Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2005, 12:23
Femic
Femic is offline
Ik kreeg een brief van de uni, dat ze nooit een gewaarmerkte kopie van mijn definitieve cijferlijst hebben gehad (wél! maar dat terzijde..) en dat ik die dus alsnog moet opsturen (anders schrijven ze me uit ). Mijn vraag, is een kopie van mijn gewaarmerkte cijferlijst voldoende (dus het waarmerk is dan ook gekopieerd), of moet ik weer naar mijn middelbare school om een kopie te laten waarmerken? Er staat letterlijk: "gewaarmerkte kopie". Iemand die me kan helpen?
Oud 30-11-2005, 12:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm ik heb wel een kopie gemaakt en dat was bij mij goed... De officiele kopie heb ik nml niet meer omdat ik voorheen op een slechte school zat wat betreft administratie en zij mij deze nooit hebben terug gestuurd (ook niet na aandringen)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 12:36
Replicator
Replicator is offline
Het lijkt me evident om een kopie van je cijferlijst ( origineel kan ook) te waarmerken. Je hebt toch wel een kopie, of het origineel?
Gewoon naar het stadhuis of deelgemeente gaan om het te laten waarmerken(kopieren) en daarna opsturen. Als je geen kopie hebt, dan lijkt het me noodzakelijk om naar je oude school te gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 13:24
Verwijderd
Ehm, hoe kan de gemeente nou bevestigen dat die cijferlijst authentiek is? Dat lijkt me een zaak van de school. Ik ken die praktijk niet, misschien gebeurt het wel, maar dat is dan niet in de haak, hoewel het met een kopie van een kopie erger is dan bij een kopie van het origineel.

Strikt genomen is de enige die een verklaring omtrent de authenticiteit van zo'n cijferlijst kan afleggen de school zelf, dus daar zul je opnieuw een kopie moeten aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 13:45
biep
biep is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2005 @ 14:24 :
Ehm, hoe kan de gemeente nou bevestigen dat die cijferlijst authentiek is? Dat lijkt me een zaak van de school.
kan gewoon bij de gemeent hoor!
heb ik ook gedaan.

je originele cijferlijst meenemen en een kopie van de cijferlijst, en dan gewoon bij het gemeente loket vragen om een stempel/handtekening voor de gekopieerde cijferlijst
Oud 30-11-2005, 14:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan behalve bij je oude school ook een gewaarmerkte kopie laten maken op het gemeentehuis. Je moet dan wel het origineel meenemen zodat ze kunnen zien dat je echt een origineel hebt, en daar maken ze dan een kopie van waarop ze een stempel en een handtekening zetten omdat ze jouw origineel gezien hebben. Je moet hier wel voor betalen, bij je oude school meestal niet.

Als je echt een gewaarmerkte kopie op moet sturen dan lijkt het mij dat je er niet vanaf komt door een kopie van een gewaarmerkte kopie op te sturen maar ik heb het nooit geprobeerd dus ik weet het eigenlijk niet.
Oud 30-11-2005, 14:35
Femic
Femic is offline
Ok, bedankt voor de info. Ik heb het origineel bij m'n ouders thuis liggen, daar ga ik dit weekend heen, dus dan kijk ik wel even wat ik doe, misschien dat ik wel gewoon even de school opbel en anders langs het gemeentehuis.
Oud 30-11-2005, 15:53
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Femic schreef op 30-11-2005 @ 15:35 :
Ok, bedankt voor de info. Ik heb het origineel bij m'n ouders thuis liggen, daar ga ik dit weekend heen, dus dan kijk ik wel even wat ik doe, misschien dat ik wel gewoon even de school opbel en anders langs het gemeentehuis.
Je kan dat ook meestal kosteloos bij een notaris laten doen, wel even het origineel meenemen.
Scholen vragen meestal extra geld daarvoor (eigenlijk ook niet zo raar) of doen het gewoon niet, zoals bij mijn school, dat stond in de begeleidende brief in het mapje met de cijferlijst en het diploma e.d.
Oud 30-11-2005, 16:15
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Op school kon ik het gratis doen, toen ik later nog een gewaarmerkte kopie moest maken, ben ik naar het gemeentehuis gegaan en moest ik wel betalen (best veel ook nog, ik geloof rond de 10 euro..).
Oud 30-11-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
biep schreef op 30-11-2005 @ 14:45 :
kan gewoon bij de gemeent hoor!
heb ik ook gedaan.
Ik geloof ook wel dat het kan, ik vraag me alleen af of dat wel in de haak is. Zeker bij een grote gemeente kan ik me voorstellen dat die ambtenaren daar niet op de hoogte (kunnen) zijn van ál het briefpapier van álle scholen in hun omgeving, en daarnaast met alle handtekeningen van de bevoegde personeelsleden.

Dan zou je dus in principe best zelf een mooi diplomaatje kunnen uitprinten op deftig papier, een lerarenhandtekening bedenken, en daar een gewaarmerkte kopie van maken om in te sturen naar de uni. de school zelf kent haar eigen getuigschriften, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 16:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2005 @ 17:21 :
Ik geloof ook wel dat het kan, ik vraag me alleen af of dat wel in de haak is. Zeker bij een grote gemeente kan ik me voorstellen dat die ambtenaren daar niet op de hoogte (kunnen) zijn van ál het briefpapier van álle scholen in hun omgeving, en daarnaast met alle handtekeningen van de bevoegde personeelsleden.

Dan zou je dus in principe best zelf een mooi diplomaatje kunnen uitprinten op deftig papier, een lerarenhandtekening bedenken, en daar een gewaarmerkte kopie van maken om in te sturen naar de uni. de school zelf kent haar eigen getuigschriften, lijkt me.
Er zitten toch ook watermerken enzo in het papier van je diploma? Volgens mij is dat landelijk hetzelfde.
Oud 30-11-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-11-2005 @ 17:39 :
Er zitten toch ook watermerken enzo in het papier van je diploma? Volgens mij is dat landelijk hetzelfde.
Dat weet ik niet, maar in bijv. mijn propedeusegetuigschrift zit geen watermerk.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 18:25
thunder110
thunder110 is offline
Ik zie dat je in Utrecht woont, de UU deed bij mij vorig jaar ook erg moeilijk toen ze geen orginele gewaarmerkte kopie (dat klinkt leuk ) hadden ontvangen.
Oud 30-11-2005, 19:44
Verwijderd
Volgens mij is dat papier overal hetzelfde. Mijn havo-diploma en HBO-diploma zijn op hetzelfde soort papier gedrukt namelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 22:17
Femic
Femic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-11-2005 @ 17:39 :
Ja, maar het gaat om m'n cijferlijst, niet m'n diploma.

Citaat:
thunder110 schreef op 30-11-2005 @ 19:25 :
Ik zie dat je in Utrecht woont, de UU deed bij mij vorig jaar ook erg moeilijk toen ze geen orginele gewaarmerkte kopie (dat klinkt leuk ) hadden ontvangen.
Ja, ik heb 'm dus wél ingestuurd Maaruh, ze komen er wel laat mee, 1e semester al bijna voorbij..
Reageren

Regels voor berichten