Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2005, 15:48
Roffachick
Roffachick is offline
He ik heb nu een half jaar met me vriend...
En het gaat een beetje fout op verschillende punten...
En we kunnen het er samen niet echt goed over hebben nu dacht ik als ik het nou opschrijf voor hem (geen meters lange brief ) maar gewoon wat ik voel ... Omdat praten niet zo goed gaat ALLEEN met dat stuk dacht ik dat ...

Maar ja nu zegt iedereen dat moet je niet doen dat is stom, lomp zielig ect

Ik vroeg me af wat denken jullie ervan en wat zouden jullie ermee doen????
Oud 04-12-2005, 15:56
Lorelei
Lorelei is offline
Waarom zou het stom lomp en zielig zijn dan?
Oud 04-12-2005, 15:57
Verwijderd
Het is juist wel een goed idee. Als jij duidelijk op schrijft wat je bedoelt, weet hij wat jij bedoelt en kunnen er geen misverstanden ontstaan. Blijf wel bij hem als hij het leest en spreek van te voren af dat hij pas mag reageren als hij de hele brief heeft gelezen. Het enige wat je niet in de hand hebt, is zijn reactie.

Even over je relatie: Praten is heel belangrijk. Niet kunnen praten, in een relatie van een half jaar, zou mij vrij snel doen besluiten er een einde aan te maken. Het lijkt mij dan vrij nutteloos omdat het dan in de toekomst waarschijnlijk net zo zal gaan. Dat wil je ook niet denk ik?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 16:00
Roffachick
Roffachick is offline
nee heb je gelijk in maar het gaat over 1 ding en dat is (andere jongens ) en over mijn verleden enzo wil hem heus geen boek schrijven maar gewoon kwa dat onderwerp alles even duidelijk maken ... maar voel me dan zo zielig iedereen zegt dat het lomp is en ja ik trek me veel van andere aan helaaas
Oud 04-12-2005, 16:03
mcflem
mcflem is offline
Als je er echt niet over kan praten met hem dan vind ik het goed dat je het in een brief wil schrijven in plaats van dat je denkt 'ja laat maar zitten'

Maar waarom kan je het hem niet gewoon zeggen? Dat is toch wel heel belangrijk hoor, in een relatie..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 16:04
Roffachick
Roffachick is offline
omdat er dan steeds misverstanden zijn over dat onderwerp enzo praten kan wel maar gaat niet zo lijkt net op hij het niet helemaal snapt maarja hij kan er misschien misbruik van maken later je weet maar nooit is zo moeilijk he... zie hem morgen namelijk al..
Oud 04-12-2005, 16:06
Bird-one
Bird-one is offline
zelf heb ik eens een brief geschreven, waarin ik vertelde waar ik niet over kan praten. tegen niemand, dus dat had niet zozeer met onze relatie te maken (natuurlijk had het onderwerp daar wel mee te maken, maar niet het probleem van het er niet over kunnen praten). brieven zijn juist erg goed om dingen duidelijk te maken die je niet uit kunt spreken. je moet wel zorgen dat de brief niet in het niets verdwijnt en dat hij er een reactie op kan geven, anders heeft het nog geen zin. misschien helpt de brief wel en kunnen jullie er daarna wél over praten.
Oud 04-12-2005, 16:07
Lorelei
Lorelei is offline
Brieven schrijven is echt geweldig. Je kan heerlijk rustig nadenken over wat je precies wil zeggen en hoe je het wil formuleren en je wordt niet van je punt af gebracht door een ander die je in de reden valt en iets zegt. Gewoon doen
Oud 04-12-2005, 16:07
mcflem
mcflem is offline
Citaat:
misslinda schreef op 04-12-2005 @ 17:04 :
omdat er dan steeds misverstanden zijn over dat onderwerp enzo praten kan wel maar gaat niet zo lijkt net op hij het niet helemaal snapt maarja hij kan er misschien misbruik van maken later je weet maar nooit is zo moeilijk he... zie hem morgen namelijk al..
Okee, ja dat snap ik wel. Als je maar zoveel mogelijk wel praat dan is een broef schrijven voor een keer geen probleem.

Maak er een lieve maar wel duidelijke brief van en lees hem als hij erbij is en zeg dat hij hem eerst helemaal uit moet lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 16:47
BleuEyes
BleuEyes is offline
Heb ik ook wel eens gedaan.. En hij ook... En het hielp heel erg goed. Hij werd niet onderbroken door mij, en ik niet door hem...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 17:54
Verwijderd
Doen! Maar ik zou het wel aan hem geven en er bij blijven. Zo kan het niet voorkomen dat jullie er uiteindelijk toch niet over praten. Want juist dat praten is belangrijk. Een brief schrijven is een goed middel om goed te kunnen verwoorden wat jij denkt en wilt vertellen, maar als hier geen reactie op komt blijft het onderwerp alsnog onbesproken en dat is denk ik niet wat je doel is.
Dus idd wat eerder gezegd is: laat het hem lezen als je er bij bent en geef van te voren aan dat hij pas mag reageren als hij de gehele brief gelezen heeft.

Een andere optie is om die brief te schrijven en met die brief als hulp erbij dit onderwerp aan te snijden en te verwoorden hoe je over dingen denkt etc. Dit heb ik zelf bij mijn vriend gedaan. Ik vond het wat lastig om er over te beginnen, ik wilde het zeker weten ter sprake brengen en ik wist niet hoe ik het allemaal moest verwoorden.
Toen heb ik een mailtje getypt in Word en toen we aan de telefoon waren (we wisten nl niet wanneer we elkaar weer zouden zien toen) heb ik het vertelt met die brief bij me zodat ik daar op kon terugvallen. Dus die brief is zeg maar je hulpmiddel en je steuntje in de rug, mocht je niet meer weten hoe je het precies wilde zeggen en wat je nou precies wilde zeggen.
Maar misschien is dat wel de volgende stap

Succes
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 18:34
Iduna
Iduna is offline
'Iedereen zegt..' Luister toch niet naar iedereen. Wie is iedereen eigenlijk? En wat weten zei er nou van? Jij weet zelf toch het beste hoe je jouw verkering kunt verbeteren, omdat jij weet wat er verkeerd zit.
Schrijf in de brief waar je mee zit of schrijf er in dat je even wilt praten met hem.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 21:48
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Waarom zou dat stom zijn? Als dat de enige manier is om het erover te hebben is het niet stom. Altijd beter dan er samen niet uit kunnen komen.
Oud 05-12-2005, 09:30
JJ13
JJ13 is offline
ik vind het wel een goed idee. zo kan jij duidelijk maken aan hem wat je wilt zeggen.
Oud 05-12-2005, 12:27
Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Het helpt om je gedachtes beter te formuleren, en voor de ander om ze beter te begrijpen..
Oud 05-12-2005, 17:28
gurl19
gurl19 is offline
Ik deed dat ook wel eens bij mn vriend. Vaak lukt het me niet om te zeggen wat ik nu eigenlijk wil zeggen, dus is het voor mij een uitkomst. Ook kan ik door mijn emoties helemaal dichtslaan, of het verkeerd overbrengen. Voor mij was het een uitkomst, daarna praten we er dan over en reageerde hij erop.

Ik vind het niet zielig, en lomp! Maar soms heel handig!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 11:04
WolterB
WolterB is offline
In een brief kan je juist dingen goed onder woorden brengen zonder dat je bepaalde zaken te veel overdrijft. Op die manier kan je doordacht en duidelijk alles opschijven en duidelijk de dingen waar jij mee zit uiteenzetten, zodat jouw vriend kan lezen waar bij jou de problemen zitten.
Oud 06-12-2005, 11:12
Verwijderd
maar pas op: over wat je zegt moet je 7 keer nadenken, over wat je schrijft 700 keer, want alles wat je schrijft, kan anders aankomen, omdat er geen gelaat is, die een uitdrukking heeft...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-12-2005 @ 12:12 :
maar pas op: over wat je zegt moet je 7 keer nadenken, over wat je schrijft 700 keer, want alles wat je schrijft, kan anders aankomen, omdat er geen gelaat is, die een uitdrukking heeft...
Maar misverstanden kun je voorkomen door het hem/haar te laten lezen als jij er bij bent, zodat hij/zij meteen kan reageren en je dus dingen die verkeerd geïnterpreteerd zijn recht kunt zetten als het ware
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-12-2005 @ 13:03 :
Maar misverstanden kun je voorkomen door het hem/haar te laten lezen als jij er bij bent, zodat hij/zij meteen kan reageren en je dus dingen die verkeerd geïnterpreteerd zijn recht kunt zetten als het ware
ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten