Doen! Maar ik zou het wel aan hem geven en er bij blijven. Zo kan het niet voorkomen dat jullie er uiteindelijk toch niet over praten. Want juist dat praten is belangrijk. Een brief schrijven is een goed middel om goed te kunnen verwoorden wat jij denkt en wilt vertellen, maar als hier geen reactie op komt blijft het onderwerp alsnog onbesproken en dat is denk ik niet wat je doel is.
Dus idd wat eerder gezegd is: laat het hem lezen als je er bij bent en geef van te voren aan dat hij pas mag reageren als hij de gehele brief gelezen heeft.
Een andere optie is om die brief te schrijven en met die brief als hulp erbij dit onderwerp aan te snijden en te verwoorden hoe je over dingen denkt etc. Dit heb ik zelf bij mijn vriend gedaan. Ik vond het wat lastig om er over te beginnen, ik wilde het zeker weten ter sprake brengen en ik wist niet hoe ik het allemaal moest verwoorden.
Toen heb ik een mailtje getypt in Word en toen we aan de telefoon waren (we wisten nl niet wanneer we elkaar weer zouden zien toen) heb ik het vertelt met die brief bij me zodat ik daar op kon terugvallen. Dus die brief is zeg maar je hulpmiddel en je steuntje in de rug, mocht je niet meer weten hoe je het precies wilde zeggen en wat je nou precies wilde zeggen.
Maar misschien is dat wel de volgende stap
Succes