Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2004, 11:51
ShadowX
ShadowX is offline
Gratis en voor niks op de Veluwe.
Thee werkt goed!
Roken kan ook maar is vies, eten nog niet geprobeerd.
Oud 04-10-2004, 12:44
coopergirl
coopergirl is offline
...Okay
Oud 04-10-2004, 14:38
leucomelas
leucomelas is offline
kaalkopjes? mis ik nu iets of benk gewoon dom?
Oud 04-10-2004, 14:56
Bleater
Bleater is offline
zijn kaalkopjes nou de zogenaamde "truffels", of "mexicanen"?
Oud 04-10-2004, 15:40
Iveauh
Iveauh is offline
paddo's

of ben ik weer beidehand ?
Oud 04-10-2004, 15:48
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Reel-bigfish schreef op 04-10-2004 @ 16:40 :
paddo's

of ben ik weer beidehand ?
als die echt zo op de veluwe staan ga ik daar ook wel even een kijkje nemen.

maar dat kan ik niet geloven eigenlijk.
Oud 04-10-2004, 15:51
Verwijderd
Juh je kan paddestoelen in nederland vinden waar je ook van gaat trippen. Moet je alleen wel een echte kenner zijn, om precies te weten welke dat zijn. En de paddo's hier in NL zijn niet zooo sterk.

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 15:54.
Oud 04-10-2004, 16:30
leucomelas
leucomelas is offline
*pakt dr koffers en gaat op weg*
Oud 04-10-2004, 16:55
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 04-10-2004 @ 17:30 :
wat jij zegt.
Oud 04-10-2004, 16:56
Counterfeit
Counterfeit is offline
in de drunese duinen, waar ik woon kun je ook paddo's vinden hoor
Oud 04-10-2004, 17:11
A*
A* is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 04-10-2004 @ 17:30 :
Inderdaad.

Ik woon in de Veluwe, tegenover een bos.
Eens even een kijkje nemen morgen.
Oud 04-10-2004, 17:30
Type
Type is offline
Citaat:
Blink182 schreef op 04-10-2004 @ 17:56 :
in de drunese duinen, waar ik woon kun je ook paddo's vinden hoor
Hmmm... een oom van mij ging altijd de duinen in om bloemen en paddestoelen te zoeken, bekijken, onderzoeken, fotograferen, en plukken...

Dan vraag ik me nu af wat hij daar precies gedaan heeft
Oud 04-10-2004, 20:41
Risce
Risce is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 04-10-2004 @ 12:51 :
Gratis en voor niks op de Veluwe.
Thee werkt goed!
Roken kan ook maar is vies, eten nog niet geprobeerd.
biedt dan gewoon meteen je normale stash aan...
Oud 05-10-2004, 17:40
HC4L
HC4L is offline
ja das allemaal wel leuk enzo dat je daar kan vinden, maar dan moet je ook nog wel de goeie kunnen vinden.

er zijn zoveel giftige paddestoelen tussen en ik denk niet dat jij, ik ook niet hoor, dat onderscheid kunt maken.

ga me er ook niet wagen, straks pluk je echt verkeerde en dan ben je de lul
Oud 05-10-2004, 18:06
Verwijderd
ja dat is echt een risico
Oud 05-10-2004, 18:11
little nemo
little nemo is offline
..echt niet dat ik die dingen weg zou krijgen, doe mij maar gewoon gedroogte uit de shop ...
Oud 06-10-2004, 10:20
ShadowX
ShadowX is offline
Psilocybe semilanceata (Puntig kaalkopje). In Nederland vrij algemeen. Saprotroof, op de grond en op grasresten in graslanden, bij voorkeur op zure zandgrond.
Kenm.: hoed kegelvormig (soms ook bijna bolrond tot klokvormig) met een spits bultje, kleverig en olijf- tot grijsbruin indien vochtig, strogeel tot okerkleurig bij droogte; steel lang en dun maar vrij stevig; geur radijsachtig, smaak mild; in bepaald opzicht giftig (hallucinogeen, bevat psilocybine).

Foto: Waddeneiland (A. Biemans). Hoogte: ± 4-8 cm.
Oud 06-10-2004, 10:29
ShadowX
ShadowX is offline
Onderscheid maken is moeilijk, maar in dit geval wel goed te leren.
Gedroogde paddo's in de grinder, daarna thee-ei vullen met thee en paddestoel, vijftien minuutjes trekken, klein schepje honing erbij... Smaakte goed!
Oud 06-10-2004, 16:42
Risce
Risce is offline
Citaat:
HC4L schreef op 05-10-2004 @ 18:40 :
er zijn zoveel giftige paddestoelen tussen
Is dat ironisch bedoeld? Wat denk je dat 'paddo's' zijn dat ze het effect hebben dat ze hebben?
Oud 06-10-2004, 17:32
HC4L
HC4L is offline
nee natuurlijk is dat niet ironisch bedoeld.
snap je soms niet wat ik bedoel ofzo? je hoeft mij echt niks te vertellen over het effect van paddo's ofzo want dat weet ik echt wel.
ik bedoel dat er ook paddestoelen zijn, waar je echt goed ziek van kunt worden en dan niet als in trippen bedoeld.
zo duidelijk?
Oud 06-10-2004, 19:57
Risce
Risce is offline
Citaat:
HC4L schreef op 06-10-2004 @ 18:32 :
nee natuurlijk is dat niet ironisch bedoeld.
snap je soms niet wat ik bedoel ofzo? je hoeft mij echt niks te vertellen over het effect van paddo's ofzo want dat weet ik echt wel.
ik bedoel dat er ook paddestoelen zijn, waar je echt goed ziek van kunt worden en dan niet als in trippen bedoeld.
zo duidelijk?
Oud 06-10-2004, 19:58
De Dood
De Dood is offline
Oud 06-10-2004, 21:00
HC4L
HC4L is offline
maar eigenlijk snap je wel wat ik bedoel
Oud 06-10-2004, 22:48
Risce
Risce is offline
Citaat:
De Dood schreef op 06-10-2004 @ 20:58 :
hee, ben je nog boos...?
Oud 07-10-2004, 10:25
De Dood
De Dood is offline
Citaat:
Risce schreef op 06-10-2004 @ 23:48 :
hee, ben je nog boos...?
Uhm..ik wil niet vervelend zijn hoor, maar jij opende toch een topic waarin je mensen zocht om mij te "bashen" ? sukkel!
Advertentie
Oud 07-10-2004, 10:57
Risce
Risce is offline
ja, daarom vraag ik: ben je nog boos op me.... schatje?

wel goed lezen he, anders verspil ik hier mijn kostbare tijd, aan iemand niet boos maken oa.
Oud 07-10-2004, 11:00
Verwijderd
Geen liefdesperikelen hier.

Leuk die dingen, maar let wel een beetje op met wat je plukt...
Oud 07-10-2004, 13:20
apekop123
apekop123 is offline
weet iemand waar je die FieldGuide for Mushrooms kunt vinden?

Ik kom de laatste tijd nl nogal vaak paddestoelen tegen, maar weet nooit welke soorten het zijn.
Oud 07-10-2004, 13:22
apekop123
apekop123 is offline
oh laat maar al gevonden

google

http://www.shroomery.org/index/par/23471
Oud 08-10-2004, 13:55
apekop123
apekop123 is offline
ik heb een paddo geplukt, maar ik weet echt NIET welke soort het is.

Ga 'm toch maar niet proberen

misschien na wat zoeken op internet.
Oud 08-10-2004, 14:34
Verwijderd
Ik wou dat je gewoon hard kon trippen van een pizza ofzo in plaats van iets wat je smaakpupillen in de negatieve zin des woords aantasten.
Oud 08-10-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 08-10-2004 @ 15:34 :
Ik wou dat je gewoon hard kon trippen van een pizza ofzo in plaats van iets wat je smaakpupillen in de negatieve zin des woords aantasten.
Oud 08-10-2004, 16:54
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Reverend schreef op 08-10-2004 @ 15:34 :
dat kan !!

1) koop een pizza, bij voorkeur een dr. oetker met mozarella
2) upgrade de pizza met extra mozarella
3) maak de pizza klaar volgens de gebruiksaanwijzing
4) snij paddo's zo klein alsof je t in een joint moet stoppen
5) strooi je paddokruimels over de pizza, je proeft er nix meer van (van de paddo's, de pizza is natuurlijk erg lekker)
Oud 09-10-2004, 02:05
Verwijderd
Klinkt aanlokkelijk, maar blijft het effect dan even sterk?
Oud 09-10-2004, 11:25
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Reverend schreef op 09-10-2004 @ 03:05 :
Klinkt aanlokkelijk, maar blijft het effect dan even sterk?
duh
de psyloscibine ofzoiets waar je van gaat trippen gaat er niet uit omdat je t over pizza strooit hoor...

ik doe t nog alleen maar op dit soort manieren omdat ik paddo's echt te ranzig vind
Oud 11-10-2004, 10:20
ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
little nemo schreef op 09-10-2004 @ 12:25 :
duh
de psyloscibine ofzoiets waar je van gaat trippen gaat er niet uit omdat je t over pizza strooit hoor...

ik doe t nog alleen maar op dit soort manieren omdat ik paddo's echt te ranzig vind
Op een lege maag neemt je lichaam de psilocybine veel beter en sneller op.
Oud 11-10-2004, 10:37
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
little nemo schreef op 08-10-2004 @ 17:54 :
dat kan !!

1) koop een pizza, bij voorkeur een dr. oetker met mozarella
2) upgrade de pizza met extra mozarella
3) maak de pizza klaar volgens de gebruiksaanwijzing
4) snij paddo's zo klein alsof je t in een joint moet stoppen
5) strooi je paddokruimels over de pizza, je proeft er nix meer van (van de paddo's, de pizza is natuurlijk erg lekker)
Dit klinkt wel heel verleidelijk . Maar waar kan je paddo's kopen? En zijn die duur? En hoeveel gebruik je dan ongeveer?

@ Type & Mutant Als ik niet mag vragen waar ik ze kan kopen moet je het er maar ff uit editen.
Oud 11-10-2004, 11:56
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 11-10-2004 @ 11:37 :
Dit klinkt wel heel verleidelijk . Maar waar kan je paddo's kopen? En zijn die duur? En hoeveel gebruik je dan ongeveer?

@ Type & Mutant Als ik niet mag vragen waar ik ze kan kopen moet je het er maar ff uit editen.
Wat dacht je van de Smartshop ?

1 portie kost 15 euro, als je meer moet betalen zou ik ze niet kopen.
Oud 11-10-2004, 12:06
snarl
snarl is offline
ehh ik doe al jaren aan natuur en zo, insecten schelpen bla etc, en dus ook wel eens aan paddestoelen, ik kan jullie aanraden het niet op eigen houtje te gaan doen want ik kan het ook nog niet, na jaren ervaring en zo. het is gewoon fukking moeilijk! dus ajb doe het niet.
Oud 11-10-2004, 12:32
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 11-10-2004 @ 11:20 :
Op een lege maag neemt je lichaam de psilocybine veel beter en sneller op.
nou dan eet je toch niet teveel pizza (in principe is 1 slice genoeg om geen paddos te proeven) of doe je er wat meer paddo overheen, laatste keer dat ik t zo deed ging ik echt wel leuk trippen
Oud 11-10-2004, 20:15
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ALX schreef op 11-10-2004 @ 12:56 :
Wat dacht je van de Smartshop ?

1 portie kost 15 euro, als je meer moet betalen zou ik ze niet kopen.
Ik weet alleen geen smartshop te vinden in Haarlem maar ik ga wel ff zoeken. Is er nog iets wat ik absoluut niet moet doen (van te voren of erna.)? Of waar ik op moet letten. Het is de eerste keer dat ik paddo's ga proberen dus ik wil niet dat er iets gruwelijk fout gaat ofzo...
Oud 11-10-2004, 20:36
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-10-2004 @ 21:15 :
Ik weet alleen geen smartshop te vinden in Haarlem maar ik ga wel ff zoeken. Is er nog iets wat ik absoluut niet moet doen (van te voren of erna.)? Of waar ik op moet letten. Het is de eerste keer dat ik paddo's ga proberen dus ik wil niet dat er iets gruwelijk fout gaat ofzo...
niet teveel proberen (1/2 portie mexicaanse ofzo) en helemaal handig is t als je met iemand bent die niet paddo's gaat eten. verder is t ergste wat er fout kan gaan dat je een bad trip krijgt en dat je dus heel lang bang bent voor vanalles enzo, dat is wel arelaxed maar zolang je lichaam geen aanleg heeft om in zo'n trip te blijven hangen kunnen er geen vervelende dingen op langere termijn gebeuren (aangenomen dat je niet heel veel paddo's gaat vreten, dat is niet erg verstandig om te doen)
Oud 11-10-2004, 20:52
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-10-2004 @ 21:36 :
niet teveel proberen (1/2 portie mexicaanse ofzo) en helemaal handig is t als je met iemand bent die niet paddo's gaat eten. verder is t ergste wat er fout kan gaan dat je een bad trip krijgt en dat je dus heel lang bang bent voor vanalles enzo, dat is wel arelaxed maar zolang je lichaam geen aanleg heeft om in zo'n trip te blijven hangen kunnen er geen vervelende dingen op langere termijn gebeuren (aangenomen dat je niet heel veel paddo's gaat vreten, dat is niet erg verstandig om te doen)
Ik ben niet echt van plan om veel te nemen ofzo. Ik wil het ook bij een keer laten. Ik wil weten hoe het is om te halucineren enzo. Dat lijkt me ZO vet. Maar je hebt het over mexicaanse. Je hebt dus net als met wiet en hash enzo verschillende soorten? En welke zijn dan een beetje goed. Oftewel van welke krijg ik een beetje een goeie trip?
Oud 11-10-2004, 22:55
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-10-2004 @ 21:52 :
Ik ben niet echt van plan om veel te nemen ofzo. Ik wil het ook bij een keer laten. Ik wil weten hoe het is om te halucineren enzo. Dat lijkt me ZO vet. Maar je hebt het over mexicaanse. Je hebt dus net als met wiet en hash enzo verschillende soorten? En welke zijn dan een beetje goed. Oftewel van welke krijg ik een beetje een goeie trip?
Halve portie is voor beginner wel handig, en een sitter is ook erg belangrijk.

Mexicaanse zijn de minst heftige (net als truffels) soort dus ideaal voor de beginner. En van welke soort je een goede trip krijgt ligt er maar aan, het gaat er meer om hoe je jezelf voelt, als je niet snel ergens bang of bezorgt voor/over bent is de kans op een badtrip al kleiner. Zorg voor een veilige en bekende plek waar je gaat trippen en ga NIET de stad in als je paddo's hebt gegeten, het zijn GEEN partydrugs.

Verder belangrijk...goede muziek, ambient muziek van aphex twin doet het bij veel mensen goed (luister geen hardcore of flinke hard rock, dat is echt veels te druk).

Hoe ga je ze eten?
Nou dat kan o pverschillende manieren:
- rauw (kan ontzettend vies zijn)
- thee van zetten (zat over te vinden, en wordt je minder snel misselijk van).
- over de pizza, op een broodje e.d.

Ik heb ze rauw gegeten, gedipt in drinkyoghurt, op broodje en op een pannekoek. Alle keren waren ze niet bepaald lekker.

Mijn ervaringen in het heel-kort:

1ste keer:
bijna halve mexicaanse, niet veel van gemerkt. Wel een paar vervormingen een flink gelachen

2de keer:
1.25 portie colombiaanse. te heftige trip gehad, was vaak bang en op laatst enorm over me nek gegaan (wel netjes op de wc), was niet fijn

3de keer:
3/4 equadoriaanse, daarvan heb ik een flinke visuele trip gehad, closed eye visuals en de alles verkleurde op de maat van de muziek

4de keer:
3/4 (of was het nou hele?) colombiaanse. Diepe duistere trip gehad die niet eng was. Op laatst zei iemand dat die wou kotsen maar deed het niet, daardoor werd ik misselijk (door de gedachte alleen al) en ben ik alwéér over me nek gegaan. Toch was de trip niet eng, maar ik kon niet slapen omdat de paddo's nog werkten.

5de keer:
was vorige week, voor het eerst in de buitenlucht. Heb weer 3/4 equadoriaanse gehad. Buiten op de heide was supermooi, we waanden ons in een schilderij. Helaas werd ik op gegeven moment weer erg misselijk (zwakke maag ) en ben ik maar op het kleedje gaan liggen, na tijdje moest ik plassen en moest ik wel weer in beweging komen, toen was misselijk ineens voorbij en was alles nog erg mooi.
Meer over dat tripreport: Tripreport

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 23:03.
Oud 11-10-2004, 23:48
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Party_P schreef op 11-10-2004 @ 23:55 :
*verhaal*
Tnx. Ik heb je report gelezen en het zag er echt gaaf uit. Dit is verder niet pro drugs bedoeld ofzo maar het trekt me gewoon heel erg. Ik heb nog een paar vragen: Hoe lang duurt het ongeveer? Heb je er ook een zogenaamde kater van? En mischien ook niet onbelangrijk wat kan je het beste doen als er iets mis gaat?
Oud 12-10-2004, 12:12
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
wammus schreef op 12-10-2004 @ 00:48 :
Tnx. Ik heb je report gelezen en het zag er echt gaaf uit. Dit is verder niet pro drugs bedoeld ofzo maar het trekt me gewoon heel erg. Ik heb nog een paar vragen: Hoe lang duurt het ongeveer? Heb je er ook een zogenaamde kater van? En mischien ook niet onbelangrijk wat kan je het beste doen als er iets mis gaat?
het duurt een uur of 3-4, je hebt er geen kater van maar je kan je wel wat wazig voelen en als het mis gaat kan je niet bijzonder veel doen, alleen maar wachten tot het over gaat. er wordt wel ns geclaimd dat je dan vitamine c moet eten maar voordat dat opgenomen is ben je alweer ruim een uur verder dus dat helpt toch niet erg. maar misgaan is niet zo rampzalig verder (spreekt uit ervaring), zeker achteraf is t een erg leuke ervaring
Oud 12-10-2004, 15:15
Wammus
Wammus is offline
Smartshop gevonden . Daar ga ik van de week maar eens langs. Daar kunnen ze me vast wel wat meer vertellen. Heeft iemand nog ideeën wat ik evt zou kunnen gaan doen. Want alleen maar een beetje op de bank zitten zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.
Oud 12-10-2004, 15:52
Risce
Risce is offline
Citaat:
little nemo schreef op 12-10-2004 @ 13:12 :
maar misgaan is niet zo rampzalig verder (spreekt uit ervaring)
soms is het wel erg. Mensen die erin blijven hangen (vooral mensen met aanleg voor psychoses, zie je eigen familie), of het kan enorm misgaan met ruzie maken (dat gaat meestal wel zo weer over), of het kan lijden tot automutilatie of zelfs zelfmoord.

Praat niet te licht over Bad gaan. Meestal komt het wel goed, maar soms is het FUBAR.
Oud 12-10-2004, 17:00
Murazor
Murazor is offline
Citaat:
wammus schreef op 12-10-2004 @ 16:15 :
Smartshop gevonden . Daar ga ik van de week maar eens langs. Daar kunnen ze me vast wel wat meer vertellen. Heeft iemand nog ideeën wat ik evt zou kunnen gaan doen. Want alleen maar een beetje op de bank zitten zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.
Ga iniedergeval naar een vertrouwde rustige plek (drukte en dan vooral nuchtere mensen is niet leuk). Voor de rest hoeft de hele tijd op de bank zitten niet erg te zijn als je paddos op hebt
Oud 12-10-2004, 18:00
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Risce schreef op 12-10-2004 @ 16:52 :
soms is het wel erg. Mensen die erin blijven hangen (vooral mensen met aanleg voor psychoses, zie je eigen familie), of het kan enorm misgaan met ruzie maken (dat gaat meestal wel zo weer over), of het kan lijden tot automutilatie of zelfs zelfmoord.

Praat niet te licht over Bad gaan. Meestal komt het wel goed, maar soms is het FUBAR.
erin blijven hangen kan alleen maar als je aanleg hebt of veels teveel gebruikt. als je met mensen bent waarvan je weet wat je aan ze hebt valt t ruzie iets ook wel mee en als je zelfmoord pleegt tijdens een trip is er sowieso al veel met je mis; tijdens een trip ga je misschien wel wat anders denken, maar je wordt van 1 portie mexicaanse echt niet ineens psycho...als je meer gebruikt is t idd wel een stuk gevaarlijker (of als je vaker in een korte periode gebruikt)

Regels voor berichten