Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2005, 15:42
wizkid
wizkid is offline
Wat vindt jouw huisdier nou echt lekker, buiten zijn 'normale' eten (of iets dat je toevoegt aan zijn eten)?

TS begint:
1 Kat: Kattenmelk vindt ze verschrikkelijk lekker en eten waar iets van room inzit.
3 Katten: Af en toe een zakje wiskas, want ze krijgen normaal droge brokken.
De hond: Een pensstaafje, het stinkt verschrikkelijk (voor de menselijke neus) maar hij is er dol op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2005, 16:00
Kali
Kali is offline
Mijn kat wordt gek van garnalen
en heb ik deze week willen merken : hongaarse chips
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 16:11
Bloem
Bloem is offline
Mijn hond eet werkelijk alles, van pens tot rauwe wortel en alles ertussenin. Dropjes worden nog van de straat gepulkt

Mijn nijn vindt appel en witlof lekker, maar kijkt naar wortel weer niet om.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 16:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 17-09-2005 @ 17:11 :
Mijn hond eet werkelijk alles, van pens tot rauwe wortel en alles ertussenin. Dropjes worden nog van de straat gepulkt
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 16:15
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-09-2005 @ 17:13 :
Ook een labrador?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 16:16
Verwijderd
wortel en zn eigen keutels vind hij ook erg lekker ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 16:25
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 17-09-2005 @ 17:15 :
Ook een labrador?
Nee, een kruising, weet alleen niet tussen wat
Het is wel een terrier, lijkt een klein beetje op een border terrier...
Verder weet ik het ook niet
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 17:30
juno
juno is offline
Onze inmiddels overleden poes was gek op de sinterklaastijd, want dan was er marsepein in huis. Dat at ze bijna uit mijn mond vandaan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 17:32
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
juno schreef op 17-09-2005 @ 18:30 :
Onze inmiddels overleden poes was gek op de sinterklaastijd, want dan was er marsepein in huis. Dat at ze bijna uit mijn mond vandaan.
Mijn hond wordt blij van kerst en pasen, want dan staan er respectievelijk kerstkransjes en paaseitjes op tafel. Je kunt 's nachts echt alles laten staan, behalve chocolade, dat jat hij er af (Als het toevallig in zilverfolie zit, zoals paaseitjes, zie je de volgende ochtend allemaal stukjes folie op de grond liggen )
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 17:39
juno
juno is offline
Hoe kon ik het vergeten: een pak creamcrackers was niet veilig voor onze katten. Dan sloopten ze het pak open, haalden alle crackers eruit en aten overal alleen de hoekjes vanaf. De aangeknabbelde en natgekwijlde restanten lagen dan verspreid rondom de tafel als we 's ochtends opstonden.

Een pond vacuumverpakte kaas is ook een keer aangevallen, daar stonden duidelijk tandafdrukken in, twee ondertanden en twee boventanden. Tja, toen was de dader gauw gevonden.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:15
Verwijderd
Nou over onze honden kan ik vrij kort zijn: twee labradors.
Dus kauwgum die in je DICHTE schooltas zit zul je er toch echt uit moeten halen, want geloof me, anders zijn ze je voor.

Onze ene kat is gek op melk en wacht altijd heel braaf tot je klaar bent met je bakje cornflakes en onze andere kat eet echt ALLES. Ter illustratie: Op mijn verjaardag griste ze de spekjes en dropsleutels van de snoepschaal (ik werd 17, snoepschalen zijn ook dán erg gepast)

Mijn ratten worden wild van suikervrije muesli, aardappelpuree, kattenbrokjes, chips en vraag me neit hoe het komt, maar: Doxoral drops (antibiotica)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:13
Orpa
Orpa is offline
Onze ene kat eet ALLES, echt, en ik ben nu dus bezig om uit te vinden wattie allemaal lekker vind, en dan varieerd van chokoladevla tot lasagna en chips... Hij gapt letterliijk de kaas van je brood, je mars uit de verpakking en je cornflakes uit je schaaltje... We kunnen 's nachts nog geen komkommer veilig laten liggen...

Onze andere kat is een muts, die eet geen rouwe dingen... Een muis vangen is 1 ding, een muis opeten een heel ander... Ook rouw vlees zal ze niet eten. Dus die krijg 1x per dag blikvoer (speciaal, anders lust mevrouw het niet) en de rest van de dag brokjes...
Oud 17-09-2005, 19:22
Anijs
Anijs is offline
Mijn hond is dol op fruit, hij plukt bij ons zelf de pruimen van de boom

Oh en nu de maisperiode is aangebroken plukt hij ook zijn eigen maiskolven tijdens het wandelen, dit ziet er zo bruut uit Springt ie op zown stengel dat hij omvalt, rukt de maiskolf ervanaf en dan begint hij het groen eraf te scheuren en daarna raspt die met zijn tanden de mais van de kolf totdat er geen maiskorreltje meer aanzit
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:33
Verwijderd
Muis (kat): beschuit- en koekkruimels en kattenmelk. En ze wordt gek als ze cola ruikt. Fleur (kat): wit brood, maar ze lust bijna alles.

Ze krijgen alleen Felix en Gourmet (natvoer), andere dingen eten ze niet. Van brokjes aten ze One, maar Muis gaat daarvan overgeven, dus nu krijgen ze speciale lichtverteerbare brokjes.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:48
Souris
Souris is offline
katten: lamshart en koolvis.

cavia: wortel,appel en sla vindt ze super
owja en die snoepjes met bosbessen smaak oid
Oud 17-09-2005, 21:05
Verwijderd
we hebben ooit wel eens een kat gehad die helemaal wild was van boter, en een hond die gek was van tomatensoep
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 21:07
Nona
Nona is offline
Mijn konijn houdt van appel, maar een stukje koek vindt ze ook lekker (alleen dat krijgt ze niet al te vaak want ik denk niet dat het goed is).
Oud 18-09-2005, 12:31
Henkje
Henkje is offline
Mijn konijntjes zijn dol op krentenbrood, rozijnen en pepernoten
(die liggen gewoon nu al in de winkels )
Oud 19-09-2005, 09:24
Verwijderd
Labrador: écht alles. Van bevroren biefstuk die op een plank lag (tot de kat het eraf mikte ), tot pepernoten (die in een schaal in de kast stonden, TOT de kat ze één voor één met haar pootje uit de schaal op de grond mikte , ze zijn nogal teamgericht ), van zout tot vuurwerk, van soep tot shag. Dat beest eet gewoon écht alles. Superirritant.

M'n katten lusten erg graag chocolademelk (ze krijgen het niet, maar ze hengelen het laatste restje uit de beker er met hun pootjes uit), sperzieboontjes, doperwtjes, groentensoep en al het normale kattenvoer . Oh, en kaas natuurlijk, en boter, eigenlijk het meeste broodbeleg wel.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 11:31
Verwijderd
't Hondje krijgt niks dan hondevoer, zodat we 'm niet bedelend bij de tafel hebben zitten. Nou ja, hij zat ooit te azen op mijn patat, waarop ik 'm een stukje gegeven heb. Hij heeft er even op gesabbeld en het vervolgens op de grond gespuugd. Bedelen naar patat doet hij dus sowieso al niet meer
Maar goed, hij krijgt normaal gesproken alleen brokjes. Toen hij laatst ziek was hebben we van die blikken hondevoer voor hem gekocht en dat vond hij zo lekker, dat hij bijna het bakje erbij op at. Vervolgens weigerde hij z'n brokjes te eten. Hond in hongerstaking Maar goed, wij hebben gewonnen, hij eet ze weer \o/
(het was niet zo dramatisch geweest als hij niet op een dieet van speciale brokken moest, trouwens. Anders wordt hij meteen weer zo ziek. Maar ja, leg dat maar eens uit aan je hond).
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 13:11
Somebody Special
Somebody Special is offline
Onze beagle eet alles, zoals eigenlijk alle beagles.
Alles behalve...radijsjes...maar dan wel weer ui en knoflook
Oud 20-09-2005, 14:21
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Onze kat is gek op nibbits chips! En onze hond is helemaal dol op frietjes.
Oud 21-09-2005, 08:07
Skilly
Skilly is offline
Me waterschildpadden houden ontzettend veel van perziken en nectarines. Ze eten deze dingen sneller op dan hun standaard sticks En als je rauwe stukjes vis zet en stukjes nectarine tegelijk geef laten ze de vis staan en gaan voor de nectarine

Laatst gewijzigd op 21-09-2005 om 08:13.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 15:08
nietzijweer
nietzijweer is offline
Moederkat: Chipito's en dorito's. Gebakken/gebraden vlees.
Kleine kat: Vla, rauw vlees en boter.
als ik mijn broodje laat liggen om even nar de wc te gaan dan is er niks meer van over
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 00:38
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
onze kat is gek op slabonen
Oud 10-10-2005, 10:45
cagie
cagie is offline
Mijn kat, die helaas pas is overleden, hield erg veel van slagroom als hij de mixer of de slagroombus hoorde werd hij bijna gek. Verder hield hij van vis, allerlei soorten vlees, vanille vla en boerenkool.
Mijn konijn is dol op rozijnen en peer maar houdt niet van wortel.
Mijn ratten vinden werkelijk alles lekker maar ik denk dat ze popcorn het lekkerst vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 17:48
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn ene hond, Jenna eet echt alles wat maar los en vast zit.. Ze zet behoorlijk vaak haar zinnen op druiven, stukje mandarijn of een appel.

Mijn andere hond, Lindsey heeft ooit eens 500gr chocola van de tafel gejat als pup toen wij eventjes weg waren. Sindsdien eet ze een mars, paaskonijn of chocoladeletter bijna uit je hand.. Haha, beetje jammer dat het zo slecht voor ze is.

Mijn paard is helemaal gek op speculaas, kleine stukjes chocola en ja, zelfs hondenbrokken of een broodje kaas. Oh warme chocolademelk kan hij zelfs drinken uit een mok.. Vind ie lekker.
Oud 10-10-2005, 19:04
Cookie
Cookie is offline
Hondje lust niet zoveel, maar kaas vind ie heel erg lekker en jus,kattenvoer,beetje gehakt, visolie vind ie lekker door zn brokjes.
Owja en van die dentastix (krijgt ie cm per keer van)
Oud 11-10-2005, 08:51
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn cavia's vinden witlof, appel, wortel en vitamine-C-snoepjes erg lekker!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 12:57
Verwijderd
mijn kat eet alles behalve hetgeen wat ze moet eten, dat vind ze minder
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:38
Verwijderd
Mijn ratten zijn gek op van die yoghurtsnoepjes En een mangopit die afgekloven moet wordne gaat er ook prima in
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 09:44
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Bloem schreef op 17-09-2005 @ 18:32 :
Mijn hond wordt blij van kerst en pasen, want dan staan er respectievelijk kerstkransjes en paaseitjes op tafel. Je kunt 's nachts echt alles laten staan, behalve chocolade, dat jat hij er af (Als het toevallig in zilverfolie zit, zoals paaseitjes, zie je de volgende ochtend allemaal stukjes folie op de grond liggen )

Maar ik dacht dat honden geen chocola mochten
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:15
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 19-10-2005 @ 10:44 :

Maar ik dacht dat honden geen chocola mochten
Klopt maar ze vinden het wel lekker

Chocola kan dodelijk zijn voor honden, het blijft een paar dagen in hun lichaam dus als hij elke 4/5 dagen wat chocola zou eten zal hij niet oud worden.
Een keer wat chocola kan echt geen kwaad, dan was die van mij allang dood geweest, die heeft in een week tijd een zakje chocolade rozijnen en een aantal bonbons van tafel gepikt
Oud 23-10-2005, 16:37
Verwijderd
Er zijn honden die doodgaan van één bonbon.

De reden daarvoor is dat de vetten in chocolade in het lichaam van de hond razendsnel om worden gezet in suikers die bij de hond een enorme hypo voorzaken, soms met de dood als gevolg.

Dit is overigens niet alleen aan chocolade gebonden, het kan ook gebeuren als je hond bijvoorbeeld een bepaalde hoeveelheid olie binnenkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:58
Bloem
Bloem is offline
Ja dat hoorde ik ook toen we ooit eens vertelde dat hij dat had gedaan, maar we hebben er bij hem nog nooit iets van gemerkt. Overigens eet hij vanaf heel jong al letterlijk alles, dus misschien heeft dat hem wel sterk gemaakt ofzo

Het is niet zo dat we hem nu choolade gaan voeren ofzo, maar we gaan ook niet panieken als we tot de conclusie komen dat de paaseitjes of M&M's het weer eens niet overleefd hebben
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:32
Verwijderd
Onze honden (Ook labradors, dus dat verklaart wel wat) hebben in hun hele leven ook al bakken chocolade leeggeroofd en er nooit iets van gekregen.

Maar toen onze oudste hond vorig jaar uit een pan met zonnebloemolie die nog buiten stond van oudjaarsavond heeft gedronken (wederom: tja..labradors) is ze wél goed ziek geworden.
Ze is toen echt door het oog van de naald gekropen, we mogen van geluk spreken dat ze er nog is

Ook kippenkarkassen etc. zijn niet veilig voor onze honden en al hebben ze er nooit iets aan overgehouden (peperkoek doet wonderen) je moet toch altijd oppassen, want de volgende keer dat ze zoiets eten is het misschien wel mis.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 16:18
ook hallo
ook hallo is offline
M'n honf houd van pensstaven en die stinken echt verschrikkelijk
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 10:31
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mijn rat is gek op die mergpijpjes voor honden.
en yoghurtsnoepjes vind ie heel lekker.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:01
BleuEyes
BleuEyes is offline
Mijn geit wil altijd paardenbrokken eten... Geitenbrokken laat ie staan...
Oud 28-10-2005, 23:38
Roosje
Roosje is offline
Mijn kat vindt broccoli helemaal geweldig, en vraag me niet waarom.
Oud 29-10-2005, 13:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn hond houdt van kaas, aardappel, bloemkool... Eigenlijk van de meeste groentes wel, maar fruit lust hij niet.
Oud 29-10-2005, 16:27
Verwijderd
Ik heb 2 rattenslangen. Nou bleek gisteravon dat rattenslangen ook rattenslangen lusten.
Ik had 2 rattenslangen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 14:19
Go
Go is offline
Al het voor katten aannemelijke voer behalve de standaard kattenbrokken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:21
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
onze hond kun je alles geven behalve rijst, pens en blikvoer daar haalt ie zn neus voor op.
Gelukkig jat ie alleen eten (zo braaf is tie dan wel weer) als wij t kunnen zien zeg maar, dus dat is wel weer handig

De ratjes eten ook echt alles, maar mais en ei zijn ze echt knettergek op
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:48
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Kennisen van ons hadden ooit de frituurpan buiten neergezet, open, om af te koelen oid.
Hun hond heeft dat hele ding leeggegeten... 2 weken aan de dunne geweest.
Oud 10-11-2005, 15:56
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
De kat wil kaas.

De hond wil van die typische hondensnoepjes.
Oud 10-11-2005, 15:57
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 08-11-2005 @ 16:48 :
Kennisen van ons hadden ooit de frituurpan buiten neergezet, open, om af te koelen oid.
Hun hond heeft dat hele ding leeggegeten... 2 weken aan de dunne geweest.
De hond van mijn buurman had een keer een spacecake opgegeten. Op doktersadvies drie dagen in een donkere kast opgesloten gezeten.
Oud 10-11-2005, 16:21
Nebula
Nebula is offline
Onze vorige kat (een kater) at echt vanalles. Lekker makkelijk. Nu hebben we een super kieskeurige poes, die maar één soort brokjes en maar één soort vlees wil. Soms lust ze haar vlees opeens niet meer en moeten we een tijdje zoeken voor we een smaak vinden die madam dan wél weer lekker vindt. Zo niet, dan laat ze het gewoon staan. Verder houdt ze wel van melk (het liefst zo'n 3 seconden voorverwarmt in de magnetron), het vissap dat van m'n vaders broodbeleg komt en komkommer. Voor dat laatste springt ze zelfs op het aanrecht terwijl ze drommels goed weet dat dit niet mag.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:21
AlopiA
AlopiA is offline
de kat is dol op rosbief en kipfilet, de ander eet werkelijk alles (lees: knolselderie en popcorn e.d.)
Onze puppy mag alleen puppyvoeding omdat zijn darmen nog niks anders aankunnen, maar hij krijgt nog wel eens een stukje brood en daar is 'ie gek op
Oud 26-11-2005, 23:47
Stepsje
Stepsje is offline
Volgens mij lusten onze katjes heel veel, maar ze krijgen het niet.
Behalve af en toe keer de cornflakeskom uitlikken.

Wat ze wel heel lekker vinden en helemaal wild van worden zijn kattensnoepjes van de kruidvat, met vissmaak. Ze likken je handen en de grond helemaal af.
Reageren

Regels voor berichten