Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 14:05
Verwijderd
Hey mensen ik stop mijn studie rond 17 januari, en ga een jaar naar het buitenland. Nu had ik een studiefinanciering, en een ov kaart. Ik heb al een wijzigingsformulier van het IB groep meegenomen, en hier op vul ik dus in dat mijn studie per een andere datum stopt.
Moet ik nu dus ook mijn studiefinanciering rond 17januari laten stoppen???
en moet ik mn OV kaart inleveren op 17januari? of mag dat ook vroeger of later?

Moet ik nog iets meebrengen om mn ov kaart int e leveren bij het postkantoor? zoals een ID ofzo???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2006, 14:08
Verwijderd
www.ib-groep.nl
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:38
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Kan je inderdaad allemaal vinden op de site van de IB. Je hebt trouwens bij het ophaalbewijs van je OV een foldertje gekregen. Hier staat ook allerlei info over hoe en wanneer je OV moet inleveren.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:42
pyres
pyres is offline
ik denk dat je beter gewoon even kunt bellen
Oud 05-01-2006, 15:20
Verwijderd
niet echt te vinden....
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 16:15
Saycheese
Saycheese is offline
[voorkauwmodus]
Algemeen
De algemene regel is: geen studiefinanciering meer dan OV-studentenkaart inleveren. Dit is het geval in de volgende situaties:
je stopt met je studie
je hebt je maximale studiefinancieringsduur verbruikt
je verandert van inschrijvingsvorm waardoor je niet meer voltijd of duaal studeert, je schrijft je bijvoorbeeld in als extraneus
je verdient in 2006 meer dan € 10.527,57

Maar ook als je een nieuwe studie begint, waarvoor je geen studiefinanciering krijgt, moet je de kaart inleveren. Je moet je kaart ook inleveren als je wisselt van week- naar weekendkaart. Of als je een OV-vergoeding ontvangt in plaats van een OV-studentenkaart, omdat je in het buitenland studeert of stage loopt.

Op tijd inleveren
Lever je kaart op tijd in, uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je kunt de OV-studentenkaart inleveren op een van onze servicekantoren of op een postkantoor herkenbaar aan de OV-studentenkaartsticker. Het servicekantoor dat het dichtst bij jou in de buurt is vind je met onderstaand programma. Lever je de kaart later in, dan kost je dat € 68 per halve maand.
[/voorkauwmodus]

Als je stopt heb je geen recht meer op studiefinanciering. Het is ook helemaal niet handig om hem door te laten lopen, omdat je dan niets of minder krijgt als je besluit weer te gaan studeren. Stufi dus stopzetten. Dat betekent automatisch dat je geen recht meer op je OV hebt, en moet je die inleveren.
En je ID heb je toch altijd bij je? Zo niet, dan neem je hem voor de zekerheid mee.
Oud 05-01-2006, 16:36
Go
Go is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 05-01-2006 @ 16:20 :
niet echt te vinden....
Uit vrijwel alle posts van jou op dit forum is tot nu aan toe gebleken dat het voor jou heel moeilijk is zelf iets (uit) te zoeken
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 16:41
Verwijderd
dank je saycheese
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten