gehad waarin ik 2 afstanden van 200 meter gezwommen heb, heb wel gemerkt dat dit voor veel mensen erg zwaar is.

Verder heb ik erg gemerkt dat ike cht een langeafstadszwemmer ben. Ik was wel tevreden met mn eigen tijden, maar lagen toch verder terug dan die van een aantal anderen (ben 12e en 6e geworden)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 15:56
Verwijderd
Ik vind de 200 meter juist een hele fijne afstand.
(Dat zegt natuurlijk niets voor anderen. )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten